Daewoo Lanos: wymiana silniczka od spryskiwacza
REKLAMA
REKLAMA
Wymianę będziemy przeprowadzać na przykładzie Daewoo Lanosa 1.5. Zacznijmy od zlokalizowania silniczka - znajduje się on pod osłoną lewego nadkola. Wymianę rozpoczynamy od odkręcenia trzech śrubek. Jedna znajduje się od dołu zderzaka, a dwie od strony koła. Następnie musimy zdemontować jeden plastikowy kołek. Najłatwiej go zlokalizować, gdy patrzymy wprost na dziurę pomiędzy zderzakiem a kołem. Naciskamy mocno śrubokrętem w jego środek, a wtedy niewielki kołeczek wysunie się w drugą stronę.
REKLAMA
Zobacz też: Jak przykleić lusterko wewnętrzne?
Służy on jako klin rozpierający plastikowy zaczep. Wyjmujemy uchwyt bez użycia większej siły, demontowanie całej osłony nie jest konieczne. Pod osłoną znajdują się dwa silniczki: lewy (odpowiedzialny za spryskiwacz przedni) i prawy (odpowiedzialny za spryskiwacz tylny). Jeżeli jeden z nich nie działa, najpierw sprawdzamy, czy dochodzi zasilanie do wtyczki. Druga opcja to zamiana silniczków miejscami, oczywiście, jeśli jeden z nich jest uszkodzony.
Zobacz też: Jak awaryjnie otworzyć samochód?
Sposób na wyjęcie silniczka jest bardzo łatwy. Silniczki są wciśnięte w zbiornik z płynem, dysza zasycająca płyn ma trzy kołnierze wokół krótkiej rurki wciśniętej w zbiornik. Do demontażu nie wymagamy specjalistycznych narzędzi, wystarczy kilkakrotnie nim poruszyć. Z kolei montaż przeprowadzamy w odwrotnej kolejności.
REKLAMA
REKLAMA