Fiat Panda II: jak wymienić pompę paliwa. Poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Decydując się na zakup nowej oryginalnej pompy paliwa do Fiata Pandy II musimy liczyć się z dużym wydatkiem. Jednak rynek zamienników oferuje nam duży wybór pomp paliwowych w przyzwoitych cenach. Pierwszy krok to odłączenie akumulatora, aby zabłąkana iskra nie spowodowała zapłonu paliwa, którego trochę wyleje się podczas demontażu pompy. Następnie otwieramy klapę bagażnika, wyjmujemy wszystkie rzeczy i zdejmujemy wykładzinę.
REKLAMA
Teraz musimy zdemontować tylne siedzenie Fiata Pandy II, na szczęście nie ma potrzeby odkręcania oparcia. Od strony bagażnika znajdują się trzy śruby mocujące. Wystarczy dokładnie spojrzeć na miejsce mocowania kanapy. Następnie przechodzimy do środka auta i wykręcamy kolejne dwie śruby od siedziska, które znajdują się po jego bokach. Wyjmujemy siedzenie i odchylamy wykładzinę w taki sposób, żeby nie przeszkadzała nam w kolejnych krokach.
Zobacz też: Renowacja silnika
REKLAMA
Po jej uniesieniu zobaczymy otwór przykryty deklem maskującym. Zdejmujemy go i widzimy obudowę pompy paliwa. Zapewne będzie ona bardzo zabrudzona. Musimy ją bardzo dokładnie oczyścić z zanieczyszczeń. Nie można dopuścić do zabrudzenia wnętrza pompy paliwowej. Teraz odpinamy od niej kostkę elektryczną, wystarczy odchylić zawleczkę zabezpieczającą. Następnie odłączamy przewód paliwowy wciskając dwa zatrzaski i zdejmujemy go w poziomie. Trzeba uważać, żeby paliwo nie wylało się do wnętrza samochodu.
Przechodzimy do demontażu dekla obudowy od pompy. Tutaj jest potrzebny specjalny klucz, mają go na wyposażeniu autoryzowane serwisy, jednak my postaramy się odkręcić ją bez niego. Pierścień odkręcamy w lewo za pomocą młotka i przecinaka. Jeżeli zdarzy się tak, że nam pęknie, musimy kupić nowy. Możemy teraz wyjąć całą pompę paliwa, ale lepiej opróżnić ją wcześniej z benzyny. Kolejny krok to demontaż pompy.
Zobacz też: Dlaczego warto wymieniać łożysko pilotujące?
Na początku warto się przyjrzeć jak zamontowana jest pompa paliwa i co dokładnie trzeba zdemontować. Jak da się zauważyć, zaczynamy od górnej części. Należy uważać, żeby nie pogubić żadnych elementów montażowych. Do pompy zamocowane są dwa kable, które musimy odlutować, wkładamy nową pompę i lutujemy kable. Zakładamy górną część pompy i wkładamy do naszego Fiata Pandy. Na przewody paliwowe zakładamy nowe opaski zaciskowe.
Przy dokręcaniu pierścienia również używamy młotka i przecinaka. Musimy uważać, żeby nie przykręcić zbyt mocno. Zakładamy siedzenie tylnej kanapy i podłączamy akumulator. Następnie uruchamiamy silnik Pandy, musimy jednak chwilę zaczekać, aż paliwo na nowo zapełni pompę i układ.
REKLAMA
REKLAMA