Grupa Integer.pl. Wzrost zysku netto o 25,8 proc. w I kw. 2011 r.
REKLAMA
REKLAMA
Zysk netto wyniósł 4,83 mln zł i jest wyższy od osiągniętego w analogicznym okresie roku ubiegłego o 25,8 proc. Rentowność netto Grupy Integer ukształtowała się na poziomie 8,4 proc.
REKLAMA
W pierwszym kwartale 2011 roku Grupa Integer.pl osiągnęła 6,36 mln zł zysku operacyjnego, co daje wzrost o 18,9 proc. względem I kwartału 2010 roku. Skonsolidowana EBITDA jest wyższa względem analogicznego okresu roku ubiegłego o 37,9 proc. (wzrost z 7,42 mln zł do 10,23 mln zł).
REKLAMA
Co najmniej 30 proc. w przychodach Grupy Integer.pl w najbliższych latach będzie stanowić udział usług niestandardowych (w tym elektronicznych), uwzględniając ekspansję zagraniczną Paczkomatów InPost w Europie Środkowo-Wschodniej i na Bliskim Wschodzie.
- Rok 2011 rozpoczęliśmy bardzo aktywnie, co znalazło swoje odbicie w satysfakcjonujących wynikach finansowych - mówi Rafał Brzoska, prezes zarządu Integer.pl. - Oczywiście są one również odzwierciedleniem działań prowadzonych przez Grupę Integer.pl w całym 2010 roku. Naszą ambicją jest utrzymanie tak wysokiej dynamiki rozwoju w kolejnych latach.
Stopa zwrotu z inwestycji w akcje Integer.pl osiągnęła na koniec marca 2011 roku poziom 488,11 proc. licząc od dnia debiutu spółki na warszawskiej GPW, a do dnia 11 maja wzrosła już do 619,58%.
W I kwartale 2011 roku Grupa Integer.pl kontynuowała przede wszystkim rozwój popularnej usługi Paczkomaty 24/7. Największym osiągnięciem było rozpoczęcie współpracy z estońską pocztą publiczną w oparciu o wygrany przez spółkę Integer.pl przetarg.
Umowa z Eesti Post obejmuje nie tylko produkcję i zainstalowanie 38 paczkomatów, ale również partnerstwo technologiczne oraz doradztwo biznesowe i consulting w kwestii komercyjnego uruchomienia nowej usługi na terenie Estonii.
Wartość I etapu realizacji zlecenia wynosi 950 tys. euro, a estońska poczta nie wyklucza kontynuacji współpracy z Grupą Integer.pl w oparciu o kolejne kontrakty.
Umowa z Eesti Post jest zapowiedzią deklarowanego przez Zarząd Integer.pl mocnego wejścia w 2011 roku na międzynarodowe rynki.
Do końca 2012 roku spółka planuje ekspansję Paczkomatów do co najmniej 9 krajów Europy Środkowej i Wschodniej oraz na Bliski Wschód.
REKLAMA
W oparciu o Paczkomaty InPost oraz wdrożone jeszcze w 2010 roku rozwiązania Grupa Integer.pl zapowiada uruchomienie w 2011 roku innowacyjnej usługi umożliwiającej dokonanie całego procesu zakupowego wirtualnie, wyłącznie za pomocą telefonu komórkowego.
Kluczowym założeniem nowej koncepcji biznesowej jest wizyta w e-sklepie bazującym na platformie InFlavo, dokonanie opłaty za zakupy z wykorzystaniem opcji „mobilnych płatności” oferowanych przez InPost Finanse, aż po zamówienie i odbiór przesyłki w Paczkomacie.
Plany Grupy Integer.pl na 2011 rok:
- Wzrost udziałów w rynku usług pocztowo-kurierskich do18-20% do końca 2012 roku
- Systematyczne zwiększanie liczby doręczanych listów z niemal 75 mln w 2009 roku, około 140 mln w 2010 roku, przez 220-250 mln przesyłek w 2012 roku aż po osiągnięcie w 2013 roku progu 280-300 mln listów
- Rozwój i promocja Power Post /poczty hybrydowej/
- Systematyczne budowanie pozycji lidera w sektorze e-commerce, w tym rozwój usługi
- Paczkomaty InPost – uruchomienie docelowo 800 maszyn w całej Polsce i międzynarodowa ekspansja
- Dynamiczny rozwój e-InPost wraz z usługą InFlavo
- Wdrożenie projektu zakładającego wirtualne zakupy (InFlavo) przy użyciu telefonu komórkowego (FreeM), dokonaniem mobilnych płatności (InPost Finanse) i zamówieniem przesyłki do Paczkomatu InPost
- Rozwój usług z zakresu marketingu bezpośredniego i programów lojalnościowych z wykorzystaniem marek telekomunikacyjnych FreeM i MOVA
- Wprowadzenie na rynek nowych marek telefonii komórkowej dedykowanych sieciom handlowym
- Rozwój i pozyskanie nowych klientów: mobilnych płatności oraz e-faktur
- Zwiększenie dostępności usług finansowych w kluczowych województwach
- Umacnianie pozycji lidera na rynku kolportażu druków bezadresowych i rozszerzanie działalności na Ukrainie (kolportaż oraz paczkomaty)
REKLAMA
REKLAMA