REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak często dokonywać przeglądów regałów magazynowych?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Katarzyna Kruk

REKLAMA

W magazynach często dochodzi do mechanicznych uszkodzeń regałów. Ich najczęstszą przyczyną są maszyny (urządzenia) służące do transportu lub sam towar. Jak często i w jaki sposób powinno się kontrolować takie uszkodzenia?

Należy wdrożyć procedurę okresowych przeglądów regałów odpowiednią ze względu na rodzaj magazynu, uwzględniając przede wszystkim rotację towaru i występujące w firmie zagrożenia.

REKLAMA

W obowiązujących przepisach brak jest odpowiedzi na pytanie, jak często i w jaki sposób należy kontrolować regały magazynowe, zatem pracodawca musi sam określić sposób i częstotliwość przeglądów.

Można zaproponować np. system kontroli codziennych, tygodniowych i rocznych.

Kontrola codzienna to wizualna kontrola konstrukcji regału (zwracanie uwagi na odkształcenia, pęknięcia, wgniecenia, mocowania półek i regałów, stabilność konstrukcji, to kontrola oznaczeń, w przypadku składowania towaru na paletach i ocena wizualna palet).

Taki przegląd powinien być przeprowadzany:

Dalszy ciąg materiału pod wideo

● przez pracowników magazynu, operatorów wózków widłowych zajmujących się bezpośrednio obsługą magazynu,

● każdorazowo przed pobraniem towaru lub umieszczeniem go na półkach.

W przypadku stwierdzenia uszkodzeń pracownik powinien zgłosić to do osoby odpowiedzialnej za bezpieczeństwo w magazynie.

Kontrola tygodniowa to przegląd regałów od posadzki, poprzez całą ich wysokość (ocena stabilności konstrukcji, mocowań, uszkodzeń, rejestracja braków i uszkodzeń) oraz ustalenie sposobu postępowania, podjęcie decyzji, czy konieczna jest natychmiastowa reakcja, czy można obserwować uszkodzenie i zaplanować jego usunięcie w dłuższym terminie.

WAŻNE!

Można zastosować np. barwną klasyfikację zagrożeń:

● kolor czerwony – uszkodzenia wymagające natychmiastowej reakcji,

● kolor żółty – konieczna pilna reakcja,

● kolor zielony – niewielkie uszkodzenia wymagające okresowej kontroli.

Przeglądy tygodniowe regałów powinny być wykonywane przez osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo w magazynie, np. kierownika magazynu. Osoba ta jest zobowiązana do określenia sposobu i terminu usunięcia stwierdzonych usterek.

Kontrola roczna to przegląd polegający na kontroli kompletności instalacji magazynowej, stanu technicznego instalacji oraz stanu technicznego systemu zabezpieczeń instalacji, np. osłon, ram.

Przegląd taki powinien być wykonywany przez wyspecjalizowany personel. Gdy w zakładzie pracy nie ma pracowników, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje do takiej oceny, warto zatrudnić specjalistów spoza zakładu.

WSKAZÓWKA!

REKLAMA

Sposób przeprowadzania przeglądów może być określony w instrukcji magazynowania lub odrębnej procedurze. Zaproponowaną częstotliwość kontroli można traktować jako wskazówkę. W przypadku małej rotacji towaru, nieużywania lub sporadycznego używania środków technicznych do transportu towarów kontrole mogą odbywać się rzadziej.

Jednak codzienna oraz okresowa tygodniowa lub miesięczna wizualna ocena regałów wykonywana przez kierownika magazynu lub inną osobę odpowiedzialną za bezpieczeństwo magazynu powinny stać się regułą.

Przy ustalaniu harmonogramu i sposobu kontroli warto pamiętać też, że należy skorzystać w tym celu z instrukcji dostarczonej przez producenta regału.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA