REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Dlaczego auta hybrydowe generują mniejsze koszty eksploatacji?

Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Toyota Auris Touring Sports Hybrid
Kamil Fraszkiewicz

REKLAMA

REKLAMA

Samochody z napędem hybrydowym mają generować oszczędności nie tylko z tytułu niższego zużycia paliwa w mieście, ale i ogólnego mniejszego zużycia auta. Dlaczego?

Auta hybrydowe mają mniej skomplikowaną budowę?

Niskie koszty eksploatacji są od lat jedną z niezaprzeczalnych zalet samochodów hybrydowych Toyoty, co doceniają zarówno klienci indywidualni, jak i firmy obsługujące duże floty pojazdów, dokładnie analizujące koszty przed zakupem. Potwierdzeniem wyjątkowej opłacalności hybryd są najnowsze wyniki badań firmy Tec-RMI, przeprowadzone na zamówienie niemieckiego magazynu flotowego BFP Fuhrpark.

REKLAMA

Jak wynika z badań Tec-RMI, niezależnego ośrodka analiz przemysłu motoryzacyjnego, samochody hybrydowe Toyoty pozwalają w okresie 3 lat eksploatacji zaoszczędzić użytkownikowi do 1000 Euro na samych przeglądach serwisowych. Badanie zostało wykonane na zlecenie magazynu flotowego BFP Fuhrpark. Do analizy zostały wybrane modele hybrydowe i hybrydowe plug-in różnych producentów. Za okres eksploatacji przyjęto 36 miesięcy i przebieg 120 tys. km.

Zobacz też: Sprzedaż aut hybrydowych rośnie, liczba ich kradzieży także!

Jedynymi samochodami w zestawieniu, generującymi oszczędności dla użytkownika w stosunku do innych napędów, okazały się Toyota Auris Hybrid i Lexus IS 300h. Auris Hybrid pozwoli zaoszczędzić 300 Euro względem wersji z napędem Diesla i 160 Euro względem napędu benzynowego. W przypadku Lexusa IS 300h oszczędności te wyniosły 1000 Euro.

Wartości te potwierdzają najwyższą efektywność napędu hybrydowego Toyoty, która wynika m.in. z:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • systemu odzyskiwania energii z hamowania, dzięki któremu zużycie klocków hamulcowych jest wyraźnie niższe niż w przypadku konwencjonalnego napędu (wymiana eksploatacyjna klocków co ok. 100 tys. km.);
  • ogumienia, zużywającego się wolniej niż w przypadku innych samochodów;
  • układu wydechowego o trwałości o 5 lat dłuższej niż w przypadku konwencjonalnych napędów;
  • trwałości świateł LED na poziomie 20 lat
  • braku tradycyjnego alternatora, rozrusznika, sprzęgła czy wielu pasków napędowych znanych z napędów konwencjonalnych.

W ciągu ostatnich 4 lat sprzedaż samochodów hybrydowych do klientów instytucjonalnych w Europie wzrosła dwukrotnie, z 20 tys. sztuk w 2011 roku do 40 tys. sztuk w 2014 roku. W zeszłym roku klienci w Europie kupili łącznie 178 tys. samochodów hybrydowych Toyoty i Lexusa.

Źródło: materiały prasowe Toyoty na podstawie http://www.fuhrpark.de/download/archiv/2015/bfp_2015_07-08/index.html

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ceny samochodów elektrycznych wciąż odstraszają Polaków. Kiedy należy Ci się 27 000 zł dopłaty do elektryka?

W marcu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 1 700 samochodów w pełni elektrycznych. To więcej o 300 sztuk niż w lutym tego samego roku. Niemniej jednak, w porównaniu do roku poprzedniego, liczba rejestracji spadła o 10,9%. Wynika to z danych przedstawionych w raporcie firmy Rankomat.pl, powołującej się na najnowsze dane Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA).

Cud na rynku nowych samochodów w kwietniu 2024: sprzedaż rośnie, auta tanieją

Zazwyczaj zwiększony popyt na określony towar winduje jego cenę w górę. Tymczasem na rynku nowych samochodów, zwłaszcza dostawczych i z segmentu premium, mimo dużej dynamiki sprzedaży obserwujemy obniżkę cen.

Zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Polacy zdecydowali

Według badania przeprowadzonego przez SW Research dla "Wprost", prawie połowa Polaków (48,1 proc.) popiera zakaz sprzedaży alkoholu na stacjach paliw. Jednakże, 35 proc. respondentów jest przeciwnego zdania, a niespełna 17 proc. nie ma wyrobionego zdania na ten temat.

Prawo jazdy dla czternastolatka? Tak, ale tylko kategorii AM: na jakie pojazdy

Prawo jazdy kategorii AM to pierwszy krok dla młodzieży do aktywnego uczestnictwa w ruchu drogowym. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu młodzi ludzie mogą nie tylko czerpać korzyści z nowych form transportu, ale również robić to w sposób bezpieczny i świadomy.

REKLAMA

Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

REKLAMA