REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy lakier samochodowy jest zabezpieczony przed słońcem?

Subskrybuj nas na Youtube
Czy lakier samochodowy jest zabezpieczony przed słońcem?
Czy lakier samochodowy jest zabezpieczony przed słońcem?
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Zazwyczaj powłoka lakiernicza samochodów z biegiem czasu blaknie. Nie oznacza to, że lakiery nowoczesnych samochodów nie są zabezpieczane przed promieniowaniem UV. W jaki sposób lakier samochodowy jest zabezpieczony przed słońcem?

Czy lakier samochodowy jest zabezpieczony przed słońcem?

Dermatolodzy radzą, by o tej porze roku nakładać na twarz krem z filtrem SPF 50, który ochroni skórę przed szkodliwym działaniem promieniowania ultrafioletowego (UV). Podobnie zabezpieczane są przed działaniem promieni słonecznych powłoki lakiernicze samochodów.

REKLAMA

 Nissan ujawnił, w jaki sposób jest zabezpieczenie crossoverów Qashqai, Juke i X-Trail przed promieniami UV. Poziom tego zabezpieczenia odpowiada wskaźnikowi ochrony przeciwsłonecznej (SPF) 500.

Wszystkie nowe crossovery Nissana mają wysokiej jakości wielowarstwową powłokę lakierniczą, która została przetestowana pod kątem odporności na najbardziej ekstremalne temperatury panujące w różnych częściach świata. Inżynierowie Nissana wystawiają testowe panele pokryte lakierem na działanie promieniowania ultrafioletowego o mocy 500 watów na metr kwadratowy, czyli ponad 10-krotnie silniejszego niż wytwarzane przez naturalne światło słoneczne. Zatem jeżeli krem z filtrem przeciwsłonecznym SPF 50 zapewnia ochronę skórze człowieka w lipcowym i sierpniowym słońcu, to lakier Nissana jest chroniony odpowiednikiem filtra SPF 500.

Więcej na temat marki Nissan przeczytasz tutaj

Testy powłoki lakierniczej Nissana

REKLAMA

W celu sprawdzenia, czy lakier nie schodzi z nadwozia crossovera jak naskórek z nosa plażowicza, który przesadził z opalaniem, producent przeprowadza testy w nowej komorze środowiskowej, zbudowanej nakładem 1,6 miliona euro. W niedawno otwartym ośrodku na terenie Europejskiego Centrum Technicznego w Cranfield w Wielkiej Brytanii inżynierowie Nissana w ciągu kilku tygodni mogą odtworzyć wieloletni cykl wystawienia pojazdu na działanie promieni UV w świecie rzeczywistym. Zadaniem inżynierów jest zapewnienie, aby crossovery Nissana zachowywały oryginalne parametry przez cały okres ich eksploatacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zaawansowane żarówki w nowej komorze emitują intensywne promieniowanie cieplne o mocy 92 000 watów, co odpowiada 2300 domowych żarówek 40-watowych. Pod wpływem energii z żarówek oraz podwyższonej temperatury w komorze wnętrze testowanego crossovera rozgrzewa się aż do 120 stopni Celsjusza. Nissan sprawdza również odporność pojazdu na ekstremalne mrozy, do -50 stopni Celsjusza.

Crossovery Nissana oferowane w Europie mogą być więc z powodzeniem eksploatowane na skąpanych w słońcu drogach prowadzących do śródziemnomorskich plaż we Francji czy Hiszpanii, a także spędzać noce pod metrową warstwą śniegu na mroźnej północy Finlandii czy Norwegii.

REKLAMA

Podobnie jak ludzka skóra, lakier samochodowy źle znosi intensywne promieniowanie UV, które może powodować jego pękanie. Dlatego testujemy powłokę lakierniczą pod kątem długotrwałej jakości produktu” – powiedział Dean Gillett, inżynier odpowiedzialny za testy środowiskowe w firmie Nissan.

Nie tylko lakier jest poddawany badaniu odporności na promienie UV. Wszystkie elementy plastikowe, tapicerka foteli i kleje przechodzą tę samą rygorystyczną procedurę w celu zweryfikowania ich reakcji na ekstremalne temperatury.

Wyniki tych testów zmuszają inżynierów do autentycznej dbałości o szczegóły. Dean Gillett wyjaśnia, że crossovery Nissana sprzedawane w różnych regionach mogą różnić się detalami, aby klient zawsze otrzymywał produkt charakteryzujący się najwyższą i niezmienną przez lata jakością. „Dobrym przykładem są amortyzatory podtrzymujące drzwi bagażnika. W różnych częściach świata stosowane są różne wersje tego elementu z uwagi na wrażliwość gazu w cylindrze na temperaturę otoczenia” – dodał Gillett.

Źródło: Nissan

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

Prawo jazdy seniorów: Czy możesz je stracić od 1 lipca 2025?

W życie miały wejść nowe przepisy dla kierowców, którzy ukończyli 65 lat. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury, seniorzy mieli regularnie przechodzić badania lekarskie kierowców po 65. roku życia, aby zachować ważność prawa jazdy. Dodatkowe obowiązki, w tym częstsze kontrole specjalistyczne (okulistyczne i neurologiczne), czekają również kierowców po 75. roku życia.

Jeden błąd i po egzaminie. Sprawdź nowe zasady egzaminu na prawo jazdy od 1 lipca 2025

Od 1 lipca 2025 roku obowiązują nowe przepisy, które rewolucjonizują sposób przeprowadzania egzaminów na prawo jazdy. Wprowadzenie tzw. błędów krytycznych sprawia, że wystarczy jeden poważny błąd, by zakończyć egzamin wynikiem negatywnym – bez szansy na dokończenie jazdy. Sprawdź, czego unikać, aby nie oblać na pierwszym zakręcie.

REKLAMA

R.Kubica: Le Mans to wyścig, który powinien zostać zakazany. Ludzie nie śpią przez dwa dni próbując się zdrzemnąć na krzesełku. Jak spalić 12 tys. kalorii w jedną noc

Robert Kubica uważa, że zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było jego celem odkąd wystąpił w nim pierwszy raz w 2021 r. "Dało mi to mnóstwo pozytywnych emocji, mimo że był to jeden z trudniejszych momentów w mojej karierze" - powiedział podczas briefingu w Warszawie. Podkreślił wyczerpujący charakter tego wyścigu, a brak snu był jednym z poważniejszych wyzwań.

Do którego momentu dziecko musi jeździć w foteliku? Czy wiek dziecka ma znaczenie? Kto nie musi zapinać pasów bezpieczeństwa? {przepisy}

Nie każdy musi zapinać pasy bezpieczeństwa, ale warto pamiętać, że za nieprzestrzeganie przepisów grożą mandaty. Czy wiesz do którego momentu dziecko musi podróżować w foteliku? Kto jest zwolniony z obowiązku zapinania pasów bezpieczeństwa?

REKLAMA