REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Brakuje stabilności stawek frachtu w transporcie morskim

Marcin Gruchała, prezes zarządu VGL Group
Marcin Gruchała, prezes zarządu VGL Group

REKLAMA

REKLAMA

Sytuacja kryzysowa nie sprzyja transportowi morskiemu. Wiele działających czynników nie pozwala na stabilizację w przewozach transportem morskim.

Rozchwiane stawki frachtowe, brak równowagi pomiędzy podażą a popytem na wolne powierzchnie ładunkowe, w końcu strach armatorów przed powtórką sytuacji z okresu 2008/2009 - to wszystko nie pozwala na stabilizację w przewozach transportem morskim.

REKLAMA

REKLAMA

Import nie może wyjść z dołka

Tym, co teraz obserwujemy, najwyraźniej jest dysproporcją miedzy zachowaniem się importu i eksportu. W I i w II kwartale 2012 roku byliśmy wszyscy świadkami gwałtownych wzrostów stawek importowych z Azji, które w III kwartale wyraźnie się załamały i do dziś nie mogą się odbić. Skutkiem tej ogromnej przeceny jest wycofywanie statków i serwisów, bo nierentowne frachty zawsze doprowadzają do osłabienia jakości ofert spedytorów morskich.

W eksporcie nie lepiej

REKLAMA

Dla przeciwwagi w eksporcie mamy do czynienia ze stabilnymi relacjami zarówno wolumenów jak i wysokości stawek. Na koniec uwaga generalna: wciąż brakuje stabilności pomiędzy relacją podaży miejsca na statkach a popytem, w postaci ładunków, które mogłyby to miejsce wypełnić. Ogólna sytuacja i manipulowanie tonażem na pewno nie wpływają pozytywnie ani na stabilność kosztu frachtu ani na jakość serwisu. Dla Polski, która jest rynkiem dowozowym, to nie jest dobra sytuacja, ale przyglądając się działaniom armatorów trudno odmówić im racji. Armatorzy intuicyjnie robią wszystko, by nie dopuścić do powtórzenia się na rynku zapaści z 2009 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rynek spedycyjny coraz bardziej walczy o klienta

Niewielka podaż ładunku w obrocie morskim zaostrza konkurencję na rynku spedycyjnym, niestety to zaostrzenie zazwyczaj ogranicza się do konkurencji cenowej a nie do konkurencji jakościowej, kompetencyjnej. To, że rynek nie jest łatwy dla każdej firmy z naszej branży tak samo, ale także i dla naszych Klientów, stwarza nowe możliwości dla tych, którzy pozostając konkurencyjni cenowo inwestują w swoje produkty i dopasowują je do zmieniających się potrzeb odbiorców. Liderzy muszą wyprzedzać swoją lokalną konkurencję, pokazując nowe rozwiązania.

W VGL Group wprowadzamy usługi znakomicie funkcjonujące w innych krajach na świecie, a u nas wciąż nie będące standardem. Po co to robimy teraz? Żeby nie stracić ani jednego dnia, gdy rynek zacznie rosnąć.

Tekst: Marcin Gruchała, prezes zarządu VGL Group

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA