REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Testy zderzeniowe Euro NCAP 2010

Anna Kowalska
fot. Alfa Romeo Giulietta
fot. Alfa Romeo Giulietta

REKLAMA

REKLAMA


Po przeprowadzeniu testów zderzeniowych 29 aut, wyselekcjonowana została najlepsza piątka Euro NCAP w danych kategoriach masowych. Jakie są najbezpieczniejsze samochody 2010 roku według Euro NCAP? Czy warto zaufać statystykom jeżeli chodzi o bezpieczeństwo?

Coroczne testy zderzeniowe przeprowadzane przez Euro NCAP są zawsze szeroko komentowane w środowisku motoryzacyjnym. Rozgłos spowodowany jest niewątpliwym prestiżem tej niedochodowej organizacji, która w znacznym stopniu przyczyniła się do rozwoju bezpieczeństwa drogowego. W lutym 2009 roku Euro NCAP rozpoczęło nowy, trójstopniowy program, jeszcze bardziej śrubujący wymagania wobec aut poddawanych testom. Zaostrzeniu uległ test zderzeniowy z udziałem pieszych. Jeszcze w 2009 roku do uzyskania maksymalnej noty 5 gwiazdek wystarczył wynik na poziomie 25% skuteczności, w 2010 roku próg ten wzrośnie do 40%, natomiast w 2012 wymagane będzie uzyskanie 60%.

REKLAMA

REKLAMA

Test zderzeniowy oceniany jest w pięciostopniowej skali punktowej w postaci gwiazdek. W 2010 roku przetestowano 29 pojazdów. I tak, najlepsze noty, w swoich kategoriach otrzymały auta:
- BMW seria 5 (klasa wyższa)
- Alfa Romeo Giulietta (małe auta rodzinne)
- Honda CR-Z (auta małe)
- KIA Sportage (kompaktowe auta terenowe)
- Toyota Verso (mini-MPV)

Zobacz również: Fiat obsypany nagrodami

Pozostałe przetestowane samochody:
- Mercedes E klasa – 5 gwiazdek
- VW Passat – 5 gwiazdek
- VW Sharan – 5 gwiazdek
- Seat Alhambra – 5 gwiazdek
- Opel/Vauxhall Meriva – 5 gwiazdek
- Citroen C4 – 5 gwiazdek
- Ford C-max – 5 gwiazdek
- Ford Grand C-max – 5 gwiazdek
- Mini Countryman – 5 gwiazdek
- Kia Venga – 5 gwiazdek (pierwszy test: 4 gwiazdki)
- BMW X1 – 5 gwiazdek
- Hyundai ix35 – 5 gwiazdek
- Mercedes GLK – 5 gwiazdek
- Suzuki Swift – 5 gwiazdek
- Audi A1 – 5 gwiazdek
- Jaguar XF – 4 gwiazdki
- Seat Exeo – 4 gwiazdki
- VW Amarok – 4 gwiazdki
- Nissan Cube – 4 gwiazdki
- Mazda CX7 – 4 gwiazdki
- Nissan Micra – 4 gwiazdki
- Citroen Nemo – 3 gwiazdki
- Landwind CV9 – 2 gwiazdki

REKLAMA

Kryteria oceny pojazdów w teście rosną z roku na rok, co może zobrazować wspomniane wyżej zaostrzenie wymagań oraz fakt, że w 2010 roku z 90% aut, które w roku poprzedzającym uzyskały maksymalna ocenę, obroniło się zaledwie 65%.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Nissan Qashqai nagrodzony przez ADAC

O samym teście

Celem Euro NCAP jest testowanie samochodów w zakresie bezpieczeństwa biernego. Głównym elementem jest tu właśnie test zderzeniowy składający się z 4 elementów: zderzenie czołowe, zderzenie boczne, zderzenie z pieszym oraz zderzenie ze słupem.
Wyniki testu mogą być porównywane jedynie w zakresie tej samej kategorii masowej aut. Euro NCAP wyróżnia 5 kategorii masowych (wymienionych powyżej), wedle których wyniki testów poszczególnych samochodów mogą być ze sobą zestawiane.

Czy warto zaufać Euro NCAP?

Istnieje wiele kontrowersji odnośnie „ustawiania samochodów” pod testy zderzeniowe. Nie dotyczy to jednak Euro NCAP. Trzeba pamiętać, że przeprowadzane testy zderzeniowe są niedochodowe, co podwyższa ich powszechne uznanie i prestiż. Bywa, że producenci samochodów wiedząc, jak wielkie korzyści mogą osiągnąć poprzez zwycięstwo modelu w teście, budują auta typowo pod niego. Nie należy doszukiwać się w tym złych intencji, jest to w końcu także dbałość o bezpieczeństwo kierowców.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Dlaczego ta data w kalendarzu jest dla kierowców ważniejsza niż myślisz? Twój samochód będzie wdzięczny, jak o tym nie zapomnisz

Pewnego zimnego poranka, gdy szyby pokrywa szron, a oddech zamienia się w chmurę pary, siadasz za kierownicą. Przekręcasz kluczyk w stacyjce i z wstrzymanym oddechem słuchasz, jak silnik próbuje ożyć. Czasem odpala za pierwszym razem. Innym razem krztusi się, marudzi, a w najgorszym scenariuszu w ogóle nie daje znaku życia. Winisz wtedy akumulator. A co, jeśli powodem twoich kłopotów jest coś zupełnie innego? Co, jeśli klucz do tej zagadki tkwi w tym, co zalewasz do baku, a wszystko zmienia się w Polsce w dwóch datach: 1 i 16 listopada? To dni, w których na stacjach paliw po cichu dochodzi do zmiany, która decyduje o komforcie i bezawaryjności twojej podróży.

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony. Kalkulacja opłat

Opłaty drogowe w Niemczech 2025 dla ciężarówek od 3,5 tony mogą wynosić miesięcznie nawet 10 tys. zł. Co przewoźnik może z tym zrobić? Kalkulacja opłat jest niezbędna.

Rejestracja pojazdu online od 2027 roku. Nowe przepisy uproszczą formalności i zwiększą bezpieczeństwo kierowców

Od 2027 r. rejestracja pojazdu w Polsce przejdzie największą zmianę od lat. Nowe przepisy pozwolą złożyć wniosek całkowicie online, bez papierowych dokumentów i bez wizyty w urzędzie. Kierowcy szybciej zarejestrują samochód, a organy rejestrujące zyskają dostęp do danych pojazdów z innych krajów UE dzięki systemowi AVI. Mniej formalności, większe bezpieczeństwo i koniec niepotrzebnych obowiązków przy rejestracji aut sprowadzonych z zagranicy.

REKLAMA

Weto Nawrockiego w sprawie zmian w Prawie o ruchu drogowym. Przewoźnicy bez cyfrowych zezwoleń EKMT. Miały wejść w styczniu 2026 r.

Kolejne weta Prezydenta RP Karola Nawrockiego dotykają polskich przewoźników. Nie będzie cyfrowych zezwoleń EKMT od stycznia 2026 r., na które tak czekali. Spada konkurencyjność polskich przewoźników drogowych na arenie międzynarodowej.

KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

REKLAMA

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA