Bezpieczne Hondy
REKLAMA
REKLAMA
CR-Z jest pierwszym samochodem, w którym silnik 1.5 i-VTEC połączono z systemem IMA, który składa się z silnika elektrycznego o mocy 14 KM, zestawu baterii oraz zwartej jednostki Intelligent Power Unit (IPU), umożliwia ona odzyskanie energii kinetycznej z hamowania i w razie potrzeby dostarcza dodatkową moc podczas przyspieszania. Producent podaje, że ta mała hybryda potrzebuje 5 litrów benzyny na przejechanie 100 km.
REKLAMA
Zobacz również: Aptera 2e dopuszczona do ruchu
REKLAMA
Od wprowadzenia nowego systemu oceniania Euro NCAP przetestował 4 modele Hondy – Civic, Accord, Jazz i Insight. Wszystkie zdobyły najwyższą ocenę pięciu gwiazdek, przy czym Hondę Insight nazwano także „najbezpieczniejszym pojazdem hybrydowym”. Jednocześnie model ten uzyskał drugi wynik spośród aut badanych w ramach Euro NCAP w 2009 roku.
System oceniania w ramach Euro NCAP polega na podsumowaniu ogólnych wyników w zakresie bezpieczeństwa, w efekcie czego klienci otrzymują zrozumiały, pojedynczy rezultat. Ocena jest sumą wyników w zakresie ochrony pasażerów podczas zderzenia czołowego, bocznego, uderzenia bokiem w słup i najechania od tyłu, a ponadto ochrony dzieci przewożonych w aucie w odpowiednich fotelikach, ochrony pieszych podczas najechania oraz dostępności systemu stabilizacji toru jazdy (ESP). Honda CR-Z otrzymała maksymalną, 5-gwiazdkową ocenę.
Zobacz również: Europejska wersja Mitsubishi i-MiEV
Wprowadzony w lutym 2009 r., nowy algorytm oceniania wykorzystuje tzw. wynik ważony, łączący wiele aspektów ochrony zapewnianej przez samochód: zabezpieczenie dorosłych (50%), dzieci (20%) i pieszych (20%) uzupełnia dostępność systemu ESP (10%). System ESP musi być montowany seryjnie w co najmniej 90% pojazdów z palety modelowej, aby mógł on być doliczony do wyników zderzeniowych.
Źródło: Honda
REKLAMA
REKLAMA