REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Brakuje stabilności stawek frachtu w transporcie morskim

Marcin Gruchała, prezes zarządu VGL Group
Marcin Gruchała, prezes zarządu VGL Group

REKLAMA

REKLAMA

Sytuacja kryzysowa nie sprzyja transportowi morskiemu. Wiele działających czynników nie pozwala na stabilizację w przewozach transportem morskim.

Rozchwiane stawki frachtowe, brak równowagi pomiędzy podażą a popytem na wolne powierzchnie ładunkowe, w końcu strach armatorów przed powtórką sytuacji z okresu 2008/2009 - to wszystko nie pozwala na stabilizację w przewozach transportem morskim.

REKLAMA

Import nie może wyjść z dołka

Tym, co teraz obserwujemy, najwyraźniej jest dysproporcją miedzy zachowaniem się importu i eksportu. W I i w II kwartale 2012 roku byliśmy wszyscy świadkami gwałtownych wzrostów stawek importowych z Azji, które w III kwartale wyraźnie się załamały i do dziś nie mogą się odbić. Skutkiem tej ogromnej przeceny jest wycofywanie statków i serwisów, bo nierentowne frachty zawsze doprowadzają do osłabienia jakości ofert spedytorów morskich.

W eksporcie nie lepiej

Dla przeciwwagi w eksporcie mamy do czynienia ze stabilnymi relacjami zarówno wolumenów jak i wysokości stawek. Na koniec uwaga generalna: wciąż brakuje stabilności pomiędzy relacją podaży miejsca na statkach a popytem, w postaci ładunków, które mogłyby to miejsce wypełnić. Ogólna sytuacja i manipulowanie tonażem na pewno nie wpływają pozytywnie ani na stabilność kosztu frachtu ani na jakość serwisu. Dla Polski, która jest rynkiem dowozowym, to nie jest dobra sytuacja, ale przyglądając się działaniom armatorów trudno odmówić im racji. Armatorzy intuicyjnie robią wszystko, by nie dopuścić do powtórzenia się na rynku zapaści z 2009 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rynek spedycyjny coraz bardziej walczy o klienta

REKLAMA

Niewielka podaż ładunku w obrocie morskim zaostrza konkurencję na rynku spedycyjnym, niestety to zaostrzenie zazwyczaj ogranicza się do konkurencji cenowej a nie do konkurencji jakościowej, kompetencyjnej. To, że rynek nie jest łatwy dla każdej firmy z naszej branży tak samo, ale także i dla naszych Klientów, stwarza nowe możliwości dla tych, którzy pozostając konkurencyjni cenowo inwestują w swoje produkty i dopasowują je do zmieniających się potrzeb odbiorców. Liderzy muszą wyprzedzać swoją lokalną konkurencję, pokazując nowe rozwiązania.

W VGL Group wprowadzamy usługi znakomicie funkcjonujące w innych krajach na świecie, a u nas wciąż nie będące standardem. Po co to robimy teraz? Żeby nie stracić ani jednego dnia, gdy rynek zacznie rosnąć.

Tekst: Marcin Gruchała, prezes zarządu VGL Group

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA