REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ubezpieczenie na wyjazd na narty, czy wystarczy EKUZ?

Ubezpieczenie na wyjazd na narty, czy wystarczy EKUZ?
Ubezpieczenie na wyjazd na narty, czy wystarczy EKUZ?

REKLAMA

REKLAMA

Czy warto przed wyjazdem na narty wykupić dodatkowe ubezpieczenie dla narciarza? Nawet mając kartę EKUZ powinniśmy wykupić polisę Odpowiedzialności Cywilnej w życiu prywatnym. Co jeszcze?

Zakup ubezpieczenia na zimowy urlop uzależniony jest od miejsca naszego pobytu. Polisa, którą zabierzemy ze sobą na wyjazd w polskie góry zostanie inaczej skonstruowana od tej, jaką powinniśmy mieć przy sobie, szusując po alpejskich stokach. Będą się one różnić nie tylko sumami ubezpieczenia na poszczególne ryzyka, ale również zakresem ochrony.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Kurorty narciarskie: Słowacja

Ubezpieczenie narciarskie, które warto wziąć pod uwagę spędzając urlop w Polsce

Jeśli wybieramy się na narty w Polsce, nie musimy kupować ubezpieczenia kosztów leczenia, pod warunkiem, że mamy ubezpieczenie zdrowotne (NFZ). Możemy ewentualnie dokupić opcję kosztów leczenia jeżeli Towarzystwo posiada taką ofertę. Warto być świadomym, że w Polsce nie odpowiadamy finansowo za pomoc, jakiej udzielą nam służby ratownicze.

Wyjeżdżając w góry, koniecznie powinniśmy zaopatrzyć się w polisę Odpowiedzialności Cywilnej w życiu prywatnym. Co roku w czasie ferii na polskich stokach dochodzi do ok. 3 000 wypadków, z czego większość to wypadki ciężkie. Prawdopodobieństwo, że wyrządzimy komuś szkodę na stoku, narazimy czyjeś zdrowie bądź uszkodzimy sprzęt sportowy jest bardzo wysokie. Zderzenie z dzieckiem czy osobą dorosłą może mieć poważne skutki finansowe. Poszkodowany przebywając na długotrwałym zwolnieniu traci 20% swojego wynagrodzenia, a to najmniejszy „problem” choć prosty do wyliczenia. Wyeliminowanie na 1,5 – 6 miesięcy z możliwości wykonywania pracy prywatnego przedsiębiorcy np. lekarza stomatologa, powinno rozbudzić wyobraźnię. Nie wspominając o odszkodowaniu za doznaną krzywdę czy świadczeniu z tytułu utraty zdrowia. Pozbawienie możliwości wykonywania zawodu przy skomplikowanym urazie ręki może skutkować roszczeniem, które będziemy spłacać przez lata w postaci renty. Dlatego odpowiednim zabezpieczeniem będzie polisa opiewająca na minimum 500 000 zł.

REKLAMA

Zobacz też: Kurorty narciarskie w Polsce: Podkarpacie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Uzupełnieniem powinna być ochrona w zakresie NNW gwarantująca świadczenia, gdy doznamy na stoku nieszczęśliwego wypadku. Decydując się na to ubezpieczenie, powinniśmy sprawdzić czy zawiera ono opcję pokrycia kosztów leczenia i rehabilitacji i czy limity są odrębne dla każdego ryzyka. Opcja połączonych limitów wydaje się być atrakcyjna z uwagi na niższą składkę, lecz należy pamiętać, że wypłata odszkodowania może być  wówczas niesatysfakcjonująca. Niekiedy bowiem koszty leczenia doznanego urazu są tak wysokie, że nie wystarczy już na zwrot kosztów za odbytą rehabilitację. Wówczas musimy je pokryć z własnej kieszeni. Klienci, którzy decydują się na zakup ubezpieczenia w Compensie mają zagwarantowane odrębne limity.

Zobacz też: Kurorty narciarskie: Norwegia

Ubezpieczenie narciarskie, które warto wziąć pod uwagę spędzając urlop za granicą

Planując zagraniczny wyjazd, niezależnie od tego, czy posiadamy kartę EKUZ, powinniśmy kupić polisę turystyczną, która przede wszystkim zagwarantuje nam zwrot kosztów leczenia. Dlaczego? EKUZ pokrywa większość z nich, lecz ma określone limity. Przykładowo poszkodowany pokryje z własnej kieszeni część kosztów za niektóre leki. EKUZ niekiedy nie zwraca pełnych kosztów pobytu w prywatnych klinikach. Dlatego tak ważne jest posiadanie polisy ubezpieczenia turystycznego z opcją pokrycia kosztów leczenia.

Co więcej, EKUZ nie zwróci nam pieniędzy za transport poszkodowanego po odbytej hospitalizacji. Jest to bardzo ważna kwestia, ponieważ koszty przetransportowania poszkodowanego do Polski są niekiedy bardzo wysokie.

Ponadto, posiadając ubezpieczenie turystyczne, możemy liczyć na wsparcie w przypadku niemożliwości powrotu do kraju ze względu na wypadek, któremu uległ kierowca. Wówczas ubezpieczyciel zapewni nam pomoc, przysyłając kierowcę zastępczego lub zorganizuje i pokryje koszty powrotu do Polski. Dodatkowo, jeśli po doznanym wypadku odbywamy leczenie w szpitalu i musi być przy nas członek rodziny, to wówczas ubezpieczyciel pokryje koszty jego pobytu w hotelu. To wybrane przykłady korzyści, jest ich o wiele więcej.

Zobacz też: Kurorty narciarskie: Austria

Wybierając się  na zimowy wyjazd warto także ubezpieczyć swój bagaż, gdyż sprzęt sportowy jest zazwyczaj bardzo kosztowny. Jeżeli zostanie nam skradziony z bagażnika lub hotelu, wówczas otrzymamy odszkodowanie. Nie dotyczy to jednak sytuacji, gdy nasz bagaż ulenie uszkodzeniu chyba, że jest to efekt wypadku komunikacyjnego .

Posiadanie polisy turystycznej podczas wyjazdu zagranicznego jest istotne także dlatego, że pokryje ona koszty ratownictwa. Wybierając się w góry  Alpy, słowackie Tatry nie możemy liczyć na darmową pomoc w tym zakresie. Przykładowo, jeśli nie wykupimy ubezpieczenia turystycznego posiadającego opcje kosztów ratownictwa, za organizację akcji ratowniczej i poszukiwania oraz nasz transport zapłacimy z własnej kieszeni a to wydatek kilkudziesięciu tysięcy euro.

Przy pobycie za granicą pamiętajmy o tym, że jeden złoty to nie euro, dlatego suma gwarancyjna musi być odpowiednio wyższa. Bez 1-2 mln złotych sumy gwarancyjnej nie wychodźmy na stok. Polisa, która zapewni nam satysfakcjonującą ochronę to koszt zaledwie 10-15 zł za dzień. Liczby mówią więc same za siebie.

Źródło: Materiały prasowe Compensa TU S.A.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA