REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Toyota Avensis I: montaż grilla z siatki aluminium. Krok po kroku.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
mechanik
mechanik

REKLAMA

REKLAMA


Zmiana wyglądu grilla w Toyocie Avensis znacząco zmienia wygląd auta. Jednak chcąc osiągnąć taki efekt, musimy poświęcić naszej Toyocie kilka dłuższych chwil.

Na początku zanim zaczniemy naszą modyfikację, musimy zebrać odpowiednie elementy i narzędzie potrzebne do pracy. Zatem, co będzie nam potrzebne?
• Siatka aluminium 100x25
• Śrubokręt płaski i gwiazdkowy
• Solidne nożyczki
• Czarny silikon
• Czarny spray
• Kombinerki

REKLAMA

Zobacz również: Jak wykonywać poważniejsze naprawy?

REKLAMA

Pierwsze, co musimy zrobić, to wymontować oryginalny grill. Nie powinniśmy mieć z tym żadnych problemów. Mamy tam do wykręcenia kilka śrub. Teraz dopiero zaczynamy właściwą pracę. Wszystkie widoczne elementy, malujemy czarnym spray'em. Oczywiście z rozwagą, tak żebyśmy nie zamalowali wszystkiego, co znajduje się pod maską naszego samochodu.

Następny krok, to odłączenie od oryginalnego grilla chromowanej listwy. Kiedy mamy ją oddzieloną od grilla musimy obciąć z niej wszystkie zatrzaski, tak żeby tył listwy był gładki. Teraz przechodzimy do projektowania naszego grilla na siatce aluminiowej. Na początek, przykładamy listwę do arkusza siatki aluminiowej. Wycinamy ją od dołu równo z listwą oraz zostawiamy ok. 8 cm powyżej brzegów listwy.

Następnie, przyklejamy chromowaną listwę do siatki. Oczywiście musimy przykleić ją na tyle solidnie, żeby się nie odkleiła. Teraz wyginamy górę siatki, tak żeby przylegała do plastikowej listwy. Tworzymy, tak jakby daszek po jednej stronie. Niezapominany również o wycięciu w siatce odpowiedniego miejsca na zamek maski. Od pozostałej części oryginalnego grilla odcinamy zatrzaski. Po tej operacji nasz oryginalny grill, praktycznie jest do wyrzucenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Skutki zapowietrzenia układu chłodzenia

REKLAMA

Natomiast zatrzaski, dopasowujemy do miejsc, w które będą wchodzić w nadwoziu. Przyklejamy je do siatki mocnym silikonem, bądź mocnym klejem. Jeżeli klej dobrze wyschnie, przykręcamy górną część siatki do plastikowej osłony. Teraz możemy zadbać o polepszenie walorów wizualnych naszego nowego grilla. Możemy wyprofilować siatkę, tak żeby ładnie przylegała do osłony.

Kupując siatkę, należy zwrócić uwagę na to, żeby miała bardzo szerokie oczka. Jeżeli będą zbyt małe, spowodujemy, że dmuchawa w naszym samochodzie, będzie bardzo często się włączać. Mówiąc krótko, nasz silnik, nie będzie dostatecznie chłodzony. Jest dużo wzorów siatek, dlatego też mamy bardzo duży wybór. Każdy znajdzie coś odpowiedniego do swojego auta.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA