REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Fiat Panda II: jak wymienić pompę paliwa. Poradnik

Robert Kuśpiel
Wymiana pompy paliwa w Fiacie Panda II fot. Fiat
Wymiana pompy paliwa w Fiacie Panda II fot. Fiat

REKLAMA

REKLAMA


W poradniku tym zaprezentujemy jak szybko i poprawnie wymienić pompę paliwa w Pandzie II. Cała operacja wymiany pompy paliwa nie jest trudna i poradzimy sobie z nią bez żadnych problemów.

Decydując się na zakup nowej oryginalnej pompy paliwa do Fiata Pandy II musimy liczyć się z dużym wydatkiem. Jednak rynek zamienników oferuje nam duży wybór pomp paliwowych w przyzwoitych cenach. Pierwszy krok to odłączenie akumulatora, aby zabłąkana iskra nie spowodowała zapłonu paliwa, którego trochę wyleje się podczas demontażu pompy. Następnie otwieramy klapę bagażnika, wyjmujemy wszystkie rzeczy i zdejmujemy wykładzinę.

REKLAMA

REKLAMA

Teraz musimy zdemontować tylne siedzenie Fiata Pandy II, na szczęście nie ma potrzeby odkręcania oparcia. Od strony bagażnika znajdują się trzy śruby mocujące. Wystarczy dokładnie spojrzeć na miejsce mocowania kanapy. Następnie przechodzimy do środka auta i wykręcamy kolejne dwie śruby od siedziska, które znajdują się po jego bokach. Wyjmujemy siedzenie i odchylamy wykładzinę w taki sposób, żeby nie przeszkadzała nam w kolejnych krokach.

Zobacz też: Renowacja silnika

Po jej uniesieniu zobaczymy otwór przykryty deklem maskującym. Zdejmujemy go i widzimy obudowę pompy paliwa. Zapewne będzie ona bardzo zabrudzona. Musimy ją bardzo dokładnie oczyścić z zanieczyszczeń. Nie można dopuścić do zabrudzenia wnętrza pompy paliwowej. Teraz odpinamy od niej kostkę elektryczną, wystarczy odchylić zawleczkę zabezpieczającą. Następnie odłączamy przewód paliwowy wciskając dwa zatrzaski i zdejmujemy go w poziomie. Trzeba uważać, żeby paliwo nie wylało się do wnętrza samochodu.

REKLAMA

Przechodzimy do demontażu dekla obudowy od pompy. Tutaj jest potrzebny specjalny klucz, mają go na wyposażeniu autoryzowane serwisy, jednak my postaramy się odkręcić ją bez niego. Pierścień odkręcamy w lewo za pomocą młotka i przecinaka. Jeżeli zdarzy się tak, że nam pęknie, musimy kupić nowy. Możemy teraz wyjąć całą pompę paliwa, ale lepiej opróżnić ją wcześniej z benzyny. Kolejny krok to demontaż pompy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Dlaczego warto wymieniać łożysko pilotujące?

Na początku warto się przyjrzeć jak zamontowana jest pompa paliwa i co dokładnie trzeba zdemontować. Jak da się zauważyć, zaczynamy od górnej części. Należy uważać, żeby nie pogubić żadnych elementów montażowych. Do pompy zamocowane są dwa kable, które musimy odlutować, wkładamy nową pompę i lutujemy kable. Zakładamy górną część pompy i wkładamy do naszego Fiata Pandy. Na przewody paliwowe zakładamy nowe opaski zaciskowe.

Przy dokręcaniu pierścienia również używamy młotka i przecinaka. Musimy uważać, żeby nie przykręcić zbyt mocno. Zakładamy siedzenie tylnej kanapy i podłączamy akumulator. Następnie uruchamiamy silnik Pandy, musimy jednak chwilę zaczekać, aż paliwo na nowo zapełni pompę i układ.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA