REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.4 TSI Twincharger po raz kolejny najlepszym silnikiem na świecie

Silnik 1.4 TSI Twincharger 2014
Silnik 1.4 TSI Twincharger 2014
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

W kategorii od 1,0-1,4 l pojemności skokowej silnik 1.4 TSI Twincharger 9 raz zdobył tytuł najlepszego silnika na świecie/

1.4 TSI Twincharger silnikiem 2014 roku

Silnik TSI Volkswagena otrzymał po raz kolejny wyróżnienie „International Engine of the Year Award”. Silnik 1.4 l TSI Twincharger, który po raz dziewiąty z rzędu wygrał w kategorii pojemności od 1,0 do 1,4 litra, jest najczęściej nagradzaną jednostką napędową w historii tego międzynarodowego konkursu w dziedzinie technologii silników.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Z tymi silnikami mogą być problemy: VW 1.4 TSI Twincharger

Nazwa TSI od kilku lat jest symbolem inteligentnego downsizingu. Silniki TSI, mimo stosunkowo małej pojemności skokowej, rozwijają moc, którą jeszcze nie tak dawno mogły oferować tylko znacznie większe jednostki. Napęd TSI jest obecnie dostępny w różnych klasach pojemności i mocy, między 66 kW / 90 KM a 221 kW / 300 KM. Pierwszym silnikiem TSI był nagrodzony w 2006 roku Twincharger. Teraz ponownie jednostka ta, która dzięki dodatkowej turbosprężarce i mechanicznemu kompresorowi może pochwalić się wyjątkowo dużą siłą ciągu, została doceniona przez jury konkursu. Podwójnie doładowany TSI Twincharger jest dostępny z mocą od 103 kW / 140 KM do 125 kW / 170 KM dla modeli Beetle, Jetta, Eos, Golf Cabriolet, Touran, Tiguan, Passat i Sharan.

REKLAMA

Fot.1: Volkswagen Golf Cabriolet z silnikiem 1.4 TSI Twincharger 160 KM

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najmniejszy silnik z serii TSI - 1.0 TSI 90 KM

Ale dla Volkswagena downsizing jeszcze się nie skończył: najmłodszym dzieckiem w rodzinie TSI jest wersja 1,0 litra o mocy 66 kW / 90 KM w nowym Polo TSI BlueMotion. Ten pierwszy jednolitrowy, trzycylindrowy silnik z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa zadebiutuje w drugiej połowie roku i będzie zużywał tylko 4,1 l/100 km (emisja CO2 94 g/km). Poprzednik o identycznej mocy spalał 4,9 l/100 km (113 g/km CO2).

Od ubiegłego roku Volkswagen oferuje także technologię aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT), umożliwiającą dalszą redukcję spalania dzięki tymczasowemu wyłączaniu drugiego i trzeciego cylindra.

Wyróżnienie dla 1.4 TSI odebrał w środę w Stuttgarcie Carsten Helbing, szef projektu EA888 i paliw alternatywnych w dziale rozwoju silników benzynowych Volkswagena. „Nasze wielokrotnie nagradzane silniki TSI od lat pokazują, że połączenie redukcji pojemności skokowej, bezpośredniego wtrysku i inteligentnego doładowania oferuje doskonałą dynamikę jazdy przy niskich wartościach emisji i zużycia paliwa” –stwierdził Helbing odbierając nagrodę.

„International Engine of the Year Award” przyznawana jest corocznie od 1999 roku. Ponad 80 dziennikarzy motoryzacyjnych z całego świata wybiera najlepsze silniki w różnych kategoriach. Do oceny stosowany jest specjalny system punktacji, obejmujący m.in. osobiste odczucia podczas jazdy, oszczędność paliwa, emisję hałasu oraz moc.

Źródło: materiały prasowe Volkswagen

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA