REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Praca w logistyce: Co decyduje o wyborze pracodawcy?

REKLAMA

REKLAMA

Dla szukających pracy w logistyce liczy się głównie pozycja firmy na rynku i jej rozpoznawalność. Ponad 53 proc kandydatów szukających pracy w branży TSL wybiera pracodawcę oceniając pozycję jego marki na rynku. - wynika z sondy, którą przeprowadził portal Pracujwlogistyce.pl w okresie sierpień - wrzesień tego roku.

Portal Pracujwlogistyce.pl przeprowadził sondę pytając o to swoich czytelników. Do wyboru było 5 opcji. 

REKLAMA

REKLAMA

Najwięcej głosów uzyskała odpowiedź: brand (marka pracodawcy). Aż 53,5proc. głosujących uznało, że to właśnie marka pracodawcy decyduje o tym, którą firmę poszukujący pracy wybiorą na przyszłego pracodawcę, albo chcą aplikować na wolne wakaty.

Równie istotna okazała się wielkość firmy, aż 20,1 procent biorących udział w badaniu uznało, że właśnie ten czynnik decyduje o ubieganiu się o miejsce pracy.

Mniej ważny okazał się zasięg działania pracodawców. Głosujący mieli do wyboru dwie opcje - globalny zasięg i krajowy zasięg działania. Dla ponad 20 proc. osób biorących udział w badaniu istotny okazał się globalny zasięg działania, a tylko 2,7 proc. uznało, że najlepszym pracodawcą będzie firma świadcząca usługi wyłącznie na terenie kraju.

REKLAMA

Nie bez znaczenia pozostaje też to, czy pracodawca posiada jakieś certyfikaty i wyróżnienia. 9,5 proc. głosujących uznało, że to właśnie te elementy uwiarygadniają firmę i zadecydowałyby o wyborze przyszłego pracodawcy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pracodawcy, którzy do tej pory nie zwracali uwagi na to czy ich marka jest dobrze postrzegana na rynku pracy, będą musieli bardziej zadbać o ten element marketingu.

Wizerunek firmy oczami pracowników

- Dla każdego pracownika employee branding oznacza z reguły coś innego z uwagi na różnicujące nas cechy osobowe, wiek, kompetencje, specyfikę wykonywanego zawodu, sytuację rodzinną, akceptowane wartości, pozycję zawodową i wiele innych czynników. Wielu pracowników stykając się z tym terminem dzieli potencjalnych pracodawców na trzy zasadnicze grupy.

Pierwsza to firmy wyznaczające standardy – czyli firmy poszukujące nowych rozwiązań podnoszących standard i efektywność współpracy pracownika z pracodawcą.

Druga to firmy realizujące standardy rynkowe lub aspirujące do osiągania w/w standardów oraz firmy, które faktycznie w/w standardów nie realizują.

Największym zainteresowaniem cieszą się firmy z grupy drugiej z uwagi na fakt, że są „ przewidywalne” i gwarantują obowiązujący na rynku standard. - komentuje wyniki sondy Marek Poleszak z biura HR Trade Trans Sp. z o.o.

Budowanie marki pracodawcy to coś więcej niż tylko rozpoznawalność znaku firmowego. To także zmiana filozofii działalności, która opiera się o identyfikację pracowników z firmą oraz budowanie jakości usług poprzez kadry.

Dla pracownika oznacza to możliwości lepszego rozwoju zawodowego, lepsze płace, a przede wszystkim stabilność zatrudnienia. Na czym szczególnie zależy też pracodawcom. Częsta rotacja pracowników nie opłaca się nikomu. 

Kadrowe problemy w branży TSL

Pomimo utrzymującego się dosyć wysokiego bezrobocia w Polsce (ok. 12 proc.) ciężko jest znaleźć dobrze wykwalifikowanego i oddanego firmie pracownika. Szczególnie dotyczy to określonych grup zawodowych.

Problemy ze znalezieniem odpowiednich osób do pracy w firmach TSL dotyczą przede wszystkim takich zawodów jak np. spedytor, agent celny, czy nawet pracownik terminala, nie wspominając już o kierowcach pojazdów ciężarowych.

Szczególnie cenione na rynku pracy są osoby z kilkuletnim doświadczeniem, znajomością języków obcych i chętnych do migracji.

Wyniki sondy (próba badania objęła 200 osób): 

Co decyduje o wyborze pracodawcy podczas szukania pracy?

  1. brand (marka pracodawcy) - 53,5proc.
  2. wielkość firmy - 20,1proc.
  3. globalny zasięg działania - 14,2 proc.
  4. krajowy zasięg działania - 2,7 proc.
  5. certyfikaty, wyróżnienia, itp. - 9,5 proc.  

opr. Pracujwlogistyce.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA