Akcja serwisowa Nissana - ponad 5000 pojazdów musi trafić do serwisów
REKLAMA
REKLAMA
W 2013 roku Nissan ogłosił akcję serwisową w celu wymiany urządzenia napełniającego poduszkę powietrzną pasażera. Do wymiany użyto urządzenia w wersji bez środka osuszającego (pochłaniacza wilgoci). Chociaż nie odnotowano żadnych incydentów związanych z urządzeniami napełniającymi tego typu, w bieżącym roku Nissan zdecydował jeszcze raz wymienić wszystkie wcześniej zamontowane urządzenia napełniające na egzemplarze w wersji z pochłaniaczem wilgoci.
REKLAMA
Azotan amonowy generujący gaz w urządzeniach napełniających poduszki powietrzne w wersji bez pochłaniacza wilgoci ulega degradacji po długotrwałym wystawieniu na działanie wilgoci i zmiennej wysokiej temperatury. W takiej sytuacji, w razie kolizji poduszka powietrzna może napełnić się gazem pod tak dużym ciśnieniem, że korpus urządzenia napełniającego może się pokruszyć i wyrzucić metalowe fragmenty do kabiny.
Akcja serwisowa obejmuje następujące modele:
- Pickup (D22), wyprodukowane w Japonii od 06.01.2004 r. do 02.03.2012 r.,
- Almera (N16), wyprodukowane w Wielkiej Brytanii od 04.01.2004 r. do 24.11.2006 r.,
- X-Trail (T30), wyprodukowane w Japonii od 10.01.2004 r. do 28.11.2012 r.,
- Terrano II (R20), wyprodukowane w Hiszpanii od 12.01.2004 r. do 28.11.2006 r.,
- Teana (J31), wyprodukowane w Japonii od 05.04.2004 r. do 01.11.2007 r.,
- Tino (V10), wyprodukowane w Hiszpanii od 07.01.2004 r. do 21.11.2005 r.,
- Patrol (Y61), wyprodukowane w Japonii od 10.01.2004 r. do 28.11.2012 r..
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 5244 pojazdy [LINK].
Nissan skontaktuje się z właścicielami pojazdów objętych akcją, w celu wymiany urządzenia napełniającego poduszkę powietrzną pasażera.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA