Problemy podczas modernizacji linii kolejowej E59
REKLAMA
REKLAMA
Modernizacja linii kolejowej E59 - rażące opóźnienia
Jak powiedział w czwartek PAP rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec, modernizacja miała się zakończyć w połowie tego roku, a wykonano ok. 30 proc. prac. „Chcemy jak najszybciej ogłosić przetargi, tak aby maksymalny zakres prac wykonać jeszcze w 2015 roku” – dodał.
REKLAMA
Przygotowany przez PKP PLK plan naprawczy zakłada podział modernizowanego odcinka na trzy zadania – dla każdego z nich ogłoszone zostanie osobne zamówienie.
Koszt modernizacji linii kolejowej wynosi przeszło 940 mln zł, z czego ponad 667 mln zł to dofinansowanie z Unii Europejskiej. Na 32 km odcinku budowane są nowe tory, sieć trakcyjna, mosty i wiadukty. Przebudowane zostaną cztery stacje kolejowe oraz cztery przystanki osobowe.
Zobacz też: Estetyzacja Dworca Centralnego w Warszawie
Po modernizacji z Czempina do Poznania w 26 min.
Po zakończeniu inwestycji pociągi na tym odcinku będą mogły kursować z prędkością do 160 km/h, a podróż pociągiem regionalnym z Czempina do Poznania potrwa około 26 min.
PKP PLK podkreśliły, że pomimo wielu wezwań do podjęcia działań naprawczych i wsparcia udzielanego przez zamawiającego, firma nie realizowała kontraktu zgodnie z harmonogramem. „Umowa, zawarta w styczniu 2013 r., zakładała zakończenie prac w czerwcu 2015 r.” – przekazał rzecznik.
Zobacz też: Test Citroen C4 Cactus 1.2 PureTech 82: w mieście zakwitł kaktus
W ramach monitorowania postępu prac, PKP PLK zgodnie z tzw. regulacjami FIDIC, wysłała do wykonawcy kilkadziesiąt wezwań do przygotowania i wdrożenia programu naprawy. PKP PLK informuje, że we wrześniu 2014 r. powołano wspólny zespół, który ustalił sposób i harmonogram prowadzenia niezbędnych działań. „Mimo złożonych deklaracji, wykonawca nie realizował jednak planów” – czytamy w komunikacie. (PAP)
REKLAMA
REKLAMA