REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Peugeot Expert 2016

Subskrybuj nas na Youtube
Nowy Peugeot Expert 2016
Nowy Peugeot Expert 2016
peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Na polskim rynku debiutuje właśnie nowy Peugeot Expert. Konstrukcja oparta o nową płytę podłogową ma maksymalną ładowność 1400 kg oraz może zostać wyposażony w niespotykane dotąd w tej klasie pojazdów nowe systemy jak, bezdotykowo otwierane przesuwne drzwi boczne, czy pakiet Moduwork umożliwiający zmianę konfiguracji kabiny.

Zbudowany na nowej platformie modułowej EMP2 Peugeot jest dostępny w trzech wersjach długości nadwozia, z dwoma lub trzema fotelami w pierwszym rzędzie. Jego pojemność użytkowa wynosi do 6,6 m3 przy ładowności 1400 kg i długości użytkowej 4 m. Trzon oferty stanowią wersje Standard i Long – o długości 4,95 i 5,3 m. Unikalna w tym segmencie wersja Compact o długości 4,6 m umożliwia przewóz ładunków o objętości do 5,1 m3 i masie do 1400 kg, przy długości użytkowej 3,32 m. Wysokość nadwozia obniżono do 1,90 m, dzięki temu nowy Peugeot Expert może bez problemu wjechać na każdy parking.

REKLAMA

Nowy Peugeot Expert 2016

peugeot

peugeot

Nowy Peugeot Expert 2016 – wyposażenie

W gamie nowego Peugeot Experta dostępne są silniki BlueHDi, spełniające normę Euro 6, o mocy od 95 KM (210 Nm) do 180 KM (400 Nm). Większość z nich jest wyposażona w technologię Stop & Start.

Dzięki kompaktowym wymiarom nowej automatycznej skrzyni biegów EAT6, dostępnej z silnikiem BlueHDi 180, i zautomatyzowanej skrzyni biegów ETG6, oferowanej z silnikiem BlueHDi 95, pasażer siedzący na środkowym miejscu z przodu zyskał więcej miejsca na nogi.

Nowy Peugeot Expert został wyposażony w szereg rozwiązań najnowszej generacji, które są rzadkie lub wręcz niespotykane w samochodach tego segmentu:

  • drzwi boczne sterowane elektrycznie, z funkcją bezdotykowego otwierania;
  • pakiet Moduwork umożliwiający zmianę konfiguracji kabiny, wyświetlacz przezierny HUD, system odczytywania znaków drogowych i zalecanych ograniczeń prędkości;
  • system Active Safety Brake i automatyczne przełączanie świateł drogowych oraz mijania to kolejne technologie stanowiące rzadkość w tym segmencie.
  • po raz pierwszy Peugeot został wyposażony w sterowany głosowo system nawigacji 3D nowej generacji z modułem łączności sieciowej, z informacją o ruchu drogowym aktualizowaną w czasie rzeczywistym, kamerę cofania VisioPark 1 zapewniającą widoczność pod kątem 180° z funkcją zoomu oraz system monitorowania zmęczenia kierowcy (Driver Attention Alert).

           Więcej informacji na tema marki Peugeot znajdziesz tutaj

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nowy Peugeot Expert 2016 – wersje nadwoziowe i nowa platforma

Peugeot Expert jest dostępny w następujących wersjach nadwoziowych:

  • wersja standardowa Furgon;
  • z przedłużoną kabiną z pięcioma lub sześcioma składanymi lub nieskładanymi fotelami;
  • platforma z kabiną do dalszej zabudowy;
  • bus – wersja osobowa wyposażona w maksymalnie dziewięć foteli.

Nowa platforma pozwala na obniżenie masy pojazdu o ok. 100–150 kg (w zależności od silnika) w porównaniu do poprzedniej generacji Peugeot Experta. Wyposażona w silniki BlueHDi zapewnia Peugeot Expertowi rekordowo niski poziom spalania. Według informacji producenta zużycie paliwa kształtuje się następująco:

  • 1.6 l BlueHDi 95 KM, z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,5 l/100 km, emisja CO2 144 g/km;
  • 1.6 l BlueHDi 95 KM S&S, ze zautomatyzowaną skrzynią biegów ETG6 – zużycie paliwa od 5,2 l/100 km, emisja CO2 135 g/km;
  • 1.6 l BlueHDi 115 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,1 l/100 km, emisja CO2 133 g/km;
  • 1.6 l BlueHDi 120 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,3 l/100 km, emisja CO2 139 g/km; 
  • 2.0 l BlueHDi 150 KM S&S, z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach – zużycie paliwa od 5,3 l/100 km, emisja CO2 od 139 g/km; 
  • 2.0 l BlueHDi 180 KM S&S, z automatyczną skrzynią biegów EAT6 – zużycie paliwa od 6,1 l/100 km, emisja CO2 151 g/km.

Zobacz też: Peugeot i-Cockpit - jak będą wyglądały kokpity w przyszłości?

REKLAMA

Furgony, dostępne w trzech długościach: Compact, Standard i Long, oraz dwóch poziomach wykończenia: Pro i Premium, są w szczególności przeznaczone dla klientów oczekujących pojemności od 4,6 do 6,6 m3 i możliwości przewozu od dwóch do trzech osób.

Wersja Compact, niemająca swojego odpowiednika w tym segmencie, ma zalety pełnowymiarowego furgonu o maksymalnej ładowności 1400 kg. Jest przeznaczona głównie dla klientów działających na co dzień w środowisku miejskim. Natomiast wersje Standard i Long umożliwiają załadunek nawet trzech europalet.

Wymiary Compact Standard Long
Długość całkowita (m) 4,6 4,95 5,3
Wysokość całkowita (m) 1,9 1,9 1,94
Maksymalna długość użytkowa (m) 3,32 3,67 4,02
Szerokość użytkowa między wnękami kół (m) 1,26 1,26 1,26
Maksymalna pojemność użytkowa (m3) 5,1 5,8 6,6
Maksymalna ładowność (kg) 1400 1400 1400

Zobacz też: Peugeot Traveller i-Lab – van przyszłości

Przegroda Moduwork

Trzymiejscowa ławka w połączeniu z przegrodą Moduwork zapewnia unikatowe w segmencie furgonów możliwości zmiany aranżacji wnętrza. Dzięki dużemu otworowi w ściance działowej oraz podnoszonemu skrajnemu siedzeniu umożliwia jednocześnie:

  • Przewożenie trzech osób z przodu. Ta praktyczna możliwość jest niezwykle ceniona przez firmy, które mogą przewozić np. pracowników i narzędzia z jednej budowy na drugą i optymalizować przejazdy;
  • Dysponowanie płaską podłogą o długości użytkowej sięgającej 1,16 m lub dodatkowym miejscem na towar z przodu, jeśli przewozimy dwie osoby;
  • Funkcję mobilnego biura – składane oparcie środkowego fotela kryje stolik do pisania;
  • Schowek pod środkowym siedzeniem.

Zobacz też: Grupa PSA zbadała realne zużycie paliwa modeli marek Peugeot, Citroen i DS

Nowy Peugeot Export w wersji Bus

Wersja do przewozu osób jest dostępna w trzech długościach. Oferuje liczne możliwe konfiguracje od 2 do 9 siedzeń.

W konfiguracji 9-miejscowej pojemność bagażnika sięga 1300 l (1237 dm3 VDA) do wysokości oparć. Po wyjęciu siedzeń z drugiego i trzeciego rzędu można ją zwiększyć do 4900 l (4554 dm3 VDA).

Wersja Compact, stanowiąca unikatową ofertę w tym segmencie, może pomieścić od 2 do 9 osób, przy zachowaniu bagażnika o pojemności 3600 l (3397 dm3 VDA), przy długości nadwozia wynoszącej zaledwie 4,60 m.

Platforma z kabiną

Platforma z kabiną dostępna w wersji o wydłużonym rozstawie osi 3,275 m zapewnia liczne możliwości zabudowy przez wyspecjalizowane firmy. Możliwa jest np. zabudowa do przewozów wielkogabarytowych, oferująca maksymalną pojemność przy niewielkich gabarytach zewnętrznych, czy też wykonanie chłodni do przewozu łatwo psujących się artykułów spożywczych.

Modułowa platforma nowego Peugeot Experta umożliwia uzyskanie trzech długości nadwozia w oparciu o zaledwie:

  • dwie długości rozstawów osi, w tym jeden rozstaw 2,92 m, opracowany specjalnie dla wersji Compact. Drugi rozstaw, wynoszący 3,27 m, jest wspólny dla wersji Standard i Long;
  • dwie długości tylnego zwisu: 0,80 m i 1,15 m, przy czym jeden jest wspólny dla wersji Compact i Standard, a drugi jest przeznaczony dla wersji Long;
  • jedną konstrukcję zawieszenia, układu wydechowego i układu zasilania paliwem – wspólną dla trzech długości nadwozia.

Nowy Peugeot Expert oferuje szerokoą gamę wersji:

  • furgony o pojemności sięgającej 6,6 m3;
  • busy do 9 miejsc i 1300 l pojemności bagażowej lub 4900 l po wyjęciu siedzeń z drugiego i trzeciego rzędu;
  • dwie rodziny wersji z przedłużoną kabiną i stałą lub składaną przegrodą (do przewozu do 6 osób), o pojemności do 4 m3 lub do 5,5 m3 w wersji ze składanym siedzeniem;
  • platformy z kabiną przeznaczone do zabudowy.

REKLAMA

Optymalna długość zwisu (0,88 m z przodu i 0,80 m z tyłu) oraz średnica skrętu od 11,3 m zapewniają modelowi Peugeot Expert doskonałą zwrotność, zwłaszcza podczas jazdy po mieście i wykonywania manewrów. Nieprzekraczająca 1,9 m wysokość w wersjach Standard i Compact umożliwia również wjazd na parkingi w miastach i centrach handlowych lub dostawy do domów klientów.

Nowy Peugeot Expert jest wyposażony w zamontowane na stałe ograniczniki, uniemożliwiające przesuwanie się ładunku, zgodnie z obowiązującymi przepisami europejskimi. W opcji jest dostępna wyciszona przegroda z szybą, stanowiąca alternatywę dla standardowej ścianki. Zapewnia ona wyższy komfort akustyczny i termiczny, a także bezpieczeństwo użytkowników. Przegroda ta umożliwia ponadto pochylenie oparcia kierowcy o dodatkowe 8,5° lub uzyskanie o 40 mm większego zakresu regulacji wzdłużnej w stosunku do standardowej ścianki, co korzystnie wpływa na ergonomię i komfort kierowcy.

Nowy Peugeot Expert uzyskał pięć gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Wyniki testów zostały opublikowane w grudniu ubiegłego roku.

Zobacz też: Ford i PSA Peugeot Citroen wspólnie w dziedzinie connected cars?

Nowy Peugeot Expert – cennik

Rozmiar: COMPACT

Wersja: PRO

1,6 BlueHDi 95 M5 79 000 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 83 500 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 86 000 zł

Wersja: PREMIUM

1,6 BlueHDi 95 M5 85 000 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 89 500 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 92 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 96 500 zł

Wymiary: STANDARD

Wersja: PRO

1,6 BlueHDi 95 M5 81 500 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 86 000 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 88 500 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 93 000 zł

Wersja: PREMIUM

1,6 BlueHDi 95 M6 87 500 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 94 500 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 99 000 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 107 000 zł

Rozmiar: LONG*

Wersja: PRO

1,6 BlueHDi 95 M5 85 200 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 91 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 98 000 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 108 900 zł

Wersja: PREMIUM

1,6 BlueHDi 95 M6 91 200 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 97 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 104 000 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 110 700 zł

Rozmiar: PLATFORMA

Wersja: STANDARD

1,6 BlueHDi 95 M5 75 000 zł

2,0 BlueHDi 120 M6 79 500 zł

2,0 BlueHDi 120 S&S M6 80 500 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 86 500 zł

KOMBI

Rozmiar: COMPACT

1,6 BlueHDi 95 M5 102 500 zł

1,6 BlueHDi 95 S&S ETG6 106 500 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 108 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 116 500 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 EAT6 126 500 zł

Rozmiar: STANDARD

1,6 BlueHDi 95 M5 105 500 zł

1,6 BlueHDi 95 S&S ETG6 109 500 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 111 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 119 500 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 EAT6 129 500 zł

Rozmiar: LONG*

1,6 BlueHDi 95 M5 109 500 zł

1,6 BlueHDi 95 S&S ETG6 113 500 zł

1,6 BlueHDi 115 S&S M6 115 000 zł

2,0 BlueHDi 150 S&S M6 123 500 zł

2,0 BlueHDi 180 S&S EAT6 EAT6 133 500 zł

* Wersje LONG dostępne w drugim kwartale 2017 roku

Źródło: Peugeot

Nowy Peugeot Expert 2016
peugeot
Nowy Peugeot Expert 2016
peugeot
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA