REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ubezpieczenie na wyjazd na narty, czy wystarczy EKUZ?

Ubezpieczenie na wyjazd na narty, czy wystarczy EKUZ?
Ubezpieczenie na wyjazd na narty, czy wystarczy EKUZ?

REKLAMA

REKLAMA

Czy warto przed wyjazdem na narty wykupić dodatkowe ubezpieczenie dla narciarza? Nawet mając kartę EKUZ powinniśmy wykupić polisę Odpowiedzialności Cywilnej w życiu prywatnym. Co jeszcze?

Zakup ubezpieczenia na zimowy urlop uzależniony jest od miejsca naszego pobytu. Polisa, którą zabierzemy ze sobą na wyjazd w polskie góry zostanie inaczej skonstruowana od tej, jaką powinniśmy mieć przy sobie, szusując po alpejskich stokach. Będą się one różnić nie tylko sumami ubezpieczenia na poszczególne ryzyka, ale również zakresem ochrony.

REKLAMA

Zobacz też: Kurorty narciarskie: Słowacja

Ubezpieczenie narciarskie, które warto wziąć pod uwagę spędzając urlop w Polsce

REKLAMA

Jeśli wybieramy się na narty w Polsce, nie musimy kupować ubezpieczenia kosztów leczenia, pod warunkiem, że mamy ubezpieczenie zdrowotne (NFZ). Możemy ewentualnie dokupić opcję kosztów leczenia jeżeli Towarzystwo posiada taką ofertę. Warto być świadomym, że w Polsce nie odpowiadamy finansowo za pomoc, jakiej udzielą nam służby ratownicze.

Wyjeżdżając w góry, koniecznie powinniśmy zaopatrzyć się w polisę Odpowiedzialności Cywilnej w życiu prywatnym. Co roku w czasie ferii na polskich stokach dochodzi do ok. 3 000 wypadków, z czego większość to wypadki ciężkie. Prawdopodobieństwo, że wyrządzimy komuś szkodę na stoku, narazimy czyjeś zdrowie bądź uszkodzimy sprzęt sportowy jest bardzo wysokie. Zderzenie z dzieckiem czy osobą dorosłą może mieć poważne skutki finansowe. Poszkodowany przebywając na długotrwałym zwolnieniu traci 20% swojego wynagrodzenia, a to najmniejszy „problem” choć prosty do wyliczenia. Wyeliminowanie na 1,5 – 6 miesięcy z możliwości wykonywania pracy prywatnego przedsiębiorcy np. lekarza stomatologa, powinno rozbudzić wyobraźnię. Nie wspominając o odszkodowaniu za doznaną krzywdę czy świadczeniu z tytułu utraty zdrowia. Pozbawienie możliwości wykonywania zawodu przy skomplikowanym urazie ręki może skutkować roszczeniem, które będziemy spłacać przez lata w postaci renty. Dlatego odpowiednim zabezpieczeniem będzie polisa opiewająca na minimum 500 000 zł.

Zobacz też: Kurorty narciarskie w Polsce: Podkarpacie

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Uzupełnieniem powinna być ochrona w zakresie NNW gwarantująca świadczenia, gdy doznamy na stoku nieszczęśliwego wypadku. Decydując się na to ubezpieczenie, powinniśmy sprawdzić czy zawiera ono opcję pokrycia kosztów leczenia i rehabilitacji i czy limity są odrębne dla każdego ryzyka. Opcja połączonych limitów wydaje się być atrakcyjna z uwagi na niższą składkę, lecz należy pamiętać, że wypłata odszkodowania może być  wówczas niesatysfakcjonująca. Niekiedy bowiem koszty leczenia doznanego urazu są tak wysokie, że nie wystarczy już na zwrot kosztów za odbytą rehabilitację. Wówczas musimy je pokryć z własnej kieszeni. Klienci, którzy decydują się na zakup ubezpieczenia w Compensie mają zagwarantowane odrębne limity.

Zobacz też: Kurorty narciarskie: Norwegia

Ubezpieczenie narciarskie, które warto wziąć pod uwagę spędzając urlop za granicą

REKLAMA

Planując zagraniczny wyjazd, niezależnie od tego, czy posiadamy kartę EKUZ, powinniśmy kupić polisę turystyczną, która przede wszystkim zagwarantuje nam zwrot kosztów leczenia. Dlaczego? EKUZ pokrywa większość z nich, lecz ma określone limity. Przykładowo poszkodowany pokryje z własnej kieszeni część kosztów za niektóre leki. EKUZ niekiedy nie zwraca pełnych kosztów pobytu w prywatnych klinikach. Dlatego tak ważne jest posiadanie polisy ubezpieczenia turystycznego z opcją pokrycia kosztów leczenia.

Co więcej, EKUZ nie zwróci nam pieniędzy za transport poszkodowanego po odbytej hospitalizacji. Jest to bardzo ważna kwestia, ponieważ koszty przetransportowania poszkodowanego do Polski są niekiedy bardzo wysokie.

Ponadto, posiadając ubezpieczenie turystyczne, możemy liczyć na wsparcie w przypadku niemożliwości powrotu do kraju ze względu na wypadek, któremu uległ kierowca. Wówczas ubezpieczyciel zapewni nam pomoc, przysyłając kierowcę zastępczego lub zorganizuje i pokryje koszty powrotu do Polski. Dodatkowo, jeśli po doznanym wypadku odbywamy leczenie w szpitalu i musi być przy nas członek rodziny, to wówczas ubezpieczyciel pokryje koszty jego pobytu w hotelu. To wybrane przykłady korzyści, jest ich o wiele więcej.

Zobacz też: Kurorty narciarskie: Austria

Wybierając się  na zimowy wyjazd warto także ubezpieczyć swój bagaż, gdyż sprzęt sportowy jest zazwyczaj bardzo kosztowny. Jeżeli zostanie nam skradziony z bagażnika lub hotelu, wówczas otrzymamy odszkodowanie. Nie dotyczy to jednak sytuacji, gdy nasz bagaż ulenie uszkodzeniu chyba, że jest to efekt wypadku komunikacyjnego .

Posiadanie polisy turystycznej podczas wyjazdu zagranicznego jest istotne także dlatego, że pokryje ona koszty ratownictwa. Wybierając się w góry  Alpy, słowackie Tatry nie możemy liczyć na darmową pomoc w tym zakresie. Przykładowo, jeśli nie wykupimy ubezpieczenia turystycznego posiadającego opcje kosztów ratownictwa, za organizację akcji ratowniczej i poszukiwania oraz nasz transport zapłacimy z własnej kieszeni a to wydatek kilkudziesięciu tysięcy euro.

Przy pobycie za granicą pamiętajmy o tym, że jeden złoty to nie euro, dlatego suma gwarancyjna musi być odpowiednio wyższa. Bez 1-2 mln złotych sumy gwarancyjnej nie wychodźmy na stok. Polisa, która zapewni nam satysfakcjonującą ochronę to koszt zaledwie 10-15 zł za dzień. Liczby mówią więc same za siebie.

Źródło: Materiały prasowe Compensa TU S.A.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

REKLAMA

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

REKLAMA

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

REKLAMA