Hyundai S coupe: naprawa nadkoli. Poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
REKLAMA
• Mocna folia maskująca 4 m x 5 m
• Papier ścierny wodny o grubości 180 – 1200
• Pasta polerska
• Plastikowe szpachelki
• Taśma maskująca 30 mm/50 m
• Klej
• Podkład (na przykład Spray Grand – Prix 500 ml koloru szarego)
• Odtłuszczacz lub zmywacz antysilikonowy 1l
• Odrdzewiacz
• Szpachla uniwersalna
• Lakier w sprayu
Zobacz również: Usuwanie lekkich rys z karoserii za pomocą pasty lekkościernej
Najpierw nakładamy papier ścierny 120 na maszynę do szlifowania i czyścimy nadkole do momentu, gdy pojawi się blacha. Następnie odtłuszczamy ją i rozprowadzamy zmywacz antysylikonowy. Po około godzinie wygląda jak żywica epoksydowa. Teraz za pomocą suszarki, suszymy całą powierzchnię. Kolejny krok, to wyszlifowanie danej powierzchni. Robimy to papierem 120. Możemy teraz nałożyć szpachlę. Czekamy ok. 30 minut i przystępujemy do szlifowania.
Zobacz również: Jak szybko wypolerować samochód?
Zaczynamy od papieru 120, następnie 360 a na końcu 800. Kładziemy dwie warstwy podkładu. Czekamy godzinę, aż dobrze wyschnie i szlifujemy go papierem wodnym. Możemy teraz nałożyć właściwy lakier. Proponujemy dwie warstwy. Przed nałożeniem kolejnej, suszymy powierzchnię. Robimy sobie przerwę na 2 godziny. Po tym czasie, polerujemy element za pomocą pasty tempo. Jeżeli zależy nam na dokładności, musimy zastosować większą gamę papierów. Ważne, żeby wszystkie sąsiadujące elementy dobrze okleić, ponieważ podkład jest trudny do usunięcia.
REKLAMA
REKLAMA