Najbardziej wartościowa marka motoryzacyjna
REKLAMA
REKLAMA
W tym roku najbardziej wartościową marką motoryzacyjną została Toyota. W ciągu 8 lat, od kiedy publikowany jest raport BrandZTM, Toyota była uznawana za najbardziej wartościową markę w branży 6-krotnie, dwa razy zajmując drugie miejsce.
REKLAMA
Jak wynika z raportu, sprzedaż samochodów w niektórych regionach rosła, jednak w wielu pozostałych pozostała na poziomie sprzed kryzysu, negatywnie wpływając na wartość marek. W przeciwieństwie do tego trendu, sprzedaż samochodów Toyota Motor Corporation wzrosła w 2012 roku o 22.6%, do poziomu 9.75 miliona sztuk, co przyczyniło się do jeszcze lepszego postrzegania marki.
Zobacz też: Podatek ekologiczny - niepokojące plany rządu
Wzrost wyceny marki Toyota
Raport sugeruje także, że na wzrost wyceny marki Toyota wpływ miała także rosnąca popularność samochodów hybrydowych na świecie, których Toyota jest głównym globalnym producentem.
Od momentu debiutu pierwszej generacji Priusa w 1997 roku, samochody hybrydowe zostały wybrane przez ponad 5 milionów nabywców na całym świecie. W Europie dostępnych jest 12 modeli hybrydowych: Toyota Yaris Hybrid, Auris Hybrid, Auris Hybrid Touring Sports, Prius, Prius+, Prius Plug-in, oraz Lexus CT 200h, IS 300h, ES 300h, GS 450h, RX 450h, LS 600h.
Zobacz też: Zmiany w tankowaniu LPG
Ranking na podstawie badań na 2 mln. konsumentów
Ranking Top 100 Most Valuable Global Brands BrandZTM publikuje WPP, na podstawie badań Millward Brown Optimor, przeprowadzonych na próbie 2 milionów konsumentów z ponad 30 krajów.
Źródło: Materiały prasowe Toyota
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.