Audi e-tron Spyder: sportowa hybryda
REKLAMA
REKLAMA
Niewielka masa dwuosobowego pojazdu, która wynosi 1450 kilogramów sprawia, że silnik TDI i dwa elektryczne silniki zapewniają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Przy przyspieszaniu e-tron Spyder może wykorzystywać jednocześnie 650 Nm momentu obrotowego z jednostki TDI oraz 352 Nm generowane łącznie przez oba silniki elektryczne.
REKLAMA
Zobacz również: Pierwsza Skoda na baterie
Według danych producenta Audi e-tron Spyder średnio spala 2,2 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, a na 50 litrowym zbiorniku można przejechać około 1000 kilometrów. W terenie zabudowanym sportowa hybryda Audi może poruszać się za pomocą napędu elektrycznego, który nie emituje zanieczyszczeń. Prędkość maksymalna w przypadku jazdy na silnikach elektrycznych wynosi 60 km/h.
Warto dodać, że silnik TDI jest umieszczony centralnie, a masa auta jest rozłożona między przednią a tylną osią w stosunku 50:50.
Zobacz również: Opel Junior - „iPod na kołach”
REKLAMA
REKLAMA