REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opony ekologiczne, czyli jakie?

Subskrybuj nas na Youtube
Czy opony ekologiczne mają dłuższą drogę hamowania?
Czy opony ekologiczne mają dłuższą drogę hamowania?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Opony proekologiczne są wykonane z innej mieszanki niż tradycyjne odmiany ogumienia. Dzięki temu mniej hałasują i stawiają mniejszy opór podczas toczenia. A czy opony ekologiczne mają dłuższą drogę hamowania?

Opony ekologiczne, czyli jakie?

REKLAMA

REKLAMA

Do produkcji specjalistycznego ogumienia wykorzystywane są inne mieszanki gum niż w przypadku standardowych opon. Dzięki temu są one lżejsze, trwałe i mają obniżone opory toczenia niż opony produkowane z tradycyjnych materiałów. Możliwość dłuższej eksploatacji ogumienia minimalizuje szkodliwe dla natury odpady, a sam proces tworzenia ekologicznych modeli nie generuje dużych strat i jest bardziej przyjazny środowisku.

Takie opony to dla wielu producentów powód do dumy. Umieszczają oni stosowną wskazówkę o charakterze ogumienia w nazwie modelu, np. Continental ContiEcoContact 5 lub Bridgestone Ecopia EP150. Jednak nie każde ogumienie mające dobry wpływ na środowisko nazywane jest oficjalnie ekologicznym. Jak więc je rozpoznać? Najważniejszym elementem oszczędności paliwa, a tym samym drogą do zminimalizowania emisji dwutlenku węgla, są niskie opory toczenia. Wybierając opony warto zwrócić uwagę na efektywność paliwową oznaczoną na etykiecie jako pierwszy z osiągów. Kierowcy, którym zależy na środowisku, wybrać mogą model, który w tej kategorii ma wysoka notę (oznaczane są one od G do A przy czym najwyższa ocena A jest niezwykle trudna do osiągnięcia).

Ile paliwa można zaoszczędzić jeżdżąc na oponach ekologicznych?

Polscy kierowcy coraz chętniej sięgają po opony przyjazne środowisku. - Kogo nie przekonują argumenty dotyczące ekologii, może skupić się na własnym portfelu. Opony ekologiczne poleciłbym kierowcom, dla których szczególnie liczy się oszczędność – mówi Filip Fischer, Kierownik Działu Obsługi Klienta w Oponeo.pl. – Wpływają one na zmniejszenie zużycie paliwa, a jednocześnie są bardzo trwale, dzięki czemu wydłuża się czas ich eksploatacji.
Samochód wyposażony w ekologiczne opony dzięki niższym oporom toczenia i mniejszej wadze ogumienia spala mniej. Różnice w zależności od trasy oraz stylu jazdy są rzędu 0,2 do 0,4 litra na każde przejechane 100 kilometrów. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy opony ekologiczne mają dłuższą drogę hamowania?

Część kierowców obawia się, że w ślad za dbałością o środowisko może pójść gorsza przyczepność oraz dłuższa droga hamowania. Czy opony ekologiczne rzeczywiście ustępują w tych kwestiach innym produktom? - Należy pamiętać, że jest to pewnego rodzaju kompromis pomiędzy długą żywotnością a krótką drogą hamowania - zaznacza ekspert Oponeo.pl. – Dobrej jakości opony ekologiczne charakteryzują się dużo dłuższym przebiegiem, spełniając jednocześnie wszystkie wymogi bezpieczeństwa.
Opony o obniżonych oporach toczenia tworzone są przez renomowanych producentów dbających o najwyższą jakość produktów. Dzięki zaawansowanym komponentom oraz nowoczesnej technologii udaje im się połączyć dbałość o ekologię z bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi.

Źródło: Oponeo.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA