REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy lakier samochodowy jest zabezpieczony przed słońcem?

Subskrybuj nas na Youtube
Czy lakier samochodowy jest zabezpieczony przed słońcem?
Czy lakier samochodowy jest zabezpieczony przed słońcem?
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Zazwyczaj powłoka lakiernicza samochodów z biegiem czasu blaknie. Nie oznacza to, że lakiery nowoczesnych samochodów nie są zabezpieczane przed promieniowaniem UV. W jaki sposób lakier samochodowy jest zabezpieczony przed słońcem?

Czy lakier samochodowy jest zabezpieczony przed słońcem?

Dermatolodzy radzą, by o tej porze roku nakładać na twarz krem z filtrem SPF 50, który ochroni skórę przed szkodliwym działaniem promieniowania ultrafioletowego (UV). Podobnie zabezpieczane są przed działaniem promieni słonecznych powłoki lakiernicze samochodów.

REKLAMA

 Nissan ujawnił, w jaki sposób jest zabezpieczenie crossoverów Qashqai, Juke i X-Trail przed promieniami UV. Poziom tego zabezpieczenia odpowiada wskaźnikowi ochrony przeciwsłonecznej (SPF) 500.

Wszystkie nowe crossovery Nissana mają wysokiej jakości wielowarstwową powłokę lakierniczą, która została przetestowana pod kątem odporności na najbardziej ekstremalne temperatury panujące w różnych częściach świata. Inżynierowie Nissana wystawiają testowe panele pokryte lakierem na działanie promieniowania ultrafioletowego o mocy 500 watów na metr kwadratowy, czyli ponad 10-krotnie silniejszego niż wytwarzane przez naturalne światło słoneczne. Zatem jeżeli krem z filtrem przeciwsłonecznym SPF 50 zapewnia ochronę skórze człowieka w lipcowym i sierpniowym słońcu, to lakier Nissana jest chroniony odpowiednikiem filtra SPF 500.

Więcej na temat marki Nissan przeczytasz tutaj

Testy powłoki lakierniczej Nissana

REKLAMA

W celu sprawdzenia, czy lakier nie schodzi z nadwozia crossovera jak naskórek z nosa plażowicza, który przesadził z opalaniem, producent przeprowadza testy w nowej komorze środowiskowej, zbudowanej nakładem 1,6 miliona euro. W niedawno otwartym ośrodku na terenie Europejskiego Centrum Technicznego w Cranfield w Wielkiej Brytanii inżynierowie Nissana w ciągu kilku tygodni mogą odtworzyć wieloletni cykl wystawienia pojazdu na działanie promieni UV w świecie rzeczywistym. Zadaniem inżynierów jest zapewnienie, aby crossovery Nissana zachowywały oryginalne parametry przez cały okres ich eksploatacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zaawansowane żarówki w nowej komorze emitują intensywne promieniowanie cieplne o mocy 92 000 watów, co odpowiada 2300 domowych żarówek 40-watowych. Pod wpływem energii z żarówek oraz podwyższonej temperatury w komorze wnętrze testowanego crossovera rozgrzewa się aż do 120 stopni Celsjusza. Nissan sprawdza również odporność pojazdu na ekstremalne mrozy, do -50 stopni Celsjusza.

Crossovery Nissana oferowane w Europie mogą być więc z powodzeniem eksploatowane na skąpanych w słońcu drogach prowadzących do śródziemnomorskich plaż we Francji czy Hiszpanii, a także spędzać noce pod metrową warstwą śniegu na mroźnej północy Finlandii czy Norwegii.

REKLAMA

Podobnie jak ludzka skóra, lakier samochodowy źle znosi intensywne promieniowanie UV, które może powodować jego pękanie. Dlatego testujemy powłokę lakierniczą pod kątem długotrwałej jakości produktu” – powiedział Dean Gillett, inżynier odpowiedzialny za testy środowiskowe w firmie Nissan.

Nie tylko lakier jest poddawany badaniu odporności na promienie UV. Wszystkie elementy plastikowe, tapicerka foteli i kleje przechodzą tę samą rygorystyczną procedurę w celu zweryfikowania ich reakcji na ekstremalne temperatury.

Wyniki tych testów zmuszają inżynierów do autentycznej dbałości o szczegóły. Dean Gillett wyjaśnia, że crossovery Nissana sprzedawane w różnych regionach mogą różnić się detalami, aby klient zawsze otrzymywał produkt charakteryzujący się najwyższą i niezmienną przez lata jakością. „Dobrym przykładem są amortyzatory podtrzymujące drzwi bagażnika. W różnych częściach świata stosowane są różne wersje tego elementu z uwagi na wrażliwość gazu w cylindrze na temperaturę otoczenia” – dodał Gillett.

Źródło: Nissan

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA