Fiat Punto MK1: montaż podgrzewanych lusterek. Poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Co będzie nam potrzebne?
REKLAMA
• Dwie maty grzewcze
• 2 kable po 5m (dwużyłowe)
• Izolacja
• Śrubokręt
• Kombinerki
• Lutownica
• Zestaw imbusów
• Nóż
• Taśma dwustronna
• Konektory Fiata
Wykonanie
REKLAMA
Pierwszy krok to demontaż całych lusterek, najpierw demontujemy gumkę regulacji lusterek. Bezpośrednio pod nią znajduje się nakrętka, którą musimy odkręcić, zdejmujemy zaślepkę wewnętrzną i mamy dostęp do trzech śrub na klucz imbusowy. Jedną ręką staramy się je odkręcić, a drugą podtrzymujemy lusterko, żeby nie spadło. Przenosimy je na stół i przystępujemy do przeprowadzenia modyfikacji.
Na początku należy oddzielić wkład lusterka od elementu odpowiedzialnego za regulację. Należy je delikatnie podważyć i zdjąć. Może okazać się to dosyć problematyczne, gdyż klej jest dosyć mocny. Dla osób, które zdecydowały się na zakup lusterka sferycznego jest jeszcze inne rozwiązanie - można zbić lusterko, jednak uważamy, że jest to absolutna ostateczność. Teraz musimy oczyścić wnętrze z resztek kleju mocującego wkład lusterka.
Zobacz też: Jak naprawić elektromagnes rozrusznika?
W tym celu proponujemy użyć benzyny ekstrakcyjnej. Powinna bez problemu poradzić sobie z klejem. Teraz przechodzimy do montażu instalacji podgrzewania, czyli prowadzimy kabel do maty grzewczej wewnątrz obudowy. Tutaj mamy do wyboru dwa warianty. Możemy odkręcić dwie śrubki i rozłożyć obudowę na dwie części lub przeciskać kabel bez demontażu obudowy. Wystarczy odchylić gąbkę wewnątrz obudowy. Zazwyczaj jest to drugi wariant, w większości przypadków śrubki są bardzo mocno zapieczone.
Przyklejamy matę grzewczą do lusterka i przylutowujemy kable. Na jej drugą stronę przyklejamy taśmę dwustronną i możemy montować do obudowy lusterka. Przykręcamy cały zestaw na swoje miejsce i przechodzimy do podłączenia instalacji. Odkręcamy jedenaście śrub mocujących boczek drzwi: siedem na dole, dwie w rączce, jedna w klamce i ostatnia obok klamki. Wystarczy teraz lekko pociągnąć boczek do siebie.
Zobacz też: Fiat Punto II: naprawa zamka klapy
Wyjmujemy na zewnątrz gniazdo, które znajduje się w drzwiach (łączenie z karoserią). Jeżeli mamy konektory, podłączamy je. W innym przypadku wiercimy otwór na kable i prowadzimy je do wnętrza. W przypadku prawej strony ciągniemy kable pod wykładziną. Wyjmujemy wiązkę kabli (przy progu kierowcy) biegnących do tyłu samochodu i odszukujemy brązowo-czarny kabel. Zdejmujemy izolację i podłączamy jeden od podgrzewania lusterek, drugi to masa. Drugie lusterko modyfikujemy w taki sam sposób.
REKLAMA
REKLAMA