Praca w logistyce: Co decyduje o wyborze pracodawcy?
REKLAMA
REKLAMA
Portal Pracujwlogistyce.pl przeprowadził sondę pytając o to swoich czytelników. Do wyboru było 5 opcji.
REKLAMA
Najwięcej głosów uzyskała odpowiedź: brand (marka pracodawcy). Aż 53,5proc. głosujących uznało, że to właśnie marka pracodawcy decyduje o tym, którą firmę poszukujący pracy wybiorą na przyszłego pracodawcę, albo chcą aplikować na wolne wakaty.
Równie istotna okazała się wielkość firmy, aż 20,1 procent biorących udział w badaniu uznało, że właśnie ten czynnik decyduje o ubieganiu się o miejsce pracy.
REKLAMA
Mniej ważny okazał się zasięg działania pracodawców. Głosujący mieli do wyboru dwie opcje - globalny zasięg i krajowy zasięg działania. Dla ponad 20 proc. osób biorących udział w badaniu istotny okazał się globalny zasięg działania, a tylko 2,7 proc. uznało, że najlepszym pracodawcą będzie firma świadcząca usługi wyłącznie na terenie kraju.
Nie bez znaczenia pozostaje też to, czy pracodawca posiada jakieś certyfikaty i wyróżnienia. 9,5 proc. głosujących uznało, że to właśnie te elementy uwiarygadniają firmę i zadecydowałyby o wyborze przyszłego pracodawcy.
Pracodawcy, którzy do tej pory nie zwracali uwagi na to czy ich marka jest dobrze postrzegana na rynku pracy, będą musieli bardziej zadbać o ten element marketingu.
Wizerunek firmy oczami pracowników
- Dla każdego pracownika employee branding oznacza z reguły coś innego z uwagi na różnicujące nas cechy osobowe, wiek, kompetencje, specyfikę wykonywanego zawodu, sytuację rodzinną, akceptowane wartości, pozycję zawodową i wiele innych czynników. Wielu pracowników stykając się z tym terminem dzieli potencjalnych pracodawców na trzy zasadnicze grupy.
Pierwsza to firmy wyznaczające standardy – czyli firmy poszukujące nowych rozwiązań podnoszących standard i efektywność współpracy pracownika z pracodawcą.
Druga to firmy realizujące standardy rynkowe lub aspirujące do osiągania w/w standardów oraz firmy, które faktycznie w/w standardów nie realizują.
Największym zainteresowaniem cieszą się firmy z grupy drugiej z uwagi na fakt, że są „ przewidywalne” i gwarantują obowiązujący na rynku standard. - komentuje wyniki sondy Marek Poleszak z biura HR Trade Trans Sp. z o.o.
Budowanie marki pracodawcy to coś więcej niż tylko rozpoznawalność znaku firmowego. To także zmiana filozofii działalności, która opiera się o identyfikację pracowników z firmą oraz budowanie jakości usług poprzez kadry.
Dla pracownika oznacza to możliwości lepszego rozwoju zawodowego, lepsze płace, a przede wszystkim stabilność zatrudnienia. Na czym szczególnie zależy też pracodawcom. Częsta rotacja pracowników nie opłaca się nikomu.
Kadrowe problemy w branży TSL
Pomimo utrzymującego się dosyć wysokiego bezrobocia w Polsce (ok. 12 proc.) ciężko jest znaleźć dobrze wykwalifikowanego i oddanego firmie pracownika. Szczególnie dotyczy to określonych grup zawodowych.
Problemy ze znalezieniem odpowiednich osób do pracy w firmach TSL dotyczą przede wszystkim takich zawodów jak np. spedytor, agent celny, czy nawet pracownik terminala, nie wspominając już o kierowcach pojazdów ciężarowych.
Szczególnie cenione na rynku pracy są osoby z kilkuletnim doświadczeniem, znajomością języków obcych i chętnych do migracji.
Wyniki sondy (próba badania objęła 200 osób):
Co decyduje o wyborze pracodawcy podczas szukania pracy?
- brand (marka pracodawcy) - 53,5proc.
- wielkość firmy - 20,1proc.
- globalny zasięg działania - 14,2 proc.
- krajowy zasięg działania - 2,7 proc.
- certyfikaty, wyróżnienia, itp. - 9,5 proc.
opr. Pracujwlogistyce.pl
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA