REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Chcą pobić rekord prędkości na śniegu!

ślad, opona, zima, śnieg Fot. Fotolia
ślad, opona, zima, śnieg Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Toyota wespół z zespołem Snowspeed chce pobić rekord prędkości swobodnego zjazdu saniami i to prawie dwukrotnie! Dzięki najnowocześniejszej technice mają one osiągnąć prędkość ponad 250 km/h!

W tunelu aerodynamicznym właśnie testowane są specjalne sanie, które posłużą do próby ustanowienia nowego rekordu prędkości!

REKLAMA

Norweska grupa Snowspeed przygotowuje się do pobicia rekordu prędkości swobodnego zjazdu saniami. Od 2014 roku rekord ten, wynoszący 134,36 km/h, należy do Guya Martina z wyspy Man. Norwegowie zamierzają osiągnąć prędkość ponad 250 km/h dzięki wykorzystaniu wyrafinowanych technologii.

Jak twierdzi Jorn Madslien z zespołu Snowspeed, prędkość 250 km/h przekraczali już narciarze, a aktualny rekordzista, Włoch Simone Origone, osiągnął w roku 2014 252,45 km/h. Cięższe i bardziej aerodynamiczne sanie powinny pojechać jeszcze szybciej.

REKLAMA

Toyota Motorsport GmbH ma już doświadczenia związane ze startami na śniegu – to właśnie na zaprojektowanych i zbudowanych przez TMG sankach z kompozytu zbrojonego włóknem węglowym paraolimpijczyk Andrea Eskau zdobył złoto na zimowych igrzyskach olimpijskich w Soczi w 2014 r.

Projektant rekordowych sań Nima Shahinian przygotował ich model w skali 50%, który umieszczono w jednym z dwóch tuneli aerodynamicznych w ośrodku TMG w Kolonii – tym samym, w którym prowadzone są prace nad hybrydowym bolidem Toyota TS050, przygotowywanym do startów w wyścigach World Endurance Championship.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podwieszony na specjalnym wsporniku model testowano w tunelu aerodynamicznym przy prędkości opływającego powietrza równej 40 m/s (144 km/h), mierząc siły oporu i docisku oraz momenty sił wokół wszystkich trzech osi.

Badania w tunelu aerodynamicznym TMG dały zespołowi Snowspeed szereg cennych informacji, które posłużą w najbliższych tygodniach do doskonalenia projektu, przede wszystkim w obszarze stabilności. Następnych kilka miesięcy zajmie budowa sań, które mają być gotowe do próby bicia rekordu prędkości w roku 2017.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan!

Testowanie pojazdów zautomatyzowanych. Resort Infrastruktury ma plan! W ocenie Ministerstwa Infrastruktury, projekt nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym ma zapewnić bezpieczeństwo ruchu drogowego. Projekt trafił do konsultacji.

Auta autonomiczne na drogach publicznych. MI chce testować

Z projektu noweli ustawy Prawo o ruchu drogowym, opublikowanego w poniedziałek na stronie Rządowego Centrum Legislacyjnego (RCL) wynika, że Ministerstwo Infrastruktury chce wprowadzić możliwość testowania pojazdów półautonomicznych i autonomicznych na publicznych drogach.

System RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o włączeniu systemu RedLight w Kielcach. Na skrzyżowaniu działa aż 36 kamer. Czym jest system RedLight i jak działa? Kto otrzyma mandat?

Lekkie pojazdy elektryczne - co warto o nich wiedzieć

Większe miasto to zakorkowane ulice, duża emisja dwutlenku węgla i przeciętna prędkość jazdy km/h. Ponadto średnia liczba pasażerów w samochodach poruszających się po miastach to zaledwie 1,3 osoby. Czy lekkie pojazdy elektryczne zrewolucjonizują sposób poruszania się po mieście? 

REKLAMA

KGP: 99 221 interwencji, 380 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 221 interwencji. Byli wzywani do 380 wypadków drogowych.

Od stycznia 2025 r. nowe obowiązki właścicieli i zarządców niektórych budynków. Wysyp stacji ładowania aut elektrycznych już się zaczął

W ewidencji Urzędu Dozoru Technicznego widnieje już ponad 10 200 punktów ładowania aut elektrycznych. Tylko w listopadzie ich liczba wzrosła o przeszło 760! Tak gwałtowne przyspieszenie w budowie infrastruktury dla elektryków ma związek z przepisami, które wchodzą w życie 1 stycznia – oceniają eksperci Powerdot. Jest też inna przyczyna.

CANARD: Uruchomiono dwa nowe odcinkowe pomiary prędkości

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) poinformowało o uruchomieniu dwóch kolejnych odcinkowych pomiarów prędkości. Jeden z nich został uruchomiony na trasie A1, a drugi na DW935. 

KGP: 100 285 interwencji, 385 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 100 285 interwencji. Byli wzywani do 385 wypadków drogowych.

REKLAMA

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza [Projekt ustawy]

Zmienią się zasady nakładania opłat drogowych: opłata infrastrukturalna, opłata nakładana ze względu na emisję CO2, opłata nakładana ze względu na zanieczyszczenie powietrza. Projekt ustawy trafił do uzgodnień i konsultacji.

Jak zarządzać flotą pojazdów elektrycznych

Badania rynkowe pokazują, że główne obawy, potrzeby i oczekiwania użytkowników elektromobilności, zarówno w firmach, jak i wśród indywidualnych konsumentów, dotyczą infrastruktury ładowania, zasięgu pojazdów elektrycznych oraz kosztów ich eksploatacji. To właśnie te kwestie stanowią obecnie największe wyzwania techniczne w procesie elektryfikacji flot. Dodatkowym wyzwaniem jest przekonanie pracowników do adaptacji nowych technologii.

REKLAMA