REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Alfa Romeo JTD: montaż zaworu blow off w Dieslu – opis krok po kroku

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
 Zawór blow off najczęściej montowany jest w typowo mocnych sportowych samochodach. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby mieć w swojej Alfie Romeo JTD charakterystyczne syczenie. Fot. Fotolia
Zawór blow off najczęściej montowany jest w typowo mocnych sportowych samochodach. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby mieć w swojej Alfie Romeo JTD charakterystyczne syczenie. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA


Zawór blow off najczęściej montowany jest w typowo mocnych sportowych samochodach. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, żeby mieć w swojej Alfie Romeo JTD charakterystyczne syczenie.

Co będzie nam potrzebne?
• Blow off firmy HKS
• Trójnik
• Zawór elektromagnetyczny
• Włącznik
• Wężyk odporny na temperaturę
• Zawór z przewodem od pompy podciśnienia
• Mały trójnik
• Kabel dwużyłowy około 4 m
• Konektory
• Koszulki termokurczliwe

REKLAMA

Najpierw musimy przeciąć rurę dolotową oraz zamocować trójnik wraz z blow off. Całość zaciskamy opaskami. Ważne jest, aby między elementami nie było nieszczelności. Następnie łączymy trójnik z wężem podciśnienia, który biegnie do sterowania EGR. Znajduje się ono na ścianie grodziowej i możemy je rozpoznać po czarnym kolorze, dwóch wężykach i wystającej kostce.

Zobacz też: Alfa Romeo GTV: regulacja zderzaka

REKLAMA

Koniecznie musimy zwiększyć otwór w oryginalnym trójniku, przymocowanym jest na pompie vacu – serwo. Jest to bardzo mała dziurka, więc blow nie będzie miał możliwości otwarcia, jeśli nie wykonamy tej operacji, do której przyda się małe wiertło.

Teraz prowadzimy jeden z wężyków trójnika do elektrozaworu. Z niego prowadzimy kolejny wężyk i wpinamy drugi trójnik. Na tym odcinku wkręcamy jeden mały wkręt. Jeżeli go zabraknie, to podciśnienie, które przedostaje się tędy i steruje pracą blow off będzie cały czas w wężyku. Efektem tego jest brak możliwości stworzenia podciśnienia sterującego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Pozostaje ostatni wężyk, który doprowadzamy do blow off. Czas na przymocowanie włącznika - wykonujemy to na blaszanym uchwycie. Dołączamy go do pedału gazu tak, że gdy jest w pozycji neutralnej to wciska włącznik. Jeśli dodajemy gazu – odcina zasilanie. Jeden z kabli prowadzimy do „+” w naszym aucie. Musi być to takie zasilanie, które ginie po wyłączeniu zapłonu. Przy włączniku jeden kabelek to masa, drugi zaś prowadzimy do wspomnianego wcześniej elektromagnesu na „-".

Teraz odpalamy samochód i sprawdzamy działanie naszej modyfikacji. Jeżeli po dodaniu gazu zawór się otwiera, a po puszczeniu zamyka to wszystko wykonaliśmy poprawnie. Pozostaje nam zabezpieczyć wszystkie połączenia koszulkami termokurczliwymi. Polecamy zamontować manualny włącznik na linii elektrozawór – przełącznik pod pedałem. W ten sposób będziemy mogli w każdej chwili wyłączyć blow off, kiedy podczas długiej podróży znacznie nam przeszkadzać specyficzne syczenie spod maski.

Zobacz też: Jak wymienić pasek wielorowkowy w Alfie Romeo?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA