Alfa Romeo JTD: montaż zaworu blow off w Dieslu – opis krok po kroku
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
• Blow off firmy HKS
• Trójnik
• Zawór elektromagnetyczny
• Włącznik
• Wężyk odporny na temperaturę
• Zawór z przewodem od pompy podciśnienia
• Mały trójnik
• Kabel dwużyłowy około 4 m
• Konektory
• Koszulki termokurczliwe
REKLAMA
Najpierw musimy przeciąć rurę dolotową oraz zamocować trójnik wraz z blow off. Całość zaciskamy opaskami. Ważne jest, aby między elementami nie było nieszczelności. Następnie łączymy trójnik z wężem podciśnienia, który biegnie do sterowania EGR. Znajduje się ono na ścianie grodziowej i możemy je rozpoznać po czarnym kolorze, dwóch wężykach i wystającej kostce.
Zobacz też: Alfa Romeo GTV: regulacja zderzaka
REKLAMA
Koniecznie musimy zwiększyć otwór w oryginalnym trójniku, przymocowanym jest na pompie vacu – serwo. Jest to bardzo mała dziurka, więc blow nie będzie miał możliwości otwarcia, jeśli nie wykonamy tej operacji, do której przyda się małe wiertło.
Teraz prowadzimy jeden z wężyków trójnika do elektrozaworu. Z niego prowadzimy kolejny wężyk i wpinamy drugi trójnik. Na tym odcinku wkręcamy jeden mały wkręt. Jeżeli go zabraknie, to podciśnienie, które przedostaje się tędy i steruje pracą blow off będzie cały czas w wężyku. Efektem tego jest brak możliwości stworzenia podciśnienia sterującego.
REKLAMA
Pozostaje ostatni wężyk, który doprowadzamy do blow off. Czas na przymocowanie włącznika - wykonujemy to na blaszanym uchwycie. Dołączamy go do pedału gazu tak, że gdy jest w pozycji neutralnej to wciska włącznik. Jeśli dodajemy gazu – odcina zasilanie. Jeden z kabli prowadzimy do „+” w naszym aucie. Musi być to takie zasilanie, które ginie po wyłączeniu zapłonu. Przy włączniku jeden kabelek to masa, drugi zaś prowadzimy do wspomnianego wcześniej elektromagnesu na „-".
Teraz odpalamy samochód i sprawdzamy działanie naszej modyfikacji. Jeżeli po dodaniu gazu zawór się otwiera, a po puszczeniu zamyka to wszystko wykonaliśmy poprawnie. Pozostaje nam zabezpieczyć wszystkie połączenia koszulkami termokurczliwymi. Polecamy zamontować manualny włącznik na linii elektrozawór – przełącznik pod pedałem. W ten sposób będziemy mogli w każdej chwili wyłączyć blow off, kiedy podczas długiej podróży znacznie nam przeszkadzać specyficzne syczenie spod maski.
Zobacz też: Jak wymienić pasek wielorowkowy w Alfie Romeo?
REKLAMA
REKLAMA