REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy warto zostać studentem logistyki?

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

To on usprawnia pracę magazynu, ustala rozkład jazdy autobusów, sprawia, że przesłana paczka dociera do odbiorcy na czas. Specjalista do spraw logistyki to profesja wymagająca doskonałej organizacji i umiejętności logicznego myślenia, ale potrafiąca też dać dużo satysfakcji. Co więcej, jest dziś jednym z najbardziej przyszłościowych zawodów.

Wysokie zarobki, duże perspektywy zatrudnienia a może zgodny z zainteresowaniami program nauczania? Motywacje młodych ludzi do podjęcia określonego kierunku studiów bywają różnorodne.

REKLAMA

REKLAMA

Zdaniem ekspertów rynku pracy, licealiści podejmują decyzje o swojej przyszłości, mając niewystarczającą wiedzę o bieżących tendencjach i zapotrzebowaniu pracodawców. Pod względem liczby chętnych na jedno miejsce triumfują kierunki humanistyczne: prawo, dziennikarstwo czy psychologia.

Tymczasem rosnący popyt na specjalistów w dziedzinach ścisłych sprawia, że absolwenci wydziałów technicznych są rozchwytywani na rynku pracy. Przyjrzyjmy się zatem, jakie perspektywy niesie za sobą jeden z cieszących się największym zainteresowaniem kierunków w ostatnim czasie.

2,5 tys. ofert pracy w logistyce

Termin logistyka oznacza planowanie, realizowanie i zarządzanie przepływem towarów. W tym obszernym pojęciu mieści się zarówno osoba zarządzająca składowaniem towarów w magazynie, pracująca w transporcie czy koordynowaniu produkcji. Po zakończonych studiach absolwent może podjąć pracę w przedsiębiorstwie produkcyjnym dowolnej branży, firmie logistycznej, doradczej, jednostkach gospodarczych i administracyjnych. Nic nie stoi też na przeszkodzie, aby prowadził własną działalność.

REKLAMA

Możliwości pracy po tym kierunku są bardzo szerokie zwłaszcza, że absolwenci nie mogą narzekać na brak zainteresowania pracodawców. Według danych serwisu Pracuj.pl liczba ofert w działach logistyki, spedycji i transportu w I kwartale 2010 roku wyniosła ponad 2,5 tys., a więc wzrosła o 58 proc. w porównaniu do 2009 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Specjalistę zatrudnię od zaraz

Szczypta zaradności, odrobina kreatywności i duża dawka zmysłu analitycznego - to przepis na idealnego przyszłego pracownika branży logistycznej. Jednak zdaniem praktyków, wszystkiego można się nauczyć podczas studiów i odbywanych staży. Aby odnaleźć się na rynku zawodowym, niezbędna jest także doskonała znajomość programów informatycznych oraz języków obcych, ponieważ większość dużych firm to środowiska międzynarodowe.

– W branży logistycznej obserwujemy ożywienie, więc popyt na wykwalifikowanych pracowników stale rośnie – mówi Borys Wochna, prezes firmy STILL,  – Specjaliści do spraw transportu i magazynowania są niezbędni zarówno w przedsiębiorstwie, jak i w hurtowniach, sklepach czy urzędach. Odzwierciedleniem zainteresowania pracodawców są stosunkowo wysokie zarobki w tej branży. Dla przykładu, według Ogólnopolskiego Badania Wynagrodzeń, przeprowadzonego przez firmę Sedlak & Sedlak w 2010 roku mediana wynagrodzeń kierowników działu logistyki wynosiła 10 646 zł brutto.

Studia logistyczne

Naukę na kierunku logistycznym można podjąć zarówno na politechnice, uniwersytecie, uczelni ekonomicznej i niepaństwowej. Dobrą renomą cieszą się wyższe szkoły zawodowe specjalizujące się w nauczaniu logistyki. Przykładowo, w 2010 roku mury Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu opuściło 563 licencjatów i 424 magistrów. Studenci podczas nauki muszą zmierzyć się z takimi przedmiotami jak podstawy logistyki, rachunkowości, marketing, prawo pracy czy logika. Mimo, że zdaniem samych zainteresowanych przedmioty ścisłe wymagają systematyczności i zaangażowania, nie potrzebne są specjalne zdolności matematyczne. W tej branży liczy się przede wszystkim zorganizowanie i otwarty umysł na wyzwania.

źródło: Still

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA