Audi e-tron Spyder: sportowa hybryda
![Fot. Audi](https://webp-konwerter.incdn.pl/eyJmIjoiaHR0cHM6Ly9nMS5pb/mZvci5wbC9wL19maWxlcy8xMT/YwMDAvcDEwMDAwNl9zbWFsbF8/4MzQwNC5qcGciLCJ3Ijo1OTV9.jpg)
REKLAMA
REKLAMA
Niewielka masa dwuosobowego pojazdu, która wynosi 1450 kilogramów sprawia, że silnik TDI i dwa elektryczne silniki zapewniają przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,4 sekundy a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Przy przyspieszaniu e-tron Spyder może wykorzystywać jednocześnie 650 Nm momentu obrotowego z jednostki TDI oraz 352 Nm generowane łącznie przez oba silniki elektryczne.
REKLAMA
Zobacz również: Pierwsza Skoda na baterie
Według danych producenta Audi e-tron Spyder średnio spala 2,2 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, a na 50 litrowym zbiorniku można przejechać około 1000 kilometrów. W terenie zabudowanym sportowa hybryda Audi może poruszać się za pomocą napędu elektrycznego, który nie emituje zanieczyszczeń. Prędkość maksymalna w przypadku jazdy na silnikach elektrycznych wynosi 60 km/h.
Warto dodać, że silnik TDI jest umieszczony centralnie, a masa auta jest rozłożona między przednią a tylną osią w stosunku 50:50.
Zobacz również: Opel Junior - „iPod na kołach”
![](https://g10.infor.pl/p/_files/116000/p100021_small_83416.jpg)
![](https://g3.infor.pl/p/_files/109000/p100007_small_83410.jpg)
REKLAMA
REKLAMA