REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Analiza rynku aut używanych

Volkswagen Golf IV Fot. Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Golf IV Fot. Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Serwis otoMoto przygotował zestawienie dotyczące rynku aut używanych po pierwszej połowie 2011 roku. Podsumowanie pokazuje, jakie marki cieszą się u nas dużą popularnością.

Wyniki badań nie są zaskakujące – najczęściej wyszukiwaną w internecie marką był oczywiście Volkswagen. Już od kilku lat jest on niekwestionowanym liderem na polskim rynku. Najbardziej popularnymi modelami WV są Golf, Passat i Polo.

REKLAMA

Duży wpływ na popularność tych modeli ma bardzo dobra dostępność części zamiennych oryginalnych i zamienników.

Tuż za WV, kolejną popularną marką jest Audi. Najczęściej wyszukiwane modele Audi to:  A4, A6 i A3. Ich sukces jest zależny od sukcesu Volkswagena, ponieważ obie firmy często korzystają z tych samych podzespołów, więc części zamienne „aut dla ludu” pasują również w modelach marki Audi.

Pierwszą piątkę zamyka Opel Astra, jeden z największych konkurentów Golfa na polskim rynku samochodów używanych. Natomiast jedynym przedstawicielem segmentu aut luksusowych jest w rankingu BMW X5.

Zobacz też: Używany samochód na każdą kieszeń

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Poniżej przedstawiono 10 najczęściej wyszukiwanych modeli samochodów w pierwszym półroczu 2011 roku:

1.

Volkswagen Golf

2.

Volkswagen Passat

3.

Audi A4

4.

Volkswagen Polo

5.

Opel Astra

6.

Audi A6

7.

BMW X5

8.

Skoda Octavia

9.

BMW 320

10.

Audi A3

Poniżej przedstawiamy samochody najczęściej sprzedawane. Wśród nich prym wiedzie Volkswagen. Toyota została wyparta przez Skodę, która od razu wskoczyła na 7. pozycję. Po spadku z szóstego miejsca, na szarym końcu resztkami sił trzyma się Fiat.

I półrocze 2010

I półrocze 2011

1.

Volkswagen

Volkswagen

2.

Opel

Opel

3.

Ford

Ford

4.

Renault

Renault

5.

Audi

Audi

6.

Fiat

BMW

7.

BMW

Skoda

8.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz

9.

Peugeot

Peugeot

10.

Toyota

Fiat

Oczywiście najczęściej sprzedawane modele pokrywają się w dużej mierze z tym, czego szukamy. W czołówce Volkswagen Golf, za nim Passat i Opel Astra. Dopiero na czwartej pozycji doszło do zamiany – Ford Focus wyparł Opla Vectrę. Kilka lat temu Vectra została zastąpiona w gamie modeli Opla przez Insignię. Teraz to ona wchodzi na rynek samochodów używanych. Tym samym Vectra będzie z roku na rok coraz rzadziej pojawiać się wśród aut wystawionych na sprzedaż.

Zobacz też: Kiedy można uznać samochód wykupiony z leasingu za używany?

Największy skok,  w stosunku do pierwszej połowy poprzedniego roku realizowała Skoda Octavia. Obecnie auto z Czech jest na piątym miejscu, gdzie jeszcze rok temu nie było go w pierwszej dziesiątce.

I półrocze 2010

I półrocze 2011

1.

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

2.

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

3.

Opel Astra

Opel Astra

4.

Opel Vectra

Ford Focus

5.

Audi A4

Skoda Octavia

6.

Ford Focus

Audi A4

7.

Ford Mondeo

Ford Mondeo

8.

Opel Corsa

Opel Vectra

9.

Renault Megane

Skoda Fabia

10.

Renault Laguna

Renault Megane

Najczęściej sprzedawanymi modelami wśród popularnych kompaktów – Golfa i Astry, były te, wyprodukowane w 2001 roku. Średnia cena 10-letniej Astry na polskim rynku, to 14 000 zł. Za używanego Golfa z rocznika 2001 sprzedawcy chcieli średnio 17 300 zł. 10-letnie egzemplarze kosztowały średnio 20 000 zł, natomiast te z 1998 roku wyceniane były przeciętnie o 1100 zł drożej niż Golfy z tego samego rocznika.

Najmłodszym samochodem sprzedawanym przez Polaków była Skoda Octavia (rocznik 2006 i 2007), za którą proponowano odpowiednio: 32 000 zł i 36 700 zł.

OtoMoto chwali Polaków za mądry wybór silników. Najczęściej poszukiwanymi jednostkami są te o pojemnościach 1,9 l i 2,0 l. Pozwalają one na komfortowe podróżowanie i zapewniają przyzwoite osiągi, a jednocześnie znajdują się poniżej progu, po przekroczeniu którego cena ubezpieczenia wzrasta.

Polacy najczęściej na  sprzedaż wystawiają  auta z roczników 1998 – 2002.

Opel Astra Fot. Moto.wieszjak.pl
Volkswagen Polo Fot. Moto.wieszjak.pl
Audi A6 Avant Fot. Audi
Skoda Octavia Tour II Fot. Moto.wieszjak.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pasażerów czeka armagedon. Paraliż taxi w Polsce

W artykule opublikowanym w środę w “Rzeczpospolitej” omówiono problem, który dotknął taksówki w Polsce. Nowe przepisy spowodowały paraliż w tej branży, a pasażerowie muszą uzbroić się w cierpliwość. 

Tyle muszą kosztować elektryki, żeby Polacy przesiedli się z aut spalinowych. Ważna wiadomość dla producentów

Prawie jedna czwarta Polaków rozważa przesiadkę na samochody elektryczne, co stanowi historyczny wynik. Jednak wysokie ceny i brak rozbudowanej infrastruktury ładowania stanowią przeszkodę.

Sensacje w sprzedaży nowych samochodów: Skoda zdetronizowała Toyotę, a nowe auta wciąż tanieją

Maj 2024 roku przyniósł niecodzienne zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Podczas gdy sprzedaż nowych samochodów osobowych cały czas dynamicznie rośnie, to sprzedaż nowych samochodów dostawczych do 3,5 tony mocno zanurkowała. Cały czas przy tym spadają ceny, a Skoda Octavia przeskoczyła dominującą długo w sprzedaży Toyotę Corollę.

Wybór samochodu. Polacy zwracają uwagę na cenę, koszty eksploatacji i bezpieczeństwo

Niezależnie od wieku i poziomu zarobków, dla Polaków najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu jest cena. Warto również zwrócić uwagę na koszty eksploatacji, zwłaszcza w starszych grupach wiekowych. Kobiety bardziej niż mężczyźni cenią sobie bezpieczeństwo - wynika z raportu Santander Consumer Multirent.

REKLAMA

Seniorzy, zwłaszcza mieszkańcy terenów wiejskich, są bardziej skłonni zamienić auta na elektryczne niż pozostałe grupy Polaków

Kolejne badania pokazują jak błędny jest stereotyp emeryta przywiązanego do gotówki przynoszonej przez listonosza czy unikającego korzystania ze smartfonowych aplikacji. Seniorzy w większości są nowocześni i gotowi na daleko idące zmiany technologiczne. Kolejnym tego dowodem jest pozytywny stosunek do elektromobilności.

Chińskie pojazdy elektryczne na celowniku Komisji Europejskiej. "Zagrożenie dla unijnych producentów"

Komisja Europejska podjęła decyzję o nałożeniu tymczasowych ceł na chińskie pojazdy elektryczne z powodu “nieuczciwego subsydiowania” przez chińskie firmy tego sektora. Subsydia te stanowią zagrożenie dla unijnych producentów. KE zwróciła się do władz ChRL w celu osiągnięcia porozumienia w tej kwestii. Jeśli negocjacje z Pekinem nie przyniosą rezultatów, tymczasowe cła wejdą w życie od 4 lipca.

Kierowco, do czwartku duże utrudnienia na autostradzie A1

Na autostradzie A1 pod Łodzią do czwartku 13 czerwca potrwają duże utrudnienia dla kierowców. Będzie wymieniana popękana betonowa płyta nawierzchni, zamknięty jest również prawy pas jezdni. 

Zniknie ponad siedem milionów aut. Sprawdź, kiedy ostatnio robiłeś te badania

W poniedziałek, 10 czerwca, z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców zostanie wykreślonych ponad siedem milionów aut. To wynika z szacunków Ministerstwa Cyfryzacji. Przede wszystkim chodzi o samochody, które fizycznie już od dawna nie istnieją, ale wciąż są obecne w bazach danych. 

REKLAMA

Od 7,09/l za Pb98, od 6,36/l za Pb95, od 6,38/l za diesla i od 2,69/l za autogaz. Tyle możemy zapłacić za paliwa na stacjach

Eksperci z serwisu e-petrol.pl przewidują spadek cen detalicznych paliw w nadchodzącym tygodniu. Możemy oczekiwać, że benzyna Pb95 będzie kosztować od 6,36 do 6,48 zł/l, a diesel - od 6,38 do 6,49 zł/l. Zauważono, że cena ropy naftowej na giełdzie w Londynie była w tym tygodniu najniższa od lutego.

Ciężar elektryfikacji transportu drogowego właśnie spadł na firmy logistyczne. Poradzą sobie z tym wyzwaniem?

Udział elektrycznych vanów, wykorzystywanych głównie w logistyce miejskiej przekracza zaledwie 1% unijnej floty pojazdów tej klasy. Napędzanych prądem ciężarówek jest jeszcze mniej, bo to wkład na poziomie 0,1%. W Polsce jest znacznie gorzej, na domiar złego, według najnowszych kalkulacji ACEA, aby sprostać celom dekarbonizacji transportu, infrastruktura ładowania w UE powinna być budowana osiem razy szybciej niż obecnie i to tylko w przypadku pojazdów lekkich do 3,5 t. Potrzeba miliardów na inwestycje, a rządowego wsparcia wystarczy na ułamek realnych potrzeb. Logistyka już wie, że transformację musi sfinansować sama, a zagrożeń i problemów wciąż przybywa.  

REKLAMA