Skoda Fabia: wymiana tylnego łożyska
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
• Nowe łożyska
• Klucz dynamometryczny
• Smar miedziowy
• Klucz nasadowy z długą rączką
REKLAMA
Ważna uwaga dotycząca zakupu łożysk. Jak się zdążymy przekonać, wymiana zajmuje dużo czasu. Dlatego warto kupić jedne z lepszych łożysk, żeby za jakiś czas ponownie ich nie wymieniać.
Zobacz również: Jak wstępnie rozpoznać nadmierne zużycie elementów zawieszenia?
REKLAMA
Pracę zaczynamy od uniesienia auta i odkręcenia koła. Pamiętamy o podłożeniu klinów zabezpieczających pod pozostałe koła.
Odkręcamy bęben hamulcowy i możemy przystąpić do demontażu łożyska.
Odkręcamy nakrętkę kluczem nasadowym 30. Do tego będzie nam potrzebna długa i mocna rączka. Możemy ją sobie przedłużyć nakładając kawałek rury.
Po wykręceniu nakrętki zdejmujemy stare łożysko. Nie musimy się z nim siłować, zazwyczaj schodzi lekko. Teraz czyścimy powierzchnię montażu łożyska. Zaczynamy od przedmuchania sprężonym powietrzem czopa, trzpienia, oraz czujnika ABS, jeśli występuje.
Przechodzimy do montażu łożyska. Zakładamy na czop nowe łożysko.
Zobacz również: Jak przygotować auto do samodzielnych napraw?
Uważaj, żeby nie zakleszczyć łożyska. Powodem tego może być nierównoległe osadzenie do osi czopa.
Kluczem dynamometrycznym dokręcam nakrętkę z momentem 70Nm.
Na koniec, możemy wszystko nasmarować.
Pozostałe elementy montujemy w odwrotnej kolejności.
REKLAMA
REKLAMA