Poczta Polska - ułatwienia dla klientów w 2014 r.
REKLAMA
REKLAMA
Dwa miliony listów
REKLAMA
W warszawskim WER (węzeł ekspedycyjno-rozdzielczy) opracowanych jest blisko 2 miliona listów i około 60 tysięcy paczek dziennie w okresie przedświątecznym, a ponad 3 miliony przesyłek dziennie w najgorętszym czasie. Biorąc pod uwagę, że w pozostałym okresie ilość opracowanych listów nie przekracza 1,5 miliona przesyłek dziennie w kraju i 140 tysięcy za granicą, to te liczby robią wrażenie.
REKLAMA
Poczta Polska prowadzi statystyki ogólnopolskie. Na stronie barometrswiateczny.pl można znaleźć ilość wysyłanych paczek w skali krajowej. Ostatni odczyt był z dni 9-15 grudnia. Pokazywał on poziom 165,51%. Oznacza to, że Polacy wysłali za pośrednictwem Poczty Polskiej o 65% więcej przesyłek niż zwykle.
W 14 centrach logistycznych Poczty Polskiej największy ruch panuje w godzinach wieczornych i nocnych. Przywożone przesyłki są, bowiem sortowane a następnie rozesłane do adresatów. Warszawski WER to największa sortownia w Europie Środkowo-Wschodniej. W godzinach szczytu pracuje tam około dwóch tysięcy pracowników w systemie czterozmianowym.
Chcąc poprawić jakość swoich usług i obsługę klienta Poczta Polska zaopatrzyła się w nowe maszyny rozdzielcze do sortowania standardowych przesyłek listowych. Przyczynią się one do poprawy terminowości i bezpieczeństwa obrotu pocztowego. Oprócz tego firma dokonuje wiele inwestycji w infrastrukturę. Wprowadzane są także zmiany na poziomie logistycznym, które obecnie przynoszą znaczące korzyści.
Nowe maszyny zostaną wprowadzone we Wrocławiu, Pruszczu Gdańskim, Zabrzu-2maszyny, Lisim Ogonie i w Warszawie- 3 maszyny. Obecnie urządzenia rozdzielnicze działają w WER-ach w Krakowie, Łodzi, Komornikach oraz w Warszawie. Montaż nowych maszyn nie tylko poprawi terminowość dostarczenia przesyłek, ale również zwiększy się bezpieczeństwo obrotu pocztowego łącznie obszarów obsługi węzłów. Ponadto możliwe będzie uzyskanie potencjalnych oszczędności. Maszyny przystosowane są do rozdziału maszynowego przesyłek standardowych, czyli przesyłki średniej wielkości.
Ułatwienia dla klientów Poczty Polskiej w 2014 r.
REKLAMA
Od nowego roku klienci Poczty Polskiej mogą liczyć na szereg ułatwień. Przede wszystkim od 2014 roku firma wprowadza nowy model sieci. Klienci będą mieli zagwarantowaną profesjonalną obsługę, łatwy dostęp do usług oraz przyjazną atmosferę. Taki jest cel Poczty Polskiej przy modernizacji placówek. Nowoczesne wnętrze i nowa wizualizacja to tylko jedne z wielu zmian wprowadzonych przez spółkę w swoich oddziałach. Będą w nich wydzielone strefy na pocztową (listy, paczki, wypłaty i wpłaty), bankowo- ubezpieczeniową (konta, lokaty, polisy), handlową (na przykład kartki pocztowe lub prasa) oraz samoobsługową. Jest to niezwykle funkcjonalne i praktyczne rozwiązanie. Klienci nie tylko będą mogli wysłać czy odebrać list, ale również otworzyć konto, kupić polisę, a w strefie samoobsługowej samemu nadać przesyłkę czy odebrać list polecony.
Poczta Polska postanowiła również działać w Internecie. Według badań prowadzonych przez instytut Homo Homini na zlecenie firmy ludzie w wieku od 18 do 24 lat chętnie wykorzystywałoby Internet w sprawach związanymi z usługami masowymi. Dlatego też w listopadzie tego roku na rynek weszła nowa marka – Envelo. Umożliwia ona korzystanie z usług pocztowych za pośrednictwem Internetu o każdej porze dnia i nocy. Dzięki tej marce klienci mogą kupić i wydrukować znaczki pocztowe, wysłać list lub kartkę, którą w papierowej formie dostarczy listonosz.Za cały projekt odpowiada spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe.
Tekst: Paulina Samoraj
Źródło: Materiały prasowe Poczty Polskiej
REKLAMA
REKLAMA