REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ursus przewiduje w 2016 roku jeszcze większy zysk niż w 2014 roku

Subskrybuj nas na Youtube
Traktor Ursus 2015
Traktor Ursus 2015
Ursus

REKLAMA

REKLAMA

Producent ciągników URSUS przewiduje, że w 2016 roku firma osiągnie jeszcze większy zysk niż w 2014 roku, który był dla marki przełomowym. Na czym opierają się założenia producenta?

Rośnie sprzedaż ciągników Ursus na świecie

Ursus liczy, że przychody spółki w przyszłym roku będą wyższe niż w roku 2014. Liczba nowo zarejestrowanych ciągników w kraju na koniec bieżącego roku może wynieść ok. 400 sztuk, a w kolejnym roku dwa razy więcej - poinformował dziennikarzy Karol Zarajczyk, prezes Ursusa.

REKLAMA

Prezes poinformował podczas konferencji, że przychody spółki na rynku krajowym w przyszłym roku mogą wynieść 300 mln zł. Jak szacuje, przychody ogółem powinny być wyższe niż te z 2014 roku.

"Ursus ma podpisane obecnie kontrakty zagraniczne na wartość 85 mln dolarów, co oznacza, że w 2016 roku będziemy mieli wyższe przychody niż w roku 2014" - powiedział dziennikarzom Karol Zarajczyk, prezes Ursusa.

REKLAMA

"Mówimy też o przychodach z rynku krajowego, gdzie mamy nową perspektywę unijną, jesteśmy po wyborach. Oczywiście jakiś przejściowy etap +flauty+ nastąpi, ale liczymy, że druga połowa roku przyniesie wzmożoną sprzedaż na rynku krajowym" - dodał.

W 2014 r. grupa Ursus wypracowała 13,8 mln zł zysku netto wobec 22,4 mln zł straty rok wcześniej. Przychody wzrosły w 2014 r. do 236,2 mln zł ze 168 mln zł rok wcześniej. W pierwszej połowie 2015 roku Ursus zwiększył przychody do 175 mln zł z 66,8 mln zł rok wcześniej, a zysk netto wzrósł do 6,8 mln zł z 0,2 mln zł w takim samym okresie 2014 roku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

"W przyszłym tygodniu bierzemy udział w największej na świecie wystawie w Hannoverze, gdzie liczymy na nawiązanie nowych kontaktów, które pomogą nam rozwinąć skrzydła na nowych rynkach, niekoniecznie na bazie kredytów międzyrządowych, ale na zasadach normalnego handlu" - powiedział Zarajczyk.

Spółka szacuje, że liczba nowo zarejestrowanych ciągników na koniec 2015 roku może wynieść 400 sztuk.

REKLAMA

"Z kolei, jeśli chodzi o kolejny rok, to wszystko zależy od dynamiki dystrybucji dopłat unijnych. Jeśli pojawią się one w pierwszym lub drugim kwartale, to nic nie stoi na przeszkodzie, żeby podwoić na rynku krajowym ten wynik. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby powtórzyć wynik z 2012 roku, czyli około 700 sztuk" - powiedział prezes.

Na początku października walne zgromadzenie Ursusa podjęło uchwałę o podwyższeniu kapitału zakładowego spółki w drodze emisji prywatnej 4,1 mln akcji serii P bez prawa poboru. Cena emisyjna akcji serii P, Q i R została ustalona na 2,50 zł.

Podano wówczas, że kapitał pozyskany z emisji akcji ma pozwolić spółce na rozwój oraz inwestycje w opracowywanie nowych wyrobów, a także na zmianę struktury zobowiązań. Nowo pozyskany kapitał będzie stanowił również dodatkowe źródło finansowania realizacji bieżących i przyszłych kontraktów zagranicznych.

Prezes poinformował na poniedziałkowej konferencji, że środki z emisji w kwocie około 22 mln zł zostaną przeznaczone głównie na ekspansję na rynkach zagranicznych oraz na rozwój działalności związanej z autobusami elektrycznymi.

Źródło: materiały prasowe PAP

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA