REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Peugeot Expert 2016

Nowy Peugeot Expert 2016
Nowy Peugeot Expert 2016
peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Na polskim rynku debiutuje właśnie nowy Peugeot Expert. Konstrukcja oparta o nową płytę podłogową ma maksymalną ładowność 1400 kg oraz może zostać wyposażony w niespotykane dotąd w tej klasie pojazdów nowe systemy jak, bezdotykowo otwierane przesuwne drzwi boczne, czy pakiet Moduwork umożliwiający zmianę konfiguracji kabiny.

Zbudowany na nowej platformie modułowej EMP2 Peugeot jest dostępny w trzech wersjach długości nadwozia, z dwoma lub trzema fotelami w pierwszym rzędzie. Jego pojemność użytkowa wynosi do 6,6 m3 przy ładowności 1400 kg i długości użytkowej 4 m. Trzon oferty stanowią wersje Standard i Long – o długości 4,95 i 5,3 m. Unikalna w tym segmencie wersja Compact o długości 4,6 m umożliwia przewóz ładunków o objętości do 5,1 m3 i masie do 1400 kg, przy długości użytkowej 3,32 m. Wysokość nadwozia obniżono do 1,90 m, dzięki temu nowy Peugeot Expert może bez problemu wjechać na każdy parking.

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Peugeot Expert 2016

peugeot

peugeot

Nowy Peugeot Expert 2016 – wyposażenie

W gamie nowego Peugeot Experta dostępne są silniki BlueHDi, spełniające normę Euro 6, o mocy od 95 KM (210 Nm) do 180 KM (400 Nm). Większość z nich jest wyposażona w technologię Stop & Start.

Dzięki kompaktowym wymiarom nowej automatycznej skrzyni biegów EAT6, dostępnej z silnikiem BlueHDi 180, i zautomatyzowanej skrzyni biegów ETG6, oferowanej z silnikiem BlueHDi 95, pasażer siedzący na środkowym miejscu z przodu zyskał więcej miejsca na nogi.

Nowy Peugeot Expert został wyposażony w szereg rozwiązań najnowszej generacji, które są rzadkie lub wręcz niespotykane w samochodach tego segmentu:

REKLAMA

  • drzwi boczne sterowane elektrycznie, z funkcją bezdotykowego otwierania;
  • pakiet Moduwork umożliwiający zmianę konfiguracji kabiny, wyświetlacz przezierny HUD, system odczytywania znaków drogowych i zalecanych ograniczeń prędkości;
  • system Active Safety Brake i automatyczne przełączanie świateł drogowych oraz mijania to kolejne technologie stanowiące rzadkość w tym segmencie.
  • po raz pierwszy Peugeot został wyposażony w sterowany głosowo system nawigacji 3D nowej generacji z modułem łączności sieciowej, z informacją o ruchu drogowym aktualizowaną w czasie rzeczywistym, kamerę cofania VisioPark 1 zapewniającą widoczność pod kątem 180° z funkcją zoomu oraz system monitorowania zmęczenia kierowcy (Driver Attention Alert).

           Więcej informacji na tema marki Peugeot znajdziesz tutaj

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy Peugeot Expert 2016 – wersje nadwoziowe i nowa platforma

Peugeot Expert jest dostępny w następujących wersjach nadwoziowych:

  • wersja standardowa Furgon;
  • z przedłużoną kabiną z pięcioma lub sześcioma składanymi lub nieskładanymi fotelami;
  • platforma z kabiną do dalszej zabudowy;
  • bus – wersja osobowa wyposażona w maksymalnie dziewięć foteli.

Nowa platforma pozwala na obniżenie masy pojazdu o ok. 100–150 kg (w zależności od silnika) w porównaniu do poprzedniej generacji Peugeot Experta. Wyposażona w silniki BlueHDi zapewnia Peugeot Expertowi rekordowo niski poziom spalania. Według informacji producenta zużycie paliwa kształtuje się następująco:

  • 1.6 l BlueHDi 95 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,5 l/100 km, emisja CO2 144 g/km;
  • 1.6 l BlueHDi 95 KM S&S, ze zautomatyzowaną skrzynią biegów ETG6 – zużycie paliwa od 5,2 l/100 km, emisja CO2 135 g/km;
  • 1.6 l BlueHDi 115 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,1 l/100 km, emisja CO2 133 g/km;
  • 1.6 l BlueHDi 120 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,3 l/100 km, emisja CO2 139 g/km; 
  • 2.0 l BlueHDi 150 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,3 l/100 km, emisja CO2 od 139 g/km; 
  • 2.0 l BlueHDi 180 KM S&S, z automatyczną skrzynią biegów EAT6 – zużycie paliwa od 6,1 l/100 km, emisja CO2 151 g/km.

Zobacz też: Peugeot i-Cockpit - jak będą wyglądały kokpity w przyszłości?

Furgony, dostępne w trzech długościach: Compact, Standard i Long, oraz dwóch poziomach wykończenia: Pro i Premium, są w szczególności przeznaczone dla klientów oczekujących pojemności od 4,6 do 6,6 m3 i możliwości przewozu od dwóch do trzech osób.

Wersja Compact, niemająca swojego odpowiednika w tym segmencie, ma zalety pełnowymiarowego furgonu o maksymalnej ładowności 1400 kg. Jest przeznaczona głównie dla klientów działających na co dzień w środowisku miejskim. Natomiast wersje Standard i Long umożliwiają załadunek nawet trzech europalet.

Wymiary Compact Standard Long
Długość całkowita (m) 4,6 4,95 5,3
Wysokość całkowita (m) 1,9 1,9 1,94
Maksymalna długość użytkowa (m) 3,32 3,67 4,02
Szerokość użytkowa między wnękami kół (m) 1,26 1,26 1,26
Maksymalna pojemność użytkowa (m3) 5,1 5,8 6,6
Maksymalna ładowność (kg) 1400 1400 1400

Zobacz też: Peugeot Traveller i-Lab – van przyszłości

Przegroda Moduwork

Trzymiejscowa ławka w połączeniu z przegrodą Moduwork zapewnia unikatowe w segmencie furgonów możliwości zmiany aranżacji wnętrza. Dzięki dużemu otworowi w ściance działowej oraz podnoszonemu skrajnemu siedzeniu umożliwia jednocześnie:

  • Przewożenie trzech osób z przodu. Ta praktyczna możliwość jest niezwykle ceniona przez firmy, które mogą przewozić np. pracowników i narzędzia z jednej budowy na drugą i optymalizować przejazdy;
  • Dysponowanie płaską podłogą o długości użytkowej sięgającej 1,16 m lub dodatkowym miejscem na towar z przodu, jeśli przewozimy dwie osoby;
  • Funkcję mobilnego biura – składane oparcie środkowego fotela kryje stolik do pisania;
  • Schowek pod środkowym siedzeniem.

Zobacz też: Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS

Nowy Peugeot Export w wersji Bus

Wersja do przewozu osób jest dostępna w trzech długościach. Oferuje liczne możliwe konfiguracje od 2 do 9 siedzeń.

W konfiguracji 9-miejscowej pojemność bagażnika sięga 1300 l (1237 dm3 VDA) do wysokości oparć. Po wyjęciu siedzeń z drugiego i trzeciego rzędu można ją zwiększyć do 4900 l (4554 dm3 VDA).

Wersja Compact, stanowiąca unikatową ofertę w tym segmencie, może pomieścić od 2 do 9 osób, przy zachowaniu bagażnika o pojemności 3600 l (3397 dm3 VDA), przy długości nadwozia wynoszącej zaledwie 4,60 m.

Platforma z kabiną

Platforma z kabiną dostępna w wersji o wydłużonym rozstawie osi 3,275 m zapewnia liczne możliwości zabudowy przez wyspecjalizowane firmy. Możliwa jest np. zabudowa do przewozów wielkogabarytowych, oferująca maksymalną pojemność przy niewielkich gabarytach zewnętrznych, czy też wykonanie chłodni do przewozu łatwo psujących się artykułów spożywczych.

Modułowa platforma nowego Peugeot Experta umożliwia uzyskanie trzech długości nadwozia w oparciu o zaledwie:

  • dwie długości rozstawów osi, w tym jeden rozstaw 2,92 m, opracowany specjalnie dla wersji Compact. Drugi rozstaw, wynoszący 3,27 m, jest wspólny dla wersji Standard i Long;
  • dwie długości tylnego zwisu: 0,80 m i 1,15 m, przy czym jeden jest wspólny dla wersji Compact i Standard, a drugi jest przeznaczony dla wersji Long;
  • jedną konstrukcję zawieszenia, układu wydechowego i układu zasilania paliwem – wspólną dla trzech długości nadwozia.

Nowy Peugeot Expert oferuje szerokoą gamę wersji:

  • furgony o pojemności sięgającej 6,6 m3;
  • busy do 9 miejsc i 1300 l pojemności bagażowej lub 4900 l po wyjęciu siedzeń z drugiego i trzeciego rzędu;
  • dwie rodziny wersji z przedłużoną kabiną i stałą lub składaną przegrodą (do przewozu do 6 osób), o pojemności do 4 m3 lub do 5,5 m3 w wersji ze składanym siedzeniem;
  • platformy z kabiną przeznaczone do zabudowy.

Optymalna długość zwisu (0,88 m z przodu i 0,80 m z tyłu) oraz średnica skrętu od 11,3 m zapewniają modelowi Peugeot Expert doskonałą zwrotność, zwłaszcza podczas jazdy po mieście i wykonywania manewrów. Nieprzekraczająca 1,9 m wysokość w wersjach Standard i Compact umożliwia również wjazd na parkingi w miastach i centrach handlowych lub dostawy do domów klientów.

Nowy Peugeot Expert jest wyposażony w zamontowane na stałe ograniczniki, uniemożliwiające przesuwanie się ładunku, zgodnie z obowiązującymi przepisami europejskimi. W opcji jest dostępna wyciszona przegroda z szybą, stanowiąca alternatywę dla standardowej ścianki. Zapewnia ona wyższy komfort akustyczny i termiczny, a także bezpieczeństwo użytkowników. Przegroda ta umożliwia ponadto pochylenie oparcia kierowcy o dodatkowe 8,5° lub uzyskanie o 40 mm większego zakresu regulacji wzdłużnej w stosunku do standardowej ścianki, co korzystnie wpływa na ergonomię i komfort kierowcy.

Nowy Peugeot Expert uzyskał pięć gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Wyniki testów zostały opublikowane w grudniu ubiegłego roku.

Zobacz też: Ford i PSA Peugeot Citroen wspólnie w dziedzinie connected cars?

Nowy Peugeot Expert – cennik

Rozmiar: COMPACT

Wersja: PRO

1,6 BlueHDi 95 M5 79 000 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 83 500 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 86 000 zł

Wersja: PREMIUM

1,6 BlueHDi 95 M5 85 000 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 89 500 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 92 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 96 500 zł

Wymiary: STANDARD

Wersja: PRO

1,6 BlueHDi 95 M5 81 500 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 86 000 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 88 500 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 93 000 zł

Wersja: PREMIUM

1,6 BlueHDi 95 M6 87 500 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 94 500 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 99 000 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 107 000 zł

Rozmiar: LONG*

Wersja: PRO

1,6 BlueHDi 95 M5 85 200 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 91 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 98 000 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 108 900 zł

Wersja: PREMIUM

1,6 BlueHDi 95 M6 91 200 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 97 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 104 000 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 110 700 zł

Rozmiar: PLATFORMA

Wersja: STANDARD

1,6 BlueHDi 95 M5 75 000 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 79 500 zł

2,0 BlueHDi 120 S&S M6 80 500 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 86 500 zł

KOMBI

Rozmiar: COMPACT

1,6 BlueHDi 95 M5 102 500 zł

1,6 BlueHDi 95 S&S ETG6 106 500 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 108 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 116 500 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 EAT6 126 500 zł

Rozmiar: STANDARD

1,6 BlueHDi 95 M5 105 500 zł

1,6 BlueHDi 95 S&S ETG6 109 500 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 111 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 119 500 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 EAT6 129 500 zł

Rozmiar: LONG*

1,6 BlueHDi 95 M5 109 500 zł

1,6 BlueHDi 95 S&S ETG6 113 500 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 115 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 123 500 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 EAT6 133 500 zł

* Wersje LONG dostępne w drugim kwartale 2017 roku

Źródło: Peugeot

Nowy Peugeot Expert 2016
peugeot
Nowy Peugeot Expert 2016
peugeot
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

REKLAMA

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

REKLAMA

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA