MotoRaport - innowacyjne rozwiązanie dla kierowców i stacji paliw
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Innowacyjne rozwiązanie dla kierowców i stacji paliw
Na co zwracają uwagę kierowcy zanim wybiorą stację paliw, na której zatankują? Według badań najpierw stawiają na jakość, a zaraz potem na cenę. Stacje muszą wziąć także pod uwagę przyzwyczajenia kierowców i dobrze pokazać swoją coraz bogatszą ofertę. Z pomocą przychodzi aplikacja MotoRaport.
Wirtualny pylon sposobem na promocję
REKLAMA
Właściciele stacji paliwowych muszą starać się przyciągnąć do siebie klienta. Tradycyjne metody, takie jak pylony informacyjne, nie są w stanie pokazać w pełni tego, co stacja ma do zaproponowania. Pylony informacyjne wpływają na decyzję tylko tych kierowców, którzy natychmiast muszą dotankować samochód. Aplikacja MotoRaport może pomóc właścicielom stacji paliwowych dotrzeć do kierowców w chwili, gdy oni uruchomią samochód.
To rozwiązanie bazujące na nowych technologiach i trendach. Kierowcy coraz częściej korzystają z aplikacji mobilnych. Już na początku trasy włączają urządzenie mobilne i aktywują różne aplikacje do komunikacji, nawigacji czy do rozrywki. Aplikacja MotoRaport już w chwili uruchomienia zaprezentuje kierowcy oferty stacji na trasie według ceny, ale także według różnych innych kryteriów jak działanie bankomatu w pobliżu, myjni czy możliwości przewinięcia dziecka. Dzięki temu, kierowca znacznie wcześniej będzie mógł zaplanować sobie, gdzie będzie tankować lub po prostu robić postój.
Takie rozwiązanie jest skuteczniejsze niż tradycyjne tablice informacyjne. Ponadto, korzystanie z aplikacji mobilnej pozwala na lepszą prezentację oferty. Wykorzystanie tego typu rozwiązań jest nie tylko korzystne dla kierowcy, ale także dla stacji paliw.
Pomysł na naszą aplikację zrodził się, bo zauważyliśmy duże różnice w cenach paliw w różnych regionach kraju. Czasami dochodzą nawet do 50 gr. Kierowcy są tego nieświadomi wyjaśnia Piotr Sójka, jeden z twórców aplikacji. Brakowało też aplikacji, która pozwalałaby zobaczyć pełną ofertę stacji.
Co zyska stacja benzynowa?
Aplikacja daje wiele korzyści właścicielom i menedżerom stacji benzynowych. Przede wszystkim, wspomniane ułatwienia w dotarciu do klientów. Ale także możliwość zaspokojenia potrzeby właściwego dostosowania cen do popytu i marży. Właściciel stacji będzie mógł w prosty i szybki sposób dowiedzieć się, ile wydaje taki klient u niego na stacji, a ile u konkurencji. Dodatkowo dowie się, jaki jest stosunek wydatków paliwowych tłumaczy Piotr Sójka, jeden z twórców aplikacji.
Co zyska kierowca?
REKLAMA
Nasze rozwiązanie powoduje, że użytkownik ma wszystkie stacje w jednym miejscu a w dodatku może dokładnie określić czego szuka – przekonują twórcy aplikacji MotoRaport. Kierowca zyska nie tylko informację o najbliższych stacjach, ale także w jednym miejscu będzie mógł zapisywać koszty eksploatacji pojazdu, ceny paliw, a także dostanie informację o wartości auta i niezbędnych pracach, które musi wykonać.
Będzie mógł także wyznaczyć trasę przejazdu w oparciu o to, gdzie można najtaniej zatankować i zoptymalizować swoje koszty. Twórcy dodają również, że rejestrując wszystkie informacje o przebiegach, naprawach, możemy wpłynąć na cenę sprzedaży samochodu.
Dzięki naszej aplikacji można pokazać jak byliśmy zaangażowani w jego eksploatacje, jaki ma przebieg. No i to, że wszystkie rachunki mamy w jednym miejscu, a przebieg i stan auta jest wiarygodny dodaje Piotr Sójka.
Rozwój i jego wpływ na sprzedaż
Dane dotyczące klienta są bez wątpienia najważniejszymi informacji dla właścicieli stacji benzynowych. Dzięki temu mogą dostosowywać swoją ofertę do oczekiwań klientów. Według danych Deloittle i AMR Research dobry i skuteczny pricing może wpłynąć na wzrost marży o 10 lub 15%. Dzięki aplikacji takiej jak MotoRaport, właściciele mogą się kontaktować z klientami. Mogą to robić na trzy sposoby przesyłając krótkie wiadomości, kontakt drogą mailową czy informacje w usłudze push up notification.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.