REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polska premiera nowego Saaba 9-5

Michał Karczewski
Saab 9-5
Saab 9-5

REKLAMA

REKLAMA

29. października bieżącego roku w Centrum Wystawienniczym Expo w Warszawie swoją oficjalną premierę prasową miało najnowsze wcielenie Saaba 9-5. Przed Wami relacja z tego wydarzenia.

Flagowy okręt szwedzkiego producenta w poważny sposób zmienił swoje oblicze. Premiera auta zbiegła się z istotnym dla firmy momentem. Po przejęciu przez markę Koenigsegg - producenta supersportowych samochodów - Saab ma ambitne plany ruszyć z nową siłą i nieco zmienionym wizerunkiem. Obecnie markę Saab ma charakteryzować sportowe emploi oraz ekologia. Do dyspozycji zgromadzonych w Expo gości byli przedstawiciele zarządu Saab Automobile AB, Saab Product Center oraz Saab Design Center, którzy mówili o nowym 9-5 z prawdziwą pasją, a po swoich wystąpieniach chętnie odpowiadali na pytania. Organizatorzy zadbali również o wizualne pokazy najciekawszych elementów nowego modelu. Oko cieszyły dwa przygotowane do prezentacji egzemplarze auta, które w trakcie jej trwania oficjalnie odsłonięto. Przedstawiciele Saaba podkreślali, że w nowym modelu widać wyraźne cytaty z koncepcyjnego Aero X. Trzeba przyznać, że dzięki charakterystycznemu oświetleniu rodem z konceptu, auto będzie się wyróżniać na ulicy. Sam model prezentuje bardzo elegancką linię. Producent zrezygnował z ostrych kształtów poprzednika na rzecz płynnej i łagodnej sylwetki tej ponad pięciometrowej limuzyny. Widać ponadto dużą konsekwencję w projektowaniu przodu i tyłu tego auta, gdyż według przedstawiciela biura projektowego, najważniejszy jest wygląd całości, a nie detali.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Audi RS4 w drodze

Wnętrze nowego 9-5 to przykład dobrego wyposażenia i poprawnej ergonomii. Zmieniono design całej deski rozdzielczej oraz wygląd zegarów, nie rezygnując jednak z nawiązań do poprzednich modeli oraz lotniczych inspiracji. Fotele mają sportowy charakter, co nie jest często spotykane w limuzynach. Miejsca na tylnej kanapie jest pod dostatkiem. Dodatkowo pasażerowie tam zasiadający mają do dyspozycji indywidualne ekrany umieszczone w oparciach przednich foteli. W bagażniku zastosowano ciekawe i proste rozwiązanie ułatwiające zagospodarowanie przestrzeni za pomocą przesuwanego po szynach pałąka.

W ofercie znajdą się trzy silniki turbobenzynowe i jeden turbodiesel. Będzie nim 2.0 TiD o mocy 160 KM. Listę benzyniaków otwierać ma motor 1.6 o mocy 180 KM. Następny na liście będzie 220 konny 2.0 BioPower, dostępny również w wariancie z blokadą tylnego dyferencjału - XWD. Motor ten może być napędzany paliwem zawierającym nawet 85% bioetanolu. Topowym silnikiem ma stać się widlasta szóstka o pojemności 2.8 litra i mocy 300 KM. Saab nie rezygnuje jednak z wizerunku producenta aut bezpiecznych. Nowego 9-5 zaopatrzono w kamery monitorujące pasy na jezdni oraz rozpoznające znaki ograniczenia prędkości, adaptacyjne reflektory zmieniające sposób świecenia w zależności od warunków na drodze oraz system wyświetlania informacji na przedniej szybie, dzięki któremu kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi.

REKLAMA

Zobacz też: Mclaren MP4-12C w wersji cabrio

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Informacje o najnowszej szwedzkiej limuzynie dostępne są już na oficjalnej stronie Saaba - www.saab.pl - natomiast w cennikach auto ma pojawić się dopiero po nowym roku. Pierwsza w Polsce prezentacja nowego 9-5 miała charakter statyczny. Mamy nadzieję, że w przyszłości będzie nam dane sprawdzić dla Was, jak to auto jeździ.

Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Jedziesz na letnich oponach w warunkach zimowych? Ryzykujesz mandat do 3000 zł za jazdę i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

REKLAMA

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

REKLAMA

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA