REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Opony ekologiczne, czyli jakie?

Subskrybuj nas na Youtube
Czy opony ekologiczne mają dłuższą drogę hamowania?
Czy opony ekologiczne mają dłuższą drogę hamowania?
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Opony proekologiczne są wykonane z innej mieszanki niż tradycyjne odmiany ogumienia. Dzięki temu mniej hałasują i stawiają mniejszy opór podczas toczenia. A czy opony ekologiczne mają dłuższą drogę hamowania?

Opony ekologiczne, czyli jakie?

REKLAMA

REKLAMA

Do produkcji specjalistycznego ogumienia wykorzystywane są inne mieszanki gum niż w przypadku standardowych opon. Dzięki temu są one lżejsze, trwałe i mają obniżone opory toczenia niż opony produkowane z tradycyjnych materiałów. Możliwość dłuższej eksploatacji ogumienia minimalizuje szkodliwe dla natury odpady, a sam proces tworzenia ekologicznych modeli nie generuje dużych strat i jest bardziej przyjazny środowisku.

Takie opony to dla wielu producentów powód do dumy. Umieszczają oni stosowną wskazówkę o charakterze ogumienia w nazwie modelu, np. Continental ContiEcoContact 5 lub Bridgestone Ecopia EP150. Jednak nie każde ogumienie mające dobry wpływ na środowisko nazywane jest oficjalnie ekologicznym. Jak więc je rozpoznać? Najważniejszym elementem oszczędności paliwa, a tym samym drogą do zminimalizowania emisji dwutlenku węgla, są niskie opory toczenia. Wybierając opony warto zwrócić uwagę na efektywność paliwową oznaczoną na etykiecie jako pierwszy z osiągów. Kierowcy, którym zależy na środowisku, wybrać mogą model, który w tej kategorii ma wysoka notę (oznaczane są one od G do A przy czym najwyższa ocena A jest niezwykle trudna do osiągnięcia).

Ile paliwa można zaoszczędzić jeżdżąc na oponach ekologicznych?

Polscy kierowcy coraz chętniej sięgają po opony przyjazne środowisku. - Kogo nie przekonują argumenty dotyczące ekologii, może skupić się na własnym portfelu. Opony ekologiczne poleciłbym kierowcom, dla których szczególnie liczy się oszczędność – mówi Filip Fischer, Kierownik Działu Obsługi Klienta w Oponeo.pl. – Wpływają one na zmniejszenie zużycie paliwa, a jednocześnie są bardzo trwale, dzięki czemu wydłuża się czas ich eksploatacji.
Samochód wyposażony w ekologiczne opony dzięki niższym oporom toczenia i mniejszej wadze ogumienia spala mniej. Różnice w zależności od trasy oraz stylu jazdy są rzędu 0,2 do 0,4 litra na każde przejechane 100 kilometrów. 

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czy opony ekologiczne mają dłuższą drogę hamowania?

Część kierowców obawia się, że w ślad za dbałością o środowisko może pójść gorsza przyczepność oraz dłuższa droga hamowania. Czy opony ekologiczne rzeczywiście ustępują w tych kwestiach innym produktom? - Należy pamiętać, że jest to pewnego rodzaju kompromis pomiędzy długą żywotnością a krótką drogą hamowania - zaznacza ekspert Oponeo.pl. – Dobrej jakości opony ekologiczne charakteryzują się dużo dłuższym przebiegiem, spełniając jednocześnie wszystkie wymogi bezpieczeństwa.
Opony o obniżonych oporach toczenia tworzone są przez renomowanych producentów dbających o najwyższą jakość produktów. Dzięki zaawansowanym komponentom oraz nowoczesnej technologii udaje im się połączyć dbałość o ekologię z bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi.

Źródło: Oponeo.pl

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA