REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koszty ubezpieczenia OC na przykładach

Subskrybuj nas na Youtube
Koszty ubezpieczenia OC na przykładach. Fot. Fotolia
Koszty ubezpieczenia OC na przykładach. Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Stawki obowiązkowego ubezpieczenia OC wbrew powszechnej opinii maleją. Porównujemy ceny ubezpieczenia OC na przykładzie Opla Astry z silnikiem benzynowym 1,4 l o mocy maksymalnej 90 KM.

Dane multiagencji CUK Ubezpieczenia pochodzą z dn. 30 stycznia br. Statystyki powstały w oparciu o porównanie ofert kilkunastu Towarzystw Ubezpieczeniowych.

REKLAMA

Kalkulacje dla wszystkich miast przeprowadzono według tego samego profilu kierowcy: osoba w wieku 33 lat prowadząca samochód bezszkodowo od 10 lat, posiadająca 60% zniżki w OC; właściciel Opla Astry z 2007 roku o pojemności silnika 1.4 l i mocy 90KM. 

REKLAMA

Pod koniec 2014 roku dużo mówiło się o podwyżkach cen polis OC związanych z wprowadzeniem od 1 stycznia br. systemu Bezpośredniej Likwidacji Szkód. Prognozy te nie odnalazły jednak odzwierciedlenia w rzeczywistości, bowiem BLS ma zacząć działać dopiero od kwietnia 2015r. W styczniu br. ceny obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego zamiast rosnąć, spadły.

Bezpośrednia Likwidacja Szkód, czyli system umożliwiający wypłatę odszkodowania bezpośrednio w firmie, w której poszkodowany ma wykupioną polisę, z pewnością wpłynie na podniesienie jakości usług ubezpieczeniowych, a co za tym idzie, również na ich cenę. Dotychczas BLS został wprowadzony przez 5 firm ubezpieczeniowych, a od kwietnia br. ma być standardem we wszystkich Towarzystwach. Jednak wbrew prognozom, które pojawiły się pod koniec zeszłego roku, ceny OC w styczniu br. spadły - w niektórych miejscowościach nawet o kilkadziesiąt złotych. Można się więc spodziewać, że wzrost cen polis po wprowadzeniu BLS będzie nieznaczny – mówi Adrian Kościuk, doradca w multiagencji CUK Ubezpieczenia.

Zobacz też: Koszt ubezpieczenia OC dla auta z Anglii

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Średni koszt najtańszego OC

REKLAMA

Jak wynika z danych przedstawionych przez multiagencję CUK Ubezpieczenia, średni koszt najtańszego OC w styczniu br. wynosił 335 zł – to o 17 zł mniej niż 6 miesięcy wcześniej. Spadek cen w poszczególnych miastach wahał się średnio od 5 do 20-kilku złotych. Największą obniżkę odnotowano w Szczecinie, Olsztynie i Kielcach, gdzie kierowcy mogli kupić polisę o 23 zł tańszą w porównaniu do cen sprzed pół roku.

Przykładowy 33-latek najtańszą ofertę OC znajdzie w Kielcach. Polisę można tam kupić już za 255 zł (najdrożej za 556 zł). Szansę na zakupienie OC poniżej 300 zł mają również kierowcy w Rzeszowie, Lublinie i Olsztynie. Tam ubezpieczenie kosztuje odpowiednio 276, 285 i 294 zł (maksymalnie 556, 625 i 683 zł). Najdroższym miastem nadal pozostaje Wrocław, gdzie w styczniu br. za OC trzeba było zapłacić tam minimum 444 zł. Najwyższa cena polisy wynosiła 747 zł. Drogo jest także w Warszawie i Łodzi. Najtańszy wariant polisy kosztuje tam odpowiednio 399 i 395 zł (maksymalnie 704 zł).

Zobacz też: Co daje assistance?

Warunki obowiązkowego ubezpieczenia OC są takie same w ofertach wszystkich Towarzystwach Ubezpieczeniowych. Jedyne, czym się różnią to cena, której różnica w obrębie jednego miasta może przekraczać nawet 400 złotych. Przed dokonaniem zakupu warto skorzystać z porównywarki cen, aby wybrać najkorzystniejszą ofertę. Zaoszczędzone pieniądze można przeznaczyć na dodatkowe ubezpieczenie komunikacyjne lub zakup polisy na życie czy mieszkanie. Przy zakupie OC należy zwracać uwagę również na dodatkowe świadczenia oferowane przez Ubezpieczyciela, na przykład bezpłatny dodatek w formie Assistance – radzi doradca CUK Ubezpieczenia. 

Z danych CUK Ubezpieczenia wynika, że ceny tej samej polisy w jednym mieście może dzielić nawet kilkaset złotych różnicy. Największą rozpiętość cenową odnotowano w Gdańsku, gdzie różnica między najtańszym i najdroższym OC wyniosła w styczniu br. aż 465 zł. Szczególną uwagę na oferty ubezpieczycieli warto zwracać również w Poznaniu – tam można zaoszczędzić nawet 439 zł.

Zobacz też: Test Nissan Pulsar 1.2 DIG-T 115 KM

Mężczyźni częściej kupują ubezpieczenie samochodu

W Polsce prawo do prowadzenia pojazdów posiada ponad 20 milionów osób, z czego 44% to kobiety. Według danych multiagencji CUK Ubezpieczenia, znaczącą większość osób będących posiadaczami polisy OC są jednak mężczyźni. Kobiety stanowią jedynie ok. 20% właścicieli obowiązkowego ubezpieczenia komunikacyjnego. Jeśli chodzi o pakiety OC+AC to odsetek kobiet je kupujących wzrasta do ok. 30%. Według danych CUK, wydatki związane z zakupem ubezpieczenia samochodowego pozostają głównie domeną mężczyzn. 

Zobacz też: Jak wypowiedzieć umowę OC?

Średni wiek pojazdów zarejestrowanych w Polsce

Według danych GUS w 2035 roku 20% społeczeństwa będą stanowić osoby po 60 roku życia. Mimo to, według statystyk CUK Ubezpieczenia, od 2010 roku odsetek kierowców powyżej 66 roku życia utrzymuje się na stałym poziomie – ok. 8-10%.  Najwięcej pakietów OC+AC kupują osoby między 30 a 46 rokiem życia.

Choć przeważającą część kierowców stanowią osoby młode, nie można tego powiedzieć o ich samochodach. Średni wiek auta eksploatowanego w UE to nieco ponad 8 lat. W Polsce średni wiek pojazdów wynosi ok. 15 lat! Według danych multiagencji CUK Ubezpieczenia, wśród samochodów posiadających aktywne polisy przeważają auta z lat 1996-2005.

Źródło: Materiały prasowe CUK Ubezpieczenia

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA