REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: montaż grilla z siatki aluminium. Krok po kroku.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA


Zmiana wyglądu grilla w Toyocie Avensis znacząco zmienia wygląd auta. Jednak chcąc osiągnąć taki efekt, musimy poświęcić naszej Toyocie kilka dłuższych chwil.

Na początku zanim zaczniemy naszą modyfikację, musimy zebrać odpowiednie elementy i narzędzie potrzebne do pracy. Zatem, co będzie nam potrzebne?
• Siatka aluminium 100x25
• Śrubokręt płaski i gwiazdkowy
• Solidne nożyczki
• Czarny silikon
• Czarny spray
• Kombinerki

REKLAMA

Zobacz również: Jak wykonywać poważniejsze naprawy?

REKLAMA

Pierwsze, co musimy zrobić, to wymontować oryginalny grill. Nie powinniśmy mieć z tym żadnych problemów. Mamy tam do wykręcenia kilka śrub. Teraz dopiero zaczynamy właściwą pracę. Wszystkie widoczne elementy, malujemy czarnym spray'em. Oczywiście z rozwagą, tak żebyśmy nie zamalowali wszystkiego, co znajduje się pod maską naszego samochodu.

Następny krok, to odłączenie od oryginalnego grilla chromowanej listwy. Kiedy mamy ją oddzieloną od grilla musimy obciąć z niej wszystkie zatrzaski, tak żeby tył listwy był gładki. Teraz przechodzimy do projektowania naszego grilla na siatce aluminiowej. Na początek, przykładamy listwę do arkusza siatki aluminiowej. Wycinamy ją od dołu równo z listwą oraz zostawiamy ok. 8 cm powyżej brzegów listwy.

Następnie, przyklejamy chromowaną listwę do siatki. Oczywiście musimy przykleić ją na tyle solidnie, żeby się nie odkleiła. Teraz wyginamy górę siatki, tak żeby przylegała do plastikowej listwy. Tworzymy, tak jakby daszek po jednej stronie. Niezapominany również o wycięciu w siatce odpowiedniego miejsca na zamek maski. Od pozostałej części oryginalnego grilla odcinamy zatrzaski. Po tej operacji nasz oryginalny grill, praktycznie jest do wyrzucenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Skutki zapowietrzenia układu chłodzenia

REKLAMA

Natomiast zatrzaski, dopasowujemy do miejsc, w które będą wchodzić w nadwoziu. Przyklejamy je do siatki mocnym silikonem, bądź mocnym klejem. Jeżeli klej dobrze wyschnie, przykręcamy górną część siatki do plastikowej osłony. Teraz możemy zadbać o polepszenie walorów wizualnych naszego nowego grilla. Możemy wyprofilować siatkę, tak żeby ładnie przylegała do osłony.

Kupując siatkę, należy zwrócić uwagę na to, żeby miała bardzo szerokie oczka. Jeżeli będą zbyt małe, spowodujemy, że dmuchawa w naszym samochodzie, będzie bardzo często się włączać. Mówiąc krótko, nasz silnik, nie będzie dostatecznie chłodzony. Jest dużo wzorów siatek, dlatego też mamy bardzo duży wybór. Każdy znajdzie coś odpowiedniego do swojego auta.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA