REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kurierzy DHL sami zbudowali terminal

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Wrocławscy kurierzy DHL mają niezwykłą pasję. W garażu powstała makieta Terminala Przyszłości DHL. DO projektu użyto tysiąca elementów, które w najdrobniejszych elementach odzwierciedlają przyjazne miejsce pracy człowieka przyszłości.

Twórcami makiety terminala są dwaj zaprzyjaźnieni kurierzy DHL z Wrocławia, Piotr Dawidowicz i Piotr Wiącek, którzy już od chłopięcych lat marzyli o budowaniu wielkich konstrukcji inżynierskich. Głównym bodźcem do realizacji dziecięcych marzeń była lokomotywa z logo DHL, którą jeden z nich wygrał na aukcji. Wtedy obaj postanowili, aby choć w części spełnić swoje marzenia i podjęli próbę zbudowania własnej kolejki elektrycznej.

REKLAMA

Terminal przeładunkowy DHL

REKLAMA

„Tak zaczęliśmy szukać wszystkiego, co jest związane z naszą firmą po całej Europie. Początkowo zakładaliśmy, że będzie to ósemka z szyn, po której jeździ pociąg, z czasem jednak pomysł przerodził się w duży projekt - budowę Terminala Przyszłości DHL” – powiedział Piotr Dawidowicz.

Terminal przyszłości DHL, którego powierzchnia wynosi 4 m kw., przedstawia wagoniki, cysternę, 4 budynki należące do terminala, miniaturki drzew, a nawet śmietniki. Wyposażona jest w 4 ekologiczne wiatraki, które dostarczają energię do całego terminala, ponadto zawiera figurki kurierów (około 40) oraz innych osób (50) - kierowników, magazynierów i klientów.

Są również ruchome elementy, jak jeżdżący pociąg, samochód, a nawet helikopter poruszający śmigłami. Na pulpicie makiety znajduje się system elektrycznego sterowania poszczególnymi elementami. Wiele detali, takich jak statek, czy flagi kurierzy wykonali samodzielnie, wspierani przez swoich klientów, którzy pomogli zbudować m.in. tło makiety, logo DHL oraz elementy ze styroduru.

Większą część kosztów związanych z budową makiety pokryła nagroda pieniężna jednego z kurierów, którą dwa lata temu otrzymał wraz z tytułem Człowieka Roku w DHL Express (Poland).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Praca kurierów w Polsce i Niemczech

REKLAMA

Wagoniki, cysterna, samochody, helikopter, terminale – to rzeczy, które ciężko było kupić. Dlatego w całe przedsięwzięcie zaangażowani byli krewni mieszkający w Niemczech, którzy wyszukiwali i licytowali na stronach internetowych kolejne elementy makiety. Jej budowę rozpoczęli około dwóch lat temu, na początku w domu, a później przenosząc ją do garażu. „W wolnych chwilach oraz w weekendy z dumą patrzyliśmy, jak nasz terminal rośnie z dnia na dzień” – wspominają dzisiaj.

„Na razie nie planujemy kolejnych projektów, gdyż takie przedsięwzięcie wymaga wielkich nakładów pracy oraz czasu. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że udało nam się połączyć marzenie, hobby i prace w jeden niesamowity projekt, którym jest Terminal Przyszłości DHL” – mówią jego twórcy.

Pokaz premierowy Terminala Przyszłości DHL odbył się w październiku 2011 r. we Wrocławiu.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA