REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak zbudowany jest silnik auta WRC?

Subskrybuj nas na Youtube
VW Polo WRC 2015 rajdy
VW Polo WRC 2015 rajdy
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Silnik Volkswagena Polo WRC to niezwykle nowoczesna jednostka napędowa. Lekka, bardzo mocna, o świetnych osiągach. Zobacz jakimi parametrami charakteryzuje się silnik samochodu WRC.

Silnik VW Polo WRC 2015

Przy udoskonalaniu detali silnika temat ograniczenia masy odgrywał bardzo dużą rolę. 318-konna jednostka napędowa waży dokładnie tyle, ile wymaga regulamin, czyli 81,5 kilograma. Z jednej strony, minimalna masa silnika w sezonie 2015 została przez strażników regulaminu FIA obniżona o kilogram, z drugiej strony w dotychczasowej wersji silnika tkwił jeszcze potencjał oszczędności, który dzięki zmianom konstrukcyjnym został teraz w pełni wykorzystany. „Przy pracach rozwojowych nad silnikiem największe znaczenie ma moc jednostki napędowej, jej zachowanie się podczas jazdy i masa” – wyjaśnia dr Donatus Wichelhaus, szef działu rozwoju silników w Volkswagen Motorsport. „Jeżeli chodzi o dwa pierwsze punkty, to już w sezonach 2013 i 2014 byliśmy blisko optimum. Przy przygotowywaniu do nowej homologacji dążyliśmy przede wszystkim do tego, aby dotrzeć do dopuszczalnej granicy masy. I to nam się udało.” Ponadto konstruktorzy silników i specjaliści od pozostałych podzespołów konsekwentnie wykorzystywali doświadczenia zdobyte w ubiegłych dwóch latach, na przykład w kwestii łatwości serwisu.

REKLAMA

Volkswagen Polo WRC: dane techniczne

Dane techniczne VW Polo WRC
Typ czterocylindrowy silnik rzędowy z turbosprężarką i z chłodnicą powietrza doładowującego, umieszczony poprzecznie przed przednią osią
Pojemność 1.600 cm3
Moc 234 kW (318 KM) przy 6.250 obr./min.
Moment obrotowy 430 Nm przy 5.000 obr./min.
Średnica cylindra/ skok tłoka 83,0 mm/ 73,8 mm
Średnica zwężki dopływu powietrza 33 mm (regulamin FIA)
Układ przeniesienia napędu
Skrzynia biegów sekwencyjna, sześciobiegowa przekładnia z hydrauliczną zmianą przełożeń; łopatka zmiany biegów przy kierownicy
Napęd osi stały napęd na cztery koła z równym rozdziałem momentu obrotowego między przednią a tylną oś, wielopłytkowe blokady mechanizmów różnicowych na przedniej i tylnej osi
Sprzęgło hydrauliczne, dwutarczowe sprzęgło ze spieków firmy ZF
Przyspieszenie 0-100 km/h w około 3,9 sekundy
Prędkość maksymalna 200 km/h
Zawieszenie
Przednia/ tylna oś kolumny McPhersona, amortyzatory firmy ZF
Ugięcie sprężyny ok.180 mm na asfalcie, ok. 275 mm na szutrze
Układ kierowniczy układ zębatkowy ze wspomaganiem
Układ hamulcowy wentylowane tarcze hamulcowe na wszystkich kołach (ø 355 mm z przodu i ø 350 mm z tyłu na asfalt; na szuter z przodu i z tyłu – ø 300 mm), aluminiowe zaciski hamulcowe (czterotłoczkowe przy wszystkich kołach)
Obręcze kół 8 x 18 cali na asfalt, 7 x 15 cali na szuter

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA