REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy warto zostać studentem logistyki?

REKLAMA

REKLAMA

To on usprawnia pracę magazynu, ustala rozkład jazdy autobusów, sprawia, że przesłana paczka dociera do odbiorcy na czas. Specjalista do spraw logistyki to profesja wymagająca doskonałej organizacji i umiejętności logicznego myślenia, ale potrafiąca też dać dużo satysfakcji. Co więcej, jest dziś jednym z najbardziej przyszłościowych zawodów.

Wysokie zarobki, duże perspektywy zatrudnienia a może zgodny z zainteresowaniami program nauczania? Motywacje młodych ludzi do podjęcia określonego kierunku studiów bywają różnorodne.

REKLAMA

REKLAMA

Zdaniem ekspertów rynku pracy, licealiści podejmują decyzje o swojej przyszłości, mając niewystarczającą wiedzę o bieżących tendencjach i zapotrzebowaniu pracodawców. Pod względem liczby chętnych na jedno miejsce triumfują kierunki humanistyczne: prawo, dziennikarstwo czy psychologia.

Tymczasem rosnący popyt na specjalistów w dziedzinach ścisłych sprawia, że absolwenci wydziałów technicznych są rozchwytywani na rynku pracy. Przyjrzyjmy się zatem, jakie perspektywy niesie za sobą jeden z cieszących się największym zainteresowaniem kierunków w ostatnim czasie.

2,5 tys. ofert pracy w logistyce

Termin logistyka oznacza planowanie, realizowanie i zarządzanie przepływem towarów. W tym obszernym pojęciu mieści się zarówno osoba zarządzająca składowaniem towarów w magazynie, pracująca w transporcie czy koordynowaniu produkcji. Po zakończonych studiach absolwent może podjąć pracę w przedsiębiorstwie produkcyjnym dowolnej branży, firmie logistycznej, doradczej, jednostkach gospodarczych i administracyjnych. Nic nie stoi też na przeszkodzie, aby prowadził własną działalność.

REKLAMA

Możliwości pracy po tym kierunku są bardzo szerokie zwłaszcza, że absolwenci nie mogą narzekać na brak zainteresowania pracodawców. Według danych serwisu Pracuj.pl liczba ofert w działach logistyki, spedycji i transportu w I kwartale 2010 roku wyniosła ponad 2,5 tys., a więc wzrosła o 58 proc. w porównaniu do 2009 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Specjalistę zatrudnię od zaraz

Szczypta zaradności, odrobina kreatywności i duża dawka zmysłu analitycznego - to przepis na idealnego przyszłego pracownika branży logistycznej. Jednak zdaniem praktyków, wszystkiego można się nauczyć podczas studiów i odbywanych staży. Aby odnaleźć się na rynku zawodowym, niezbędna jest także doskonała znajomość programów informatycznych oraz języków obcych, ponieważ większość dużych firm to środowiska międzynarodowe.

– W branży logistycznej obserwujemy ożywienie, więc popyt na wykwalifikowanych pracowników stale rośnie – mówi Borys Wochna, prezes firmy STILL,  – Specjaliści do spraw transportu i magazynowania są niezbędni zarówno w przedsiębiorstwie, jak i w hurtowniach, sklepach czy urzędach. Odzwierciedleniem zainteresowania pracodawców są stosunkowo wysokie zarobki w tej branży. Dla przykładu, według Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, przeprowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak w 2010 roku mediana wynagrodzeń kierowników działu logistyki wynosiła 10 646 zł brutto.

Studia logistyczne

Naukę na kierunku logistycznym można podjąć zarówno na politechnice, uniwersytecie, uczelni ekonomicznej i niepaństwowej. Dobrą renomą cieszą się wyższe szkoły zawodowe specjalizujące się w nauczaniu logistyki. Przykładowo, w 2010 roku mury Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu opuściło 563 licencjatów i 424 magistrów. Studenci podczas nauki muszą zmierzyć się z takimi przedmiotami jak podstawy logistyki, rachunkowości, marketing, prawo pracy czy logika. Mimo, że zdaniem samych zainteresowanych przedmioty ścisłe wymagają systematyczności i zaangażowania, nie potrzebne są specjalne zdolności matematyczne. W tej branży liczy się przede wszystkim zorganizowanie i otwarty umysł na wyzwania.

źródło: Still

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA