REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rozpoczęto kursy na drugiej nitce Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej

Subskrybuj nas na Youtube
Rozpoczęto kursy na drugiej nitce Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Rozpoczęto kursy na drugiej nitce Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Koleje małopolskie rozpoczęły regularne kursy na drugiej nitce Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej pomiędzy Krakowem, Miechowem i Sędziszowem w woj. świętokrzyskim.

Spółka samorządowa Koleje Małopolskie rozpoczęła w niedzielę regularne kursy na drugiej nitce Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej pomiędzy Krakowem, Miechowem i dalej Sędziszowem w woj. świętokrzyskim. Pociągi stają na wszystkich stacjach i przystankach na trasie.

REKLAMA

„Jest to kolejny krok w rozwoju Kolei Małopolskich i Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Rok temu ruszaliśmy do Wieliczki, a we wrześniu tę pierwszą linię przedłużyliśmy na lotnisko w Balicach” - podkreślił marszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa.

Zobacz też: Małopolska Karta Aglomeracyjna dla Krakowa i Tarnowa

Czas przejazdów pociągu z Krakowa do Miechowa wynosi ok. 40 minut, natomiast do Sędziszowa pociąg dojeżdża w nieco ponad 60 minut. Składy zatrzymują się na wszystkich istniejących stacjach i przystankach na trasie.

REKLAMA

Na odcinku Kraków – Miechów kursować będzie łącznie 36 pociągów, czyli o 16 więcej niż do tej pory uruchamiały Przewozy Regionalne. 18 pociągów Kolei Małopolskich obsłuży relację Kraków – Miechów – Kraków, a 10 pociągów - relację Kraków – Sędziszów – Kraków. Ofertę Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej uzupełnia osiem pociągów Przewozów Regionalnych kursujących na trasie Kraków – Kielce – Kraków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Częstotliwość kursowania składów jest zależna od pory dnia: w godzinach porannego i popołudniowego szczytu wynosi ona średnio 45 minut, a w godzinach południowych i wieczornych – 60 minut.

Zobacz też: Czy PKP Intercity odbierze zamówione Darty do końca roku?

Połączenia obsługiwane są nowoczesnymi szynobusami serii EN64 zakupionymi przez samorząd województwa. Dysponują one 290 miejscami, z czego 138 to miejsca siedzące. Bilety są tańsze niż w pociągach kursujących w poprzednim rozkładzie jazdy. Z Krakowa do Miechowa kosztują 5 zł, a do Sędziszowa – 10 zł.

„Ceny biletów są niezwykle konkurencyjne, niższe niż u przewoźników drogowych. W połączeniu ze znacznie krótszym czasem dojazdu i nowoczesnym taborem zakupionym przez samorząd województwa liczymy na duże zainteresowanie ofertą Kolei Małopolskich” - ocenił prezes spółki Ryszard Rębilas.

Według zapowiedzi władz regionu kolejna, trzecia nitka Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej planowana jest na trasie Trzebinia – Kraków - Tarnów. Jednak data jej uruchomienia zależna jest od zakończenia remontów torów pomiędzy Krakowem i Tarnowem. Powinno to nastąpić w przyszłym roku.

W 2016 r. Koleje Małopolskie otrzymają z budżetu województwa 13 mln zł dotacji na realizację przewozów w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA