REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chcą pobić rekord prędkości na śniegu!

ślad, opona, zima, śnieg Fot. Fotolia
ślad, opona, zima, śnieg Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Toyota wespół z zespołem Snowspeed chce pobić rekord prędkości swobodnego zjazdu saniami i to prawie dwukrotnie! Dzięki najnowocześniejszej technice mają one osiągnąć prędkość ponad 250 km/h!

W tunelu aerodynamicznym właśnie testowane są specjalne sanie, które posłużą do próby ustanowienia nowego rekordu prędkości!

REKLAMA

Norweska grupa Snowspeed przygotowuje się do pobicia rekordu prędkości swobodnego zjazdu saniami. Od 2014 roku rekord ten, wynoszący 134,36 km/h, należy do Guya Martina z wyspy Man. Norwegowie zamierzają osiągnąć prędkość ponad 250 km/h dzięki wykorzystaniu wyrafinowanych technologii.

Jak twierdzi Jorn Madslien z zespołu Snowspeed, prędkość 250 km/h przekraczali już narciarze, a aktualny rekordzista, Włoch Simone Origone, osiągnął w roku 2014 252,45 km/h. Cięższe i bardziej aerodynamiczne sanie powinny pojechać jeszcze szybciej.

REKLAMA

Toyota Motorsport GmbH ma już doświadczenia związane ze startami na śniegu – to właśnie na zaprojektowanych i zbudowanych przez TMG sankach z kompozytu zbrojonego włóknem węglowym paraolimpijczyk Andrea Eskau zdobył złoto na zimowych igrzyskach olimpijskich w Soczi w 2014 r.

Projektant rekordowych sań Nima Shahinian przygotował ich model w skali 50%, który umieszczono w jednym z dwóch tuneli aerodynamicznych w ośrodku TMG w Kolonii – tym samym, w którym prowadzone są prace nad hybrydowym bolidem Toyota TS050, przygotowywanym do startów w wyścigach World Endurance Championship.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podwieszony na specjalnym wsporniku model testowano w tunelu aerodynamicznym przy prędkości opływającego powietrza równej 40 m/s (144 km/h), mierząc siły oporu i docisku oraz momenty sił wokół wszystkich trzech osi.

Badania w tunelu aerodynamicznym TMG dały zespołowi Snowspeed szereg cennych informacji, które posłużą w najbliższych tygodniach do doskonalenia projektu, przede wszystkim w obszarze stabilności. Następnych kilka miesięcy zajmie budowa sań, które mają być gotowe do próby bicia rekordu prędkości w roku 2017.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA

Dlaczego bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam?

Dobre opony to podstawa bezpiecznej jazdy. Warto wiedzieć, że bieżnik w oponach na tej samej osi musi być taki sam. To ważne, zwałszcza w przypadku decyzji o wypłacie ubezpieczenia. Ostatnio Rzecznik Finansowy wydał interpretację dla wszystkich ubezpieczycieli odnośnie do wysokości bieżnika na tej samej osi pojazd. Jak to jest więc z tymi bieżnikami?

KGP: 82 680 interwencji, 327 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 82 680 interwencji. Byli wzywani do 327 wypadków drogowych.

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. [Projekt ustawy]

Śródmiejska strefa płatnego parkowania nie tylko w dużych miastach! Posłowie mają plan. Projekt nowelizacji ustawy o drogach publicznych zakłada, że nie tylko miasta powyżej 100 tys. mieszkańców będą mogły ustanawiać śródmiejskie strefy parkowania.

Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

REKLAMA

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

REKLAMA