Opony dla najnowszego samolotu psażerskiego
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
MICHELIN AIR X to opony radialne wykorzystujące technologię Near Zero Growth (NZG). Technologia ta wydłuża żywotność opony dzięki zastosowaniu ultra wytrzymałego kordu kompozytowego wykonanego z nylonu oraz włókien aramidowych. Dzięki takiemu rozwiązaniu opony są bardziej odporne na uszkodzenia. Zwiększona wytrzymałość bieżnika pod względem ścieralności umożliwia rzadszą zmianę opon, a tym samym pozwala zredukować koszty.
REKLAMA
Według informacji producenta, dzięki zastosowaniu opon Michelin w nowym samolocie Bombardier C-Series:
• O 50 proc. zwiększy odporność na uszkodzenia spowodowane przez ciała obce, co podnosi żywotność bieżnika,
• 25 proc. zmniejszy masę w porównaniu z oponami diagonalnymi, co wpływa na ograniczenie zużycia paliwa,
• 100 proc. zwiększy żywotność w porównaniu z oponami diagonalnymi, co ogranicza czas niezbędny do serwisowania samolotu,
• o 20 tys. dolarów rocznie obniży koszty zakupu i użytkowania opon dla każdego samolotu w porównaniu z oponami diagonalnymi.
Bombardier C-Series będzie wyposażany w opony MICHELIN AIR X w rozmiarach:
• 27x 8.5R 12/16/225
• H42x 15.0R 21/26/225
W opony Michelin wyposażona jest około połowa wszystkich samolotów na świecie. Francuska firma dostarcza ogumienie m.in. do takich samolotów, jak: Airbus A350, Boeing 787 Dreamliner, Embraer 170, Eurofighter oraz Lockheed Martin F-35A.
Źródło: Materiały prasowe Michelin
REKLAMA
REKLAMA