REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Ford Mondeo MK3 FL: składanie lusterek podczas ryglowania - krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Ford Mondeo, wnętrze, fot. Newspress
Ford Mondeo, wnętrze, fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA


Składanie lusterek podczas ryglowania, jest dosyć ciekawą funkcją. Dlatego, postaramy się przeprowadzić taką modyfikację w naszym Mondeo MK3 po lifcie.

Na samym początku należy zaznaczyć, że samochód, w którym wykonujemy tę modyfikację, miał elektrycznie składane lusterka. Postaramy się trochę zaingerować w instalację w celu ustawienia składania lusterek zewnętrznych podczas ryglowania drzwi. Najpierw, musimy się stosownie przygotować do takiej pracy. 

REKLAMA

Co będzie nam potrzebne?

• Izolacja
• Przekaźnik samochodowy 12V
• Przewód jednożyłowy ok. 2m
• Lutownica
• Ściągacz izolacji

Zaczynamy od demontażu schowka znajdującego się po stronie pasażera. Należy zaznaczyć, że nie jest to zbyt łatwe. Schowek zamocowany jest dosyć solidnie. Dlatego podważamy obejmę zawiasu za pomocą płaskiego śrubokręta i wysuwamy jedną, potem druga stronę.

Zobacz również: Ford Mondeo MK3: demontaż zegarów i wymiana podświetlenia

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Oczywiście, nie zapominamy o odłączeniu specjalnego amortyzatora, który przytrzymuje schowek przed. Jeśli posiadamy złącze AUX, również je demontujemy.

Kiedy mamy już zdemontowany schowek, lokalizujemy moduł GEM. Znajduje się on w rogu po prawej stronie. Demontujemy go i wyjmujemy na zewnątrz, najbardziej jak to tylko możliwe.

Następnie, przekręcamy go tak, żeby jego dolna część była na górze. W naszym przypadku, uwagę zwracamy na żółty przewód. Musimy dokonać pewnej modyfikacji, a mianowicie wpiąć się w niego naszym nowym przewodem.

Ciągniemy ten przewód na stronę kierowcy do skrzynki z bezpiecznikami. Możemy już zamontować schowek pasażera. W miejscu kierowcy wyjmujemy schowek, zakrywający bezpieczniki.

Pod skrzynką bezpieczników szukamy brązowego przekaźnika, odpowiedzialnego za składanie lusterek. Zamontowany jest jest na wsuwkę. Za pomocą śrubokręta podważamy blokadę i rozpinamy przekaźnik.

Zobacz również: Ford Mondeo MK3: programowanie dźwięku ostrzegawczego o niezapiętych pasach

W przekaźniku lokalizujemy przewód czarno – czerwony i wpinamy się przewodem o długości 20 cm. Teraz przechodzimy do łączenia przewodów z przekaźnikiem. W tym celu, najlepiej kupić gniazdo przekaźnika.

Przewód z modułu GEM łączymy z wyprowadzeniem 85 przekaźnika. Przewód wpięty w brązowy przekaźnik łączymy z wyjściem 30. Natomiast wyjścia 86 i 87 mostkujemy. Składamy wszystkie plastiki i sprawdzamy działanie naszego układu. Lusterka powinny się składać, razem z ryglowaniem.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA