REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Brakuje stabilności stawek frachtu w transporcie morskim

Marcin Gruchała, prezes zarządu VGL Group
Marcin Gruchała, prezes zarządu VGL Group

REKLAMA

REKLAMA

Sytuacja kryzysowa nie sprzyja transportowi morskiemu. Wiele działających czynników nie pozwala na stabilizację w przewozach transportem morskim.

Rozchwiane stawki frachtowe, brak równowagi pomiędzy podażą a popytem na wolne powierzchnie ładunkowe, w końcu strach armatorów przed powtórką sytuacji z okresu 2008/2009 - to wszystko nie pozwala na stabilizację w przewozach transportem morskim.

REKLAMA

REKLAMA

Import nie może wyjść z dołka

Tym, co teraz obserwujemy, najwyraźniej jest dysproporcją miedzy zachowaniem się importu i eksportu. W I i w II kwartale 2012 roku byliśmy wszyscy świadkami gwałtownych wzrostów stawek importowych z Azji, które w III kwartale wyraźnie się załamały i do dziś nie mogą się odbić. Skutkiem tej ogromnej przeceny jest wycofywanie statków i serwisów, bo nierentowne frachty zawsze doprowadzają do osłabienia jakości ofert spedytorów morskich.

W eksporcie nie lepiej

REKLAMA

Dla przeciwwagi w eksporcie mamy do czynienia ze stabilnymi relacjami zarówno wolumenów jak i wysokości stawek. Na koniec uwaga generalna: wciąż brakuje stabilności pomiędzy relacją podaży miejsca na statkach a popytem, w postaci ładunków, które mogłyby to miejsce wypełnić. Ogólna sytuacja i manipulowanie tonażem na pewno nie wpływają pozytywnie ani na stabilność kosztu frachtu ani na jakość serwisu. Dla Polski, która jest rynkiem dowozowym, to nie jest dobra sytuacja, ale przyglądając się działaniom armatorów trudno odmówić im racji. Armatorzy intuicyjnie robią wszystko, by nie dopuścić do powtórzenia się na rynku zapaści z 2009 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rynek spedycyjny coraz bardziej walczy o klienta

Niewielka podaż ładunku w obrocie morskim zaostrza konkurencję na rynku spedycyjnym, niestety to zaostrzenie zazwyczaj ogranicza się do konkurencji cenowej a nie do konkurencji jakościowej, kompetencyjnej. To, że rynek nie jest łatwy dla każdej firmy z naszej branży tak samo, ale także i dla naszych Klientów, stwarza nowe możliwości dla tych, którzy pozostając konkurencyjni cenowo inwestują w swoje produkty i dopasowują je do zmieniających się potrzeb odbiorców. Liderzy muszą wyprzedzać swoją lokalną konkurencję, pokazując nowe rozwiązania.

W VGL Group wprowadzamy usługi znakomicie funkcjonujące w innych krajach na świecie, a u nas wciąż nie będące standardem. Po co to robimy teraz? Żeby nie stracić ani jednego dnia, gdy rynek zacznie rosnąć.

Tekst: Marcin Gruchała, prezes zarządu VGL Group

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA