REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy lakier samochodowy jest zabezpieczony przed słońcem?

Subskrybuj nas na Youtube
Czy lakier samochodowy jest zabezpieczony przed słońcem?
Czy lakier samochodowy jest zabezpieczony przed słońcem?
Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Zazwyczaj powłoka lakiernicza samochodów z biegiem czasu blaknie. Nie oznacza to, że lakiery nowoczesnych samochodów nie są zabezpieczane przed promieniowaniem UV. W jaki sposób lakier samochodowy jest zabezpieczony przed słońcem?

Czy lakier samochodowy jest zabezpieczony przed słońcem?

Dermatolodzy radzą, by o tej porze roku nakładać na twarz krem z filtrem SPF 50, który ochroni skórę przed szkodliwym działaniem promieniowania ultrafioletowego (UV). Podobnie zabezpieczane są przed działaniem promieni słonecznych powłoki lakiernicze samochodów.

REKLAMA

REKLAMA

 Nissan ujawnił, w jaki sposób jest zabezpieczenie crossoverów Qashqai, Juke i X-Trail przed promieniami UV. Poziom tego zabezpieczenia odpowiada wskaźnikowi ochrony przeciwsłonecznej (SPF) 500.

Wszystkie nowe crossovery Nissana mają wysokiej jakości wielowarstwową powłokę lakierniczą, która została przetestowana pod kątem odporności na najbardziej ekstremalne temperatury panujące w różnych częściach świata. Inżynierowie Nissana wystawiają testowe panele pokryte lakierem na działanie promieniowania ultrafioletowego o mocy 500 watów na metr kwadratowy, czyli ponad 10-krotnie silniejszego niż wytwarzane przez naturalne światło słoneczne. Zatem jeżeli krem z filtrem przeciwsłonecznym SPF 50 zapewnia ochronę skórze człowieka w lipcowym i sierpniowym słońcu, to lakier Nissana jest chroniony odpowiednikiem filtra SPF 500.

Więcej na temat marki Nissan przeczytasz tutaj

REKLAMA

Testy powłoki lakierniczej Nissana

W celu sprawdzenia, czy lakier nie schodzi z nadwozia crossovera jak naskórek z nosa plażowicza, który przesadził z opalaniem, producent przeprowadza testy w nowej komorze środowiskowej, zbudowanej nakładem 1,6 miliona euro. W niedawno otwartym ośrodku na terenie Europejskiego Centrum Technicznego w Cranfield w Wielkiej Brytanii inżynierowie Nissana w ciągu kilku tygodni mogą odtworzyć wieloletni cykl wystawienia pojazdu na działanie promieni UV w świecie rzeczywistym. Zadaniem inżynierów jest zapewnienie, aby crossovery Nissana zachowywały oryginalne parametry przez cały okres ich eksploatacji.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zaawansowane żarówki w nowej komorze emitują intensywne promieniowanie cieplne o mocy 92 000 watów, co odpowiada 2300 domowych żarówek 40-watowych. Pod wpływem energii z żarówek oraz podwyższonej temperatury w komorze wnętrze testowanego crossovera rozgrzewa się aż do 120 stopni Celsjusza. Nissan sprawdza również odporność pojazdu na ekstremalne mrozy, do -50 stopni Celsjusza.

Crossovery Nissana oferowane w Europie mogą być więc z powodzeniem eksploatowane na skąpanych w słońcu drogach prowadzących do śródziemnomorskich plaż we Francji czy Hiszpanii, a także spędzać noce pod metrową warstwą śniegu na mroźnej północy Finlandii czy Norwegii.

Podobnie jak ludzka skóra, lakier samochodowy źle znosi intensywne promieniowanie UV, które może powodować jego pękanie. Dlatego testujemy powłokę lakierniczą pod kątem długotrwałej jakości produktu” – powiedział Dean Gillett, inżynier odpowiedzialny za testy środowiskowe w firmie Nissan.

Nie tylko lakier jest poddawany badaniu odporności na promienie UV. Wszystkie elementy plastikowe, tapicerka foteli i kleje przechodzą tę samą rygorystyczną procedurę w celu zweryfikowania ich reakcji na ekstremalne temperatury.

Wyniki tych testów zmuszają inżynierów do autentycznej dbałości o szczegóły. Dean Gillett wyjaśnia, że crossovery Nissana sprzedawane w różnych regionach mogą różnić się detalami, aby klient zawsze otrzymywał produkt charakteryzujący się najwyższą i niezmienną przez lata jakością. „Dobrym przykładem są amortyzatory podtrzymujące drzwi bagażnika. W różnych częściach świata stosowane są różne wersje tego elementu z uwagi na wrażliwość gazu w cylindrze na temperaturę otoczenia” – dodał Gillett.

Źródło: Nissan

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA