REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zapłacić za ładowanie samochodu? Visa ma pomysł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jak zapłacić za ładowanie samochodu? Visa ma pomysł
Jak zapłacić za ładowanie samochodu? Visa ma pomysł
Materiały Visa

REKLAMA

REKLAMA

Jak zapłacić za ładowanie samochodu? Jest tylu operatorów i tyle systemów... Visa chciałaby uprościć ten system i stworzyć jeden model zbliżeniowy.

Jak zapłacić za ładowanie samochodu? Różne karty, różne aplikacje

Być może podróżowanie samochodem elektrycznym nie jest skomplikowane i być może da się zaplanować wyjazd w taki sposób, aby uwzględnić w czasie przejazdu ładowarki. Tyle że nadal na kierowcę czeka pewna bariera. Bo każdy operator stacji ładujących ma swój system płatności. Ten dotyczy dedykowanej karty, aplikacji lub innej formy rejestracji i sparowania konta bankowego z kontem u operatora. Skutek? Do podróży po Europie konieczny jest plik kart. A to trochę mało intuicyjne.

REKLAMA

REKLAMA

Upowszechnienie elektryków musi oznacza ujednolicenie płatności za ładowanie

Uważamy, że rozpowszechnienie pojazdów elektrycznych jest kluczowe do osiągnięcia europejskiego celu neutralności węglowej. Jeśli jednak chcemy, by ludzie wybierali elektromobilność, musimy wyjść naprzeciw ich potrzebom i zapewnić by każdy mógł płacić tak jak chce za ładowanie pojazdów elektrycznych. W tej chwili nie mają takiej możliwości – powiedziała Katarzyna Zubrzycka, Dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.

Jak zapłacić za ładowanie samochodu? Zbliżeniowo!

Problem został zidentyfikowany. Tylko teraz jak go rozwiązać? Pomysłów tak naprawdę może być wiele. Mowa chociażby o interoperacyjnych płatnościach typu open-loop czy wprowadzeniu interoperacyjnych płatności zbliżeniowych, a szerzej – cyfrowych płatności. W tym punkcie trzeba jednak zaznaczyć, że wypracowanie ostatecznego modelu wymaga dwóch rzeczy. Po pierwsze stworzenia intuicyjnych procedur. Po drugie współdziałania wszystkich podmiotów, które na danym rynku funkcjonują.

Visa idzie w kierunku nowego pomysłu. Wstępuje do PSPA

Visa wykonała już pierwsze dwa kroki. Ma pomysł, a do tego podejmuje pierwsze działania w celu jego realizacji. Dlatego firma jako pierwszy podmiot z branży usług finansowych i płatniczych stanie się pełnoprawnym członkiem Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych. A to o tyle ważne, że organizacja zrzesza ponad 190 przedsiębiorstw i współpracuje z przemysłem, administracją i społeczeństwem, między innymi w krajach Europy Środkowo-Wschodniej takich jak, Czechy, Słowacja, Litwa, Rumunia, Bułgaria, Estonia i Węgry.

REKLAMA

Zapłać za ładowanie jedną kartą. To już trochę działa...

Pomysł mówiący o tym, że w każdej ładowarce zapłacisz za ładowanie samochodu elektrycznego zbliżeniowo przy pomocy jednego standardu wydaje się wystrzelony w kosmos? Nie do końca. Rozwiązania działające na podobnej zasadzie są obecne już dziś. Przykład? Idealny stanowią karty do ładowania oferowane przez Audi czy Volkswagena. Współpracują z szeregiem ładowarek oferowanych przez różnych operatorów (może nie wszystkich, ale różnych). A już niedługo np. Volkswagen zaoferuje możliwość płacenia za ładowanie... samochodem! Może właśnie "płacenie samochodem" jest zatem przyszłością?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

REKLAMA

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA