REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy Toyota Prius jest ekologiczna?

Czy Toyota Prius jest ekologiczna?
Czy Toyota Prius jest ekologiczna?
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

Czy Toyota Prius jest ekologiczna? Według wyników testu ADAC EcoTest jest bardziej ekologiczna niż TESLA Model S.

Czy Toyota Prius jest ekologiczna?

Nowa Toyota Prius zdobyła 5 gwiazdek w ADAC EcoTest, corocznym teście zużycia paliwa lub energii oraz emisji spalin nowych samochodów. Flagową hybrydę Toyoty uznano za najoszczędniejszy i najbardziej ekologiczny samochód wykorzystujący silnik spalinowy. W tym roku po raz pierwszy w historii ADAC EcoTest poziom emisji CO2 i zanieczyszczeń był sprawdzany nie tylko w laboratorium, ale także w rzeczywistych warunkach drogowych.

REKLAMA

Zobacz też: Test Toyota Prius 1,8 Hybrid (122 KM) E-CVT

W badaniu EcoTest przeprowadzonym w tym roku po raz 13. przez niemiecki automobilklub ADAC Toyota Prius uzyskała najwyższą ocenę 5 gwiazdek. Prius jest wg ADAC najbardziej przyjaznym środowisku samochodem z silnikiem spalinowym. Samochód zajął drugie miejsce po elektrycznym BMW i3, uzyskując 94 na 100 punktów. Yaris Hybrid zajął piąte miejsce i zdobył 88 punktów oraz 4 gwiazdki. Ikona samochodów elektrycznych – Tesla Model S, znalazła się tuż za nim z 87 punktami i 4 gwiazdkami.

Badanie zużycia paliwa i emisji spalin nowych samochodów obecnych na rynku EcoTest przeprowadzany przez ADAC ma w tym roku nowe, bardziej restrykcyjne kryteria. Po raz pierwszy samochody, które zdobyły rekomendację po testach laboratoryjnych, były poddawane dodatkowym pomiarom emisji spalin na drogach publicznych w rzeczywistych warunkach. W tym roku ADAC zbadał dotąd 45 samochodów.

Źródło: Toyota

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Toyota Prius 4. generacji z silnikiem benzynowym 1.8 wykazała się najniższym zużyciem paliwa i emisją spalin ze wszystkich samochodów wykorzystujących silnik spalinowy. W jeździe miejskiej uzyskano wynik 1,7 l/100 km, poza miastem 3,9 l/100 km, zaś na autostradzie 5,4 l/100 km. Średnia emisja spalin w całym teście wyniosła 113 g/km.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA