REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wymiana miechów pneumatycznych na sprężyny

Zawieszenie z amortyzatorem i sprężyną. Fot. Fotolia
Zawieszenie z amortyzatorem i sprężyną. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Zamiana zawieszenia pneumatycznego na "zwykłe" jest coraz częściej spotykanym zjawiskiem. Jest to efekt wysokich cen części zamiennych. Czy rzeczywiście można wymienić miechy pneumatyczne na klasyczne sprężyny?

Zawieszenie pneumatyczne: korzyści

Zawieszenie pneumatyczne posiada ogromne walory użytkowe. Z jednej strony pozwala zachować wysoki komfort podróży nawet na kiepskiej jakościowo nawierzchni a z drugiej, stabilizuje nadwozie w ciasnych zakrętach zapobiegając jego przechyłom. Niewątpliwą zaletą tego typu zawieszenia jest również możliwość utrzymywania stałego prześwitu pojazdu nawet wtedy, gdy zostanie on obciążony pokaźnej masy ładunkiem. Cecha ta pozwala zachować lepsze walory trakcyjne auta oraz uniknąć uszkodzenia podwozia w trakcie wjeżdżania lub zjeżdżania z krawężnika.

REKLAMA

Zawieszenie pneumatyczne: problemy

Koszt wymiany zawieszenia pneumatycznego potrafi być bardzo wysoki. Rozwiązanie tego typu, bardzo popularne w modelu Audi A8 D3, generuje wręcz bajońskie koszty naprawy. Za jeden amortyzator trzeba zapłacić 7000 zł. Łatwo zatem określić łączny koszt naprawy kompletnego zawieszenia – 28 000 zł (ASO)!

Zobacz też: Zawieszenie hydropneumatyczne - budowa, sposób działania, koszty

Zawieszenie pneumatyczne bardzo często spotkać też można w autach BMW pod nazwą NIVO. W tym przypadku ceny części są zdecydowanie niższe aniżeli w topowym modelu Audi. Jeden miech pneumatyczny do amortyzatora BMW serii 5 E61 to wydatek rzędu 780 zł, natomiast sam amortyzator to 980 zł (ASO). Mimo relatywnie niskich cen tych podzespołów, wielu właścicieli decyduje się na zastąpienie miechów klasycznymi sprężynami. Argumentacja zatrzymuje się zazwyczaj tylko i  wyłącznie na jednym argumencie – cenie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wymiana zawieszenia pneumatycznego na zwykle

Okazuje się, że w przypadku aut BMW istnieje możliwość zastąpienia miechów sprężynami. Co więcej nie jest to czynność skomplikowana ani kosztowna. Odpowiednio dobrana sprężyna ma dokładnie taką samą wysokość jak miech pneumatyczny, a poszczególne otwory montażowe w sprężynie i karoserii pasują do siebie. Wymiana obu tylnych miechów trwa ok. 3-4 godzin i można ją wykonać samemu. Koszt naprawy jest bardzo zróżnicowany i uzależniony od jakości części. Dwie sprężyny to koszt od 300-1200 zł w zależności od producenta.

Zobacz też: Zawieszenie pneumatyczne i hydropneumatyczne - koszt naprawy

Wymiana zawieszenia pneumatycznego: czy jest sens montować sprężyny?

Czy wymiana zawieszenia pneumatycznego na takie oparte na klasycznych sprężynach ma sens? Trudno powiedzieć. Koszty naprawy są zazwyczaj mniejsze, ale samo auto sporo traci na funkcjonalności. Poza tym, kupując używane auto klasy wyższej właściciel powinien być świadomy rozwiązań w nim zamontowanych i kosztów jakie klasa Premium niesie ze sobą. Warto także zwrócić uwagę na to jak długo zamierzamy eksploatować pojazd i czy wysupłanie większej kwoty na naprawę nie przyniesie nam wymiernych korzyści w przyszłości. Poza tym, ceny nowych miechów do Audi A8 są naprawdę duże, jednak w takim przypadku lepiej poszukać firmy, która regeneruje tego typu części.

zawieszenie pneumatyczne audi a8 d4
Audi
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.? Auta "zjadają" nawet 1,8 tys. zł miesięcznie

    Samochody drożeją. To można powtarzać jak mantrę praktycznie od początku pandemii. W tym jednak materiale nie chodzi o ceny aut używanych, a raczej koszty ich późniejszego utrzymania. Czy kierowców stać na tanie samochody w 2024 r.?

    Przyjętego mandatu nie da się uchylić. Wznowienie postępowania mandatowego to konieczna zmiana

    Przyjętego mandatu karnego uchylić się nie da. Praktycznie nie ma takiej możliwości nawet w przypadku, w którym funkcjonariusz, wymierzając karę, dopuścił się złamania prawa. To oznacza złamanie konstytucyjnych praw kierowców. RPO wnosi zatem o zmianę przepisów.

    Nowy bat na pijanych kierowców od 14 marca. Zaczną tracić samochody. Jak zadziałają nowe przepisy?

    14 marca 2024 r. w życie wejdą nowe przepisy. W ich ramach pijany kierowca dostanie wyrok, grzywnę, a do tego straci prawo jazdy i... samochód. Tak, sądy będą mogły decydować o przepadku pojazdu. Czy to skuteczny bat?

    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    REKLAMA

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    Badania techniczne także poza stacjami kontroli pojazdów. Przepisy wykonawcze są w drodze

    Dziś właściciel traktora musi jechać na przegląd do okręgowej stacji. To oznacza wydatek na paliwo i torowanie dróg. To może się jednak zmienić już 1 czerwca 2024 r. W drodze jest akt wykonawczy do przepisów, które pozwolą na wykonanie przeglądu poza SKP.

    REKLAMA

    Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Pytanie absurdalne. Odpowiedź jeszcze bardziej!

    Pojęcie danych osobowych stanowi gorący kartofel prawny. Bo jest mało precyzyjne i wymaga interpretacji. Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Na ten temat wypowiedziało się TSUE. Część rynku motoryzacyjnego nie będzie zadowolona z odpowiedzi.

    Karta parkingowa niepełnosprawnego straciła ważność. Ile kierowca dostanie mandatu za parkowanie na niebieskiej kopercie?

    Karty parkingowe osób niepełnosprawnych wkrótce tracą ważność. To wynik działania przepisów i sytuacja, która oznacza poważny problem. Ile wynosi mandat za parkowanie na niebieskiej kopercie bez ważnej karty? To jedna z wyższych kar w taryfikatorze.

    REKLAMA