REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Frankfurt 2009 - święto czterech kółek

Michał Karczewski
Frankfurt 2009 - święto czterech kółek
Frankfurt 2009 - święto czterech kółek

REKLAMA

REKLAMA

W dniach 17-27 października odbywać się będzie 63. międzynarodowy salon samochodowy we Frankfurcie nad Menem. Oto co zaprezentują na nim wiodący producenci aut.

REKLAMA

Impreza we Frankfurcie odbywa się co dwa lata, zamiennie z salonem samochodowym w Paryżu. Dodając do tego jeszcze Genewę mamy trzy miejsca, które stanowią ekstraklasę najważniejszych imprez poświęconych motoryzacji. Czym zaskoczy tegoroczny Frankfurt? Nowości będzie wiele, każda z nich bez wątpienia warta uwagi, jednak kilka marek zaprezentuje szczególnie istotne dla siebie modele.

REKLAMA

Na stoisku Audi królował będzie model A5 Sportback oraz R8 Spyder, zaś ciekawostką będzie e-tron czyli sportowe auto z napędem elektrycznym. Aston Martin zaprezentuje model Rapid - ripostę na Porsche Panamera. Na stoisku BMW będzie można zobaczyć najmniejszego SUV-a tej marki o nazwie X1. Citroen zaprezentuje przede wszystkim dwa małe auta. Po pierwsze model C3 czyli samochód kierowany do szerokiego odbiorcy, a po drugie DS3 - coś dla bardziej wymagających amatorów czterech kółek. Ford już przygotowuje klientów na powitanie nowego Focusa. Najpierw jednak zobaczyć będzie można odmienionego C-maxa, jako przedsmak tego co ta marka szykuje w klasie kompaktów na najbliższe lata.

Zobacz też: Benzyna drożeje, olej napędowy tanieje

Nowości rodem z Korei będą na tegorocznym Frankfurcie wyjątkowo silnie reprezentowane. Do najważniejszych premier należy zaliczyć Hyundaia ix35, czyli kolejnego przedstawiciela klasy SUV oraz zupełnie odmienioną Sonatę. Na stoisku Kii wzrok ma przyciągać Venga oraz Sorento.

Zobacz też: 5 gwiazdek w Euro NCAP dla Audi Q3 i A6

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opel zaprezentuje Astrę IV, samochód który po szumnych zapowiedziach już niedługo wejdzie do produkcji, a produkowany będzie…w Polsce, a dokładnie w Gliwicach. Saab planuje premierę nowego 9-5. Auta łączącego klasyczną formę z modną nowoczesnością w luksusowym wydaniu. Z kolei Renault pokaże model Fluence - nowego kompaktowego sedana, który tym razem przeczy zasadzie: znany przód plus doklejony tył. To auto ma prezentować swój indywidualny design. Ponadto będzie można zobaczyć między innymi Ferrari 458 Italia, Jaguara XJ, Skodę Superb Combi czy odmienioną Toyotę Land Cruiser.

Zobacz też: Możliwa fuzja Fiata i PSA

Na tegorocznym Frankfurcie nie zabraknie również auto poliftingowych. Do najistotniejszych nowości należy zaliczyć odświeżonego Fiata Grande Punto, który teraz będzie nazywał się Punto Evo. Poza nową nazwą auto zyskało zmieniony przód i tył oraz zmodyfikowane wnętrze, które będzie bardziej przypominać to z modelu Bravo. Warto również zwrócić uwagę na odmłodzone Volvo C30. Ten niszowy kompakt, poza kilkoma drobniejszymi zmianami, zyskał przód a’la XC 60. Oficjalną premierę będzie miał też Seat Leon Cupra R z silnikiem o mocy 265 koni oraz nieco zmieniona Mazda CX-7.

Zobacz też: Honda Civic w WTCC

Wszystkie te auta, a także wiele innych, sprawiają że warto wziąć udział w tym święcie czterech kółek. Na pewno każdy, kto będzie w tych dniach we Frankfurcie nad Menem i choć trochę interesuje się motoryzacją, powinien zajrzeć na te słynne targi. Poza świetną okazją do zobaczenia wielu nowości i trendów w jakich mają zamiar utrzymywać nowe modele liczący się producenci, warto po prostu wziąć udział w imprezie motoryzacyjnej tej rangi. Więcej szczegółów, w tym ceny biletów i godziny otwarcia, na oficjalnej stronie 63. IAA - http://www.iaa.de/

Frankfurt 2009 - święto czterech kółek
Frankfurt 2009 - święto czterech kółek
Frankfurt 2009 - święto czterech kółek
Frankfurt 2009 - święto czterech kółek
Frankfurt 2009 - święto czterech kółek
Frankfurt 2009 - święto czterech kółek
Frankfurt 2009 - święto czterech kółek
Frankfurt 2009 - święto czterech kółek
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA