REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Panda II: jak wymienić pompę paliwa. Poradnik

Robert Kuśpiel
Wymiana pompy paliwa w Fiacie Panda II fot. Fiat
Wymiana pompy paliwa w Fiacie Panda II fot. Fiat

REKLAMA

REKLAMA


W poradniku tym zaprezentujemy jak szybko i poprawnie wymienić pompę paliwa w Pandzie II. Cała operacja wymiany pompy paliwa nie jest trudna i poradzimy sobie z nią bez żadnych problemów.

Decydując się na zakup nowej oryginalnej pompy paliwa do Fiata Pandy II musimy liczyć się z dużym wydatkiem. Jednak rynek zamienników oferuje nam duży wybór pomp paliwowych w przyzwoitych cenach. Pierwszy krok to odłączenie akumulatora, aby zabłąkana iskra nie spowodowała zapłonu paliwa, którego trochę wyleje się podczas demontażu pompy. Następnie otwieramy klapę bagażnika, wyjmujemy wszystkie rzeczy i zdejmujemy wykładzinę.

REKLAMA

REKLAMA

Teraz musimy zdemontować tylne siedzenie Fiata Pandy II, na szczęście nie ma potrzeby odkręcania oparcia. Od strony bagażnika znajdują się trzy śruby mocujące. Wystarczy dokładnie spojrzeć na miejsce mocowania kanapy. Następnie przechodzimy do środka auta i wykręcamy kolejne dwie śruby od siedziska, które znajdują się po jego bokach. Wyjmujemy siedzenie i odchylamy wykładzinę w taki sposób, żeby nie przeszkadzała nam w kolejnych krokach.

Zobacz też: Renowacja silnika

Po jej uniesieniu zobaczymy otwór przykryty deklem maskującym. Zdejmujemy go i widzimy obudowę pompy paliwa. Zapewne będzie ona bardzo zabrudzona. Musimy ją bardzo dokładnie oczyścić z zanieczyszczeń. Nie można dopuścić do zabrudzenia wnętrza pompy paliwowej. Teraz odpinamy od niej kostkę elektryczną, wystarczy odchylić zawleczkę zabezpieczającą. Następnie odłączamy przewód paliwowy wciskając dwa zatrzaski i zdejmujemy go w poziomie. Trzeba uważać, żeby paliwo nie wylało się do wnętrza samochodu.

REKLAMA

Przechodzimy do demontażu dekla obudowy od pompy. Tutaj jest potrzebny specjalny klucz, mają go na wyposażeniu autoryzowane serwisy, jednak my postaramy się odkręcić ją bez niego. Pierścień odkręcamy w lewo za pomocą młotka i przecinaka. Jeżeli zdarzy się tak, że nam pęknie, musimy kupić nowy. Możemy teraz wyjąć całą pompę paliwa, ale lepiej opróżnić ją wcześniej z benzyny. Kolejny krok to demontaż pompy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Dlaczego warto wymieniać łożysko pilotujące?

Na początku warto się przyjrzeć jak zamontowana jest pompa paliwa i co dokładnie trzeba zdemontować. Jak da się zauważyć, zaczynamy od górnej części. Należy uważać, żeby nie pogubić żadnych elementów montażowych. Do pompy zamocowane są dwa kable, które musimy odlutować, wkładamy nową pompę i lutujemy kable. Zakładamy górną część pompy i wkładamy do naszego Fiata Pandy. Na przewody paliwowe zakładamy nowe opaski zaciskowe.

Przy dokręcaniu pierścienia również używamy młotka i przecinaka. Musimy uważać, żeby nie przykręcić zbyt mocno. Zakładamy siedzenie tylnej kanapy i podłączamy akumulator. Następnie uruchamiamy silnik Pandy, musimy jednak chwilę zaczekać, aż paliwo na nowo zapełni pompę i układ.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA