Fiat Uno: wymiana paska rozrządu. Poradnik
REKLAMA
REKLAMA
Najpierw unosimy maskę Fiata Uno Fire i lokalizujemy obudowę paska rozrządu. Odkręcamy ją za pomocą klucza 10. Teraz wrzucamy 5 bieg i zaciągamy hamulec ręczny. Następnie, luzujemy koło pasowe kluczem 13. Mamy dokładnie do wykręcenia trzy śruby. Podobnie postępujemy z alternatorem. W celu zdjęcia paska klinowego, musimy go poluzować. Demontujemy koło pasowe, wrzucamy luz i ustawiamy koła na znakach fabrycznych. Teraz możemy poluzować napinacz paska rozrządu za pomocą klucza 13.
REKLAMA
Zobacz również: Co zrobić, gdy spod maski wydobywa się dym?
Zdejmujemy stary pasek rozrządu i zakładamy nowy. Zaczynamy od koła wału korbowego, czyli od małego dolnego. Następnie prowadzimy go przez pompę wody, koło wałka rozrządu i napinacza. Pozostało nam napięcie paska i sprawdzenie czy znaki się pokrywają. Pasek naciągamy z odpowiednią siłą, nie może być za luźno. W tym momencie wrzucamy ponownie 5 bieg i przykręcamy koło pasowe. Zakładamy pasek klinowy i naciągamy go za pomocą alternatora.
Zobacz również: Jak zlokalizować wyciek płynu z układu chłodzenia?
Pozostało nam zamontowanie obudowy paska rozrządu i w ten sposób dokonaliśmy wymiany. Należy uważać, żeby nie pomylić oznaczeń. Przesunięcie jest również niedopuszczalne.
REKLAMA
REKLAMA