Nowy Nissan Leaf - cena w Polsce
REKLAMA
REKLAMA
Pomimo wciąż niskiej popularności aut elektrycznych na polskich ulicach, Nissan Leaf jest spotykany na ulicach polskich miast. Niektóre egzemplarze, razem z hybrydową Toyotą Prius lub Auris albo Hyundaiem I-onic, jeżdżą jako taksówki. Jednak nie tylko taksówkarskie firmy upodobały sobie kompaktowego „elektryka” Nissana. Ostatnio flotę warszawskich tramwajów warszawskich zasiliły trzy elektryczne pojazdy Nissana, w tym jeden Leaf – służą tam do obsługi logistycznej pętli tramwajowych i przewozu lżejszego sprzętu.
REKLAMA
REKLAMA
Sylwetka nowego Nissana Leafa jest smuklejsza i dynamiczniejsza. W projekcie nadwozia widać nawiązania do innych nowych modeli tej marki, jak tylne światła podobne do tych z Micry czy grill z nowego Qashqaia. Auto nieznacznie urosło w stosunku do poprzednika - jest dłuższe, szersze oraz wyższe, ale rozstaw osi się nie zmienił i wynosi nadal 2,70 m.
Nowy Nissan Leaf ma wydajniejszy elektryczny zespół napędowy, który rozwija 150 KM i 320 Nm momentu obrotowego. To odpowiednio 41 KM i 40 Nm więcej w porównaniu z pierwszą generacją modelu. Od 0 do 100 km/h auto rozpędza się w 7,9 s (poprzednik w 10,8 s), a według producenta elektryczny pojazd na jednym pełnym ładowaniu jest w stanie przejechać 378 km, czyli o 128 km więcej niż dotychczas oferowane w salonach wcielenie japońskiego ekowozu. Czas ładowania baterii do 80% (szybkie ładowanie – 50 kW) zajmuje od 40 do 60 minut. Ładowanie zwykłą ładowarką naścienną do 100% ma zajmować 7,5 godziny.
REKLAMA
Wnętrze zostało uporządkowane i zrezygnowano ze zbędnych przycisków. Przed oczami kierowcy zagościł nowy ekran TTF o przekątnej 7 cali, na którym wyświetlane są najważniejsze informacje, a projekt wnętrza wydaje się teraz bardziej dojrzały. Przydatną funkcją w nawigacji jest informowanie o najbliższych punktach ładowania samochodów elektrycznych. Nissan Leaf daje również możliwość zaprogramowania klimatyzacji tak, by włączała się o wyznaczonej porze. Nie trudno sobie wyobrazić, jaki jest to komfort dla osób nieposiadających garażu.
W nowym Nissanie zadebiutował system ProPILOT. Auto bez udziału kierowcy może poruszać się po autostradach oraz w korkach. System ProPILOT automatycznie zaparkuje równolegle, jak i prostopadle (przodem i tyłem). Ciekawym pomysłem jest e-Pedal, który pozwala na hamowanie i przyspieszanie tylko pedałem przyspieszenia - po odpuszczeniu gazu, auto wytraca prędkość znacznie intensywniej niż przeciętne auta, nawet jadąc po opadającym zboczu, jednocześnie odzyskując energię elektryczną.
Nissan Leaf - cena w Polsce
Polskie ceny Nissana Leafa w najtańszej odmianie Visa zaczynają się od 139 tys. zł. W standardzie dostaniemy m.in. światła LED do jazdy dziennej, system bezkluczykowy, klimatyzację automatyczną, 6 poduszek powietrznych, tempomat, adaptacyjne światła drogowe, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu oraz układ ostrzegania o aucie w martwym polu. Bogatsze wersje wyposażeniowe mogą mieć także takie dodatki, jak np. system ProPILOT, system audio Bose, system multimedialny z nawigacją i 7-calowym ekranem, przednie i tylne czujniki parkowania, 16- lub 17-calowe alufelgi, reflektory w technologii LED, podgrzewane fotele przednie i tylne oraz podgrzewaną kierownicę.
Nissan Leaf - cennik
Wersja | Visia | Acenta | N-Connecta | Tekna |
Cena | 139 000 zł | 148 000 zł | 159 000 zł | 165 500 zł |
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA