Jak zdjąć przedni zderzak w Seacie Ibiza?
REKLAMA
REKLAMA
Opis dotyczy roku modelowego 1999 – 2002, znajduje zastosowanie w modelach Ibiza jak i Toledo. Zaczynamy od zdjęcia elementów, które zakrywają śruby mocujące zderzak. Należą do nich między innymi: zaślepki obok halogenów, zaślepki halogenów (jeśli brak halogenów), listwy chroniące zderzak przed obtarciami. Najlepiej podważać je lekko śrubokrętem.
REKLAMA
Zobacz też: Wskazówki – konserwacja samochodu
Robimy to bardzo delikatnie, łatwo zarysować zderzak przy podważaniu tych elementów.
Kiedy mamy dostęp do wszystkich śrub, możemy je wykręcić. Zaczynamy od śrub od strony nadkola. W tym miejscu mamy do wykręcenia 5 śrub po każdej stronie. Wygodnie byłoby zdjąć koło. Lecz wystarczy skręcić je mocno w odpowiednią stronę i przestaje nam przeszkadzać. Zostaje nam do odkręcenia przód zderzaka. Tutaj mamy 4 śruby, które mocują grill. Pozostałe 4 śruby, to te znajdujące się pod plastikami, które wcześniej wyjęliśmy. Kiedy mamy pewność, że wszystkie śruby są wykręcone, demontujemy zderzak. Stajemy przodem do auta, łapiemy za zderzak od strony błotników i ciągniemy do siebie. Zderzak wysunie się ze ślizgów.
Zobacz też: Jak wymienić zderzaki?
Można zamontować nowe ślizgi, koszt nie jest duży, a przyleganie zderzaka do karoserii będzie lepsze.
Wszystko składamy w odwrotnej kolejności. Zaczynając od wsunięcia zderzaka w ślizgi.
REKLAMA
REKLAMA