REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zakończono wdrażanie sieci do obsługi viaToll

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Hughes Europe i IT Partners instalują sieć obsługującą viaToll - elektroniczny system pobierania opłat drogowych w Polsce.

Hughes Network Systems Europe i jego polski partner IT Partners Sp.z.o.o., zakończyły wdrożenie sieci opartej na technologii łączności satelitarnej dla Kapsch TrafficCom. Obsługuje ona system elektronicznego pobierania opłat viaTOLL powstały w ramach projektu dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad

REKLAMA

Elektroniczny system poboru opłat

Hughes i IT Partners dostarczyły i zainstalowały rozwiązania szerokopasmowej łączności satelitarnej HughesNet® w ponad 500 lokalizacjach w całym kraju. Obejmują one bramki automatycznego pobierania opłat na głównych drogach oraz przydrożne punkty sprzedaży urządzeń viaBOX, które montuje się w pojazdach.

REKLAMA

Pokładowe urządzenie viaBOX przesyła zakodowane informacje o pojeździe do bramek rozmieszczonych na drogach. Następnie bramki przekazują te informacje przez szerokopasmowe łącza satelitarne do centrum obsługi systemu, a kierowca jest obciążany kosztami korzystania z określonego odcinka płatnej drogi.

Sieciowy system satelitarny Hughes umożliwia działanie systemu viaTOLL, dzięki któremu polskie Ministerstwo Infrastruktury może automatycznie i tanio realizować pobieranie opłat za korzystanie z autostrad, dróg szybkiego ruchu i dróg krajowych. Ponad 600 000 pojazdów jest już zarejestrowanych w systemie viaTOLL, a liczba ta jeszcze zwiększy się w najbliższych miesiącach.

„Wybraliśmy do współpracy firmy Hughes i IT Partners, ponieważ od wielu lat z powodzeniem zajmują się rozwijaniem innowacyjnych technologii satelitarnych, zapewniając do nich dostęp na terenie całej Polski, a podłączenia każdej nowej lokalizacji w ciągu zaledwie kilku godzin” - powiedział Marek Cywiński, dyrektor zarządzający z firmy Kapsch.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Co więcej elastyczność technologii satelitarnej Hughes pozwoliła nam zrealizować wdrożenie w rekordowym czasie i przed terminem”. Kompletne wdrożenie, zgodnie z wymaganiami GDDKiA, musiało być wykonane w czasie krótszym niż 8 miesięcy”.

Hughes Network Systems

Hughes Network Systems, LLC (Hughes) jest jednym z największych na świecie dostawców rozwiązań szerokopasmowej łączności satelitarnej dla odbiorców indywidualnych i biznesowych.
Hughes proponuje innowacyjne technologie sieciowe, usługi zarządzane i rozwiązania dla firm oraz organizacji państwowych na całym świecie. HughesNet® jest najlepszą na rynku ofertą usług szybkiego, satelitarnego dostępu Internetu, którą można dopasować do każdego budżetu. Hughes sprzedał ponad 2,5 miliona systemów klientom w ponad 100 krajach i ma 50-procentowy udział w rynku. Produkty firmy są zgodne ze światowymi standardami zatwierdzonymi przez organizacje TIA, ETSI i ITU, takimi jak IPoS/DVB-S2, RSM-A czy GMR-1.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA