REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polska premiera nowego Saaba 9-5

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Karczewski
Saab 9-5
Saab 9-5

REKLAMA

REKLAMA

29. października bieżącego roku w Centrum Wystawienniczym Expo w Warszawie swoją oficjalną premierę prasową miało najnowsze wcielenie Saaba 9-5. Przed Wami relacja z tego wydarzenia.

Flagowy okręt szwedzkiego producenta w poważny sposób zmienił swoje oblicze. Premiera auta zbiegła się z istotnym dla firmy momentem. Po przejęciu przez markę Koenigsegg - producenta supersportowych samochodów - Saab ma ambitne plany ruszyć z nową siłą i nieco zmienionym wizerunkiem. Obecnie markę Saab ma charakteryzować sportowe emploi oraz ekologia. Do dyspozycji zgromadzonych w Expo gości byli przedstawiciele zarządu Saab Automobile AB, Saab Product Center oraz Saab Design Center, którzy mówili o nowym 9-5 z prawdziwą pasją, a po swoich wystąpieniach chętnie odpowiadali na pytania. Organizatorzy zadbali również o wizualne pokazy najciekawszych elementów nowego modelu. Oko cieszyły dwa przygotowane do prezentacji egzemplarze auta, które w trakcie jej trwania oficjalnie odsłonięto. Przedstawiciele Saaba podkreślali, że w nowym modelu widać wyraźne cytaty z koncepcyjnego Aero X. Trzeba przyznać, że dzięki charakterystycznemu oświetleniu rodem z konceptu, auto będzie się wyróżniać na ulicy. Sam model prezentuje bardzo elegancką linię. Producent zrezygnował z ostrych kształtów poprzednika na rzecz płynnej i łagodnej sylwetki tej ponad pięciometrowej limuzyny. Widać ponadto dużą konsekwencję w projektowaniu przodu i tyłu tego auta, gdyż według przedstawiciela biura projektowego, najważniejszy jest wygląd całości, a nie detali.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Audi RS4 w drodze

Wnętrze nowego 9-5 to przykład dobrego wyposażenia i poprawnej ergonomii. Zmieniono design całej deski rozdzielczej oraz wygląd zegarów, nie rezygnując jednak z nawiązań do poprzednich modeli oraz lotniczych inspiracji. Fotele mają sportowy charakter, co nie jest często spotykane w limuzynach. Miejsca na tylnej kanapie jest pod dostatkiem. Dodatkowo pasażerowie tam zasiadający mają do dyspozycji indywidualne ekrany umieszczone w oparciach przednich foteli. W bagażniku zastosowano ciekawe i proste rozwiązanie ułatwiające zagospodarowanie przestrzeni za pomocą przesuwanego po szynach pałąka.

W ofercie znajdą się trzy silniki turbobenzynowe i jeden turbodiesel. Będzie nim 2.0 TiD o mocy 160 KM. Listę benzyniaków otwierać ma motor 1.6 o mocy 180 KM. Następny na liście będzie 220 konny 2.0 BioPower, dostępny również w wariancie z blokadą tylnego dyferencjału - XWD. Motor ten może być napędzany paliwem zawierającym nawet 85% bioetanolu. Topowym silnikiem ma stać się widlasta szóstka o pojemności 2.8 litra i mocy 300 KM. Saab nie rezygnuje jednak z wizerunku producenta aut bezpiecznych. Nowego 9-5 zaopatrzono w kamery monitorujące pasy na jezdni oraz rozpoznające znaki ograniczenia prędkości, adaptacyjne reflektory zmieniające sposób świecenia w zależności od warunków na drodze oraz system wyświetlania informacji na przedniej szybie, dzięki któremu kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi.

REKLAMA

Zobacz też: Mclaren MP4-12C w wersji cabrio

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Informacje o najnowszej szwedzkiej limuzynie dostępne są już na oficjalnej stronie Saaba - www.saab.pl - natomiast w cennikach auto ma pojawić się dopiero po nowym roku. Pierwsza w Polsce prezentacja nowego 9-5 miała charakter statyczny. Mamy nadzieję, że w przyszłości będzie nam dane sprawdzić dla Was, jak to auto jeździ.

Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Saab 9-5
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA