LOTOS Kolej rozpoczyna eksploatację pierwszej lokomotywy TRAXX F140 DE
REKLAMA
REKLAMA
Umowa na dostawę sześciu lokomotyw TRAXX DE z opcją na dodatkowe 4 pojazdy została podpisana w październiku 2009 r. Lokomotywy TRAXX F140 DE będą wykorzystywane w regularnym ruchu towarowym w Polsce do obsługi baz paliwowych Grupy LOTOS S.A. w Jaśle, Rejowcu, Koluszkach, Piotrkowie, Lęgajnach i Rypinie.
REKLAMA
Lokomotywa TRAXX F140 DE wyjechała na polskie tory po uzyskaniu stosownego świadectwa dopuszczenia do eksploatacji, które Urząd Transportu Kolejowego wydał 27 czerwca br. Świadectwo dotyczy 10 pojazdów tego typu. Dotychczas na bocznicy LOTOS Kolej w Gdańsku znajdowały się cztery takie lokomotywy dostarczone w ostatnich trzech miesiącach, które oczekiwały na ww. dokument. W dniach 29 i 30 czerwca pojazdy przeszły badanie na zgodność z typem, przeprowadzone pod nadzorem UTK.
Dostawa kolejnych 6 spalinowych TRAXX-ów do LOTOS Kolej zakończy się w połowie września br.
– Lokomotywy TRAXX F140 DE wykorzystamy przede wszystkim na liniach niezelektryfikowanych – mówi Marek Smoter, dyrektor ds. taboru LOTOS Kolej.
REKLAMA
Bardzo się cieszę, że na polskich torach pojawił się kolejny model lokomotywy TRAXX w barwach LOTOS Kolej - mówi Janusz Kućmin, generalny przedstawiciel Bombardier Transportation na Polskę. - Jest to lokomotywa TRAXX DE z napędem spalinowo-elektrycznym. Oprócz lokomotyw TRAXX F140 DE, które LOTOS Kolej zamówił w ubiegłym roku, w skład jego floty wchodzi również 14 elektrycznych lokomotyw wielosystemowych TRAXX F140 MS (typ E186), wydzierżawionych od Railpool GmbH.
Oprócz ww. pojazdów we flocie LOTOS Kolej znajdują się jeszcze4 lokomotywy Siemens ES64F4 (typ BR189) oraz manewrowa Gravita 10BB produkcji VOITH Turbo (oczekuje na wydanie przez UTK świadectwa dopuszczenia do eksploatacji) – Powoli przymierzamy się także do rozpoczęcia próbnej eksploatacji pierwszej od wielu lat nowej polskiej lokomotywy elektrycznej E6ACT Dragon, która przyjedzie do nas na testy pod koniec lipca – dodaje dyrektor Smoter.
Finalny montaż lokomotyw TRAXX DE miał miejsce w zakładzie Bombardier Transportation w Kassel, nadwozia lokomotyw powstały w zakładzie Bombardier Transportation Polska we Wrocławiu. Wrocławski zakład odpowiedzialny będzie również za serwis gwarancyjny lokomotyw.
Informacja o LOTOS Kolej
LOTOS Kolej, spółka zależna Grupy LOTOS S.A., należy do największych prywatnych przewoźników kolejowych w kraju z ok. 7-procentowym udziałem w rynku. LOTOS Kolej koncentruje się na realizacji potrzeb przewozowych grupy kapitałowej LOTOS, świadcząc usługi transportowe na terenie całego kraju. Wykonuje także usługi przewozowe dla innych klientów zarówno w komunikacji krajowej, jak również we współpracy z przewoźnikami zagranicznymi w ruchu międzynarodowym. LOTOS Kolej eksploatuje obecnie ponad 90 lokomotyw różnych typów. LOTOS Kolej należy do najlepiej postrzeganych przewoźników kolejowych pod względem jakości świadczonych usług przewozowych przez klientów.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.