BMW E30: naprawa elektrycznej szyby
REKLAMA
REKLAMA
Przyczyną takiej awarii jest zazwyczaj poluzowanie się śrub trzymających silnik, który steruje ramionami krzyżaka. Można się domyślać, że jest to przyczyna eksploatacyjna. Zamykanie drzwi wprowadza pewne drgania na elementy drzwi. Pracę zaczynamy od ściągnięcia ramki od klamki. Robimy to podważając ją od lewej strony, pociągamy i mamy zdemontowaną ramkę. Wykręcamy 3 śruby od uchwytu do zamykania drzwi. Jedna znajduje się pod przyciskami od elektrycznych lusterek, dwie pozostałe na dole. Od razu odłączamy wiązkę sterowania lusterek. Teraz odkręcamy rygiel od zamka i możemy wyciągnąć tapicerkę.
REKLAMA
Zobacz również: BMW E36: wymiana uszczelki obudowy filtra
Pamiętaj o nasmarowaniu wszystkich szyn.
Odklejamy folię, która zabezpiecza przed wilgocią i wykręcamy silnik z drzwi. Teraz odkręcamy lewą dolną szynę (skośną), jeżeli jest powyginana to przywracamy ją do poprawnego stanu. Wsadzamy dwie górne rolki w dwie szyny znajdujące się na dole szyby. Przykręcamy jedną śrubę mocującą silnik, żeby mieć jakiekolwiek pole manewru. Wsadzamy trzecią szynę na lewą dolną rolkę. Przykręcamy szynę do drzwi jedną lewą śrubą.
Zobacz również: Jak walczyć z korozją?
Prawa śruba służy do regulacji.
Dokręcamy silnik na sztywno i wkręcamy prawą śrubę od regulacji. Za jej pomocą, regulujemy opuszczenie szyby, aby zjeżdżała równo po prowadnicach.
REKLAMA
REKLAMA