REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Mondeo MK3 FL: składanie lusterek podczas ryglowania - krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Ford Mondeo, wnętrze, fot. Newspress
Ford Mondeo, wnętrze, fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA


Składanie lusterek podczas ryglowania, jest dosyć ciekawą funkcją. Dlatego, postaramy się przeprowadzić taką modyfikację w naszym Mondeo MK3 po lifcie.

Na samym początku należy zaznaczyć, że samochód, w którym wykonujemy tę modyfikację, miał elektrycznie składane lusterka. Postaramy się trochę zaingerować w instalację w celu ustawienia składania lusterek zewnętrznych podczas ryglowania drzwi. Najpierw, musimy się stosownie przygotować do takiej pracy. 

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne?

• Izolacja
• Przekaźnik samochodowy 12V
• Przewód jednożyłowy ok. 2m
• Lutownica
• Ściągacz izolacji

Zaczynamy od demontażu schowka znajdującego się po stronie pasażera. Należy zaznaczyć, że nie jest to zbyt łatwe. Schowek zamocowany jest dosyć solidnie. Dlatego podważamy obejmę zawiasu za pomocą płaskiego śrubokręta i wysuwamy jedną, potem druga stronę.

Zobacz również: Ford Mondeo MK3: demontaż zegarów i wymiana podświetlenia

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oczywiście, nie zapominamy o odłączeniu specjalnego amortyzatora, który przytrzymuje schowek przed. Jeśli posiadamy złącze AUX, również je demontujemy.

Kiedy mamy już zdemontowany schowek, lokalizujemy moduł GEM. Znajduje się on w rogu po prawej stronie. Demontujemy go i wyjmujemy na zewnątrz, najbardziej jak to tylko możliwe.

Następnie, przekręcamy go tak, żeby jego dolna część była na górze. W naszym przypadku, uwagę zwracamy na żółty przewód. Musimy dokonać pewnej modyfikacji, a mianowicie wpiąć się w niego naszym nowym przewodem.

Ciągniemy ten przewód na stronę kierowcy do skrzynki z bezpiecznikami. Możemy już zamontować schowek pasażera. W miejscu kierowcy wyjmujemy schowek, zakrywający bezpieczniki.

Pod skrzynką bezpieczników szukamy brązowego przekaźnika, odpowiedzialnego za składanie lusterek. Zamontowany jest jest na wsuwkę. Za pomocą śrubokręta podważamy blokadę i rozpinamy przekaźnik.

Zobacz również: Ford Mondeo MK3: programowanie dźwięku ostrzegawczego o niezapiętych pasach

W przekaźniku lokalizujemy przewód czarno – czerwony i wpinamy się przewodem o długości 20 cm. Teraz przechodzimy do łączenia przewodów z przekaźnikiem. W tym celu, najlepiej kupić gniazdo przekaźnika.

Przewód z modułu GEM łączymy z wyprowadzeniem 85 przekaźnika. Przewód wpięty w brązowy przekaźnik łączymy z wyjściem 30. Natomiast wyjścia 86 i 87 mostkujemy. Składamy wszystkie plastiki i sprawdzamy działanie naszego układu. Lusterka powinny się składać, razem z ryglowaniem.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA