Rozpoczęto kursy na drugiej nitce Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej
REKLAMA
REKLAMA
Spółka samorządowa Koleje Małopolskie rozpoczęła w niedzielę regularne kursy na drugiej nitce Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej pomiędzy Krakowem, Miechowem i dalej Sędziszowem w woj. świętokrzyskim. Pociągi stają na wszystkich stacjach i przystankach na trasie.
REKLAMA
„Jest to kolejny krok w rozwoju Kolei Małopolskich i Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Rok temu ruszaliśmy do Wieliczki, a we wrześniu tę pierwszą linię przedłużyliśmy na lotnisko w Balicach” - podkreślił marszałek województwa małopolskiego Jacek Krupa.
Zobacz też: Małopolska Karta Aglomeracyjna dla Krakowa i Tarnowa
Czas przejazdów pociągu z Krakowa do Miechowa wynosi ok. 40 minut, natomiast do Sędziszowa pociąg dojeżdża w nieco ponad 60 minut. Składy zatrzymują się na wszystkich istniejących stacjach i przystankach na trasie.
REKLAMA
Na odcinku Kraków – Miechów kursować będzie łącznie 36 pociągów, czyli o 16 więcej niż do tej pory uruchamiały Przewozy Regionalne. 18 pociągów Kolei Małopolskich obsłuży relację Kraków – Miechów – Kraków, a 10 pociągów - relację Kraków – Sędziszów – Kraków. Ofertę Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej uzupełnia osiem pociągów Przewozów Regionalnych kursujących na trasie Kraków – Kielce – Kraków.
Częstotliwość kursowania składów jest zależna od pory dnia: w godzinach porannego i popołudniowego szczytu wynosi ona średnio 45 minut, a w godzinach południowych i wieczornych – 60 minut.
Zobacz też: Czy PKP Intercity odbierze zamówione Darty do końca roku?
Połączenia obsługiwane są nowoczesnymi szynobusami serii EN64 zakupionymi przez samorząd województwa. Dysponują one 290 miejscami, z czego 138 to miejsca siedzące. Bilety są tańsze niż w pociągach kursujących w poprzednim rozkładzie jazdy. Z Krakowa do Miechowa kosztują 5 zł, a do Sędziszowa – 10 zł.
„Ceny biletów są niezwykle konkurencyjne, niższe niż u przewoźników drogowych. W połączeniu ze znacznie krótszym czasem dojazdu i nowoczesnym taborem zakupionym przez samorząd województwa liczymy na duże zainteresowanie ofertą Kolei Małopolskich” - ocenił prezes spółki Ryszard Rębilas.
Według zapowiedzi władz regionu kolejna, trzecia nitka Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej planowana jest na trasie Trzebinia – Kraków - Tarnów. Jednak data jej uruchomienia zależna jest od zakończenia remontów torów pomiędzy Krakowem i Tarnowem. Powinno to nastąpić w przyszłym roku.
W 2016 r. Koleje Małopolskie otrzymają z budżetu województwa 13 mln zł dotacji na realizację przewozów w ramach Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. (PAP)
REKLAMA
REKLAMA