REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sebastien Loeb wygrywa wspinaczkę na Pikes Peak w Peugeocie 208 T16 Pikes Peak!

Subskrybuj nas na Youtube
Sebastien Loeb za kierownicą 875-konnego Peugeota 208 T16 Pikes Peak zwyciężył w
Sebastien Loeb za kierownicą 875-konnego Peugeota 208 T16 Pikes Peak zwyciężył w "wyścigu do chmur".
peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Sebastien Loeb, dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata, ustanowił nowy rekord Pikes Peak International Hill Climb oraz zwyciężył w klasie ‘Ultimate’ tego najsłynniejszego wyścigu górskiego na świecie.

Pikes Peak - 156 zakrętów w 8 minut i 13 sekund!

Peugeot 208 T16 Pikes Peak kierowany przez Sebastiena Loeba pokonał 20-kilometrową liczącą 156 zakrętów trasę w 8 min. i 13,878 sekund. Oznacza to średnią prędkość wynosząca 145,7 km/h. Samochód francuskiego kierowcy był wyposażony w opony Michelin (31/71-18), które zostały opracowane specjalnie na ten wyścig.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot 208 T16 Pikes Peak : 0-200 km/h w 4,8 sekundy!

Pikes Peak - niebywale wymagający trasa

Wyścig Pikes Peak znany jest z bardzo wymagającej trasy. Na każdym kilometrze znajduje się średnio osiem zakrętów, czyli trzy razy więcej niż na typowym torze wyścigowym. Nawierzchnia i poziom wilgotności powietrza są zmienne, a różnica wysokości pomiędzy startem i metą wynosi ponad 1 800 metrów. Wszystkie te czynniki powodują, że tylko opony charakteryzujące się najwyższymi osiągami pozwalają na uzyskanie dobrych wyników.

Peugeot 208 T16 Pikes Peak - 875 KM mocy

Opony Michelin dostarczone na potrzeby wyścigu Pikes Peak zostały opracowane bazując na doświadczeniach i technologii stosowanych w oponach dla różnych klas sportów motorowych. Szczególnym wyzwaniem było umożliwienie wykorzystania pełnego potencjału samochodu ważącego zaledwie 875 kg i dysponującego mocą 875 KM.

REKLAMA

Zobacz też: Peugeot 208 GTi - opis modelu

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Opony Michelin - wysoka przyczepność nawet w zmiennych warunkach

„Opony, jakie opracowaliśmy dla Sebastiena Loeba i Peugeot 208 T16 Pikes Peak, są rezultatem doświadczenia Michelin w sportach motorowych. Dzięki strategii Michelin Total Performance byliśmy w stanie połączyć w jednej oponie cechy często uważane za sprzeczne – szybkie uzyskiwanie optymalnej temperatury, odporność na bardzo częste hamowanie i przyspieszanie, przyczepność na zróżnicowanej nawierzchni i w zmiennych warunkach atmosferycznych”mówi Pascal Couasnon, szef sportów motorowych Michelin.

„Każde zaangażowanie Michelin w sporty motorowe daje inżynierom Michelin niepowtarzalną okazję przetestowania nowych rozwiązań i zwiększenia swojego doświadczenia. W ten sposób następuje rozwój technologiczny, który pozwala na zastosowanie innowacji z opon wyścigowych w oponach Michelin wykorzystywanych przez miliony pojazdów na całym świecie” – dodaje Pascal Couasnon.

Więcej informacji na temat osiągów Peugeota 208 T16 Pikes Peak znajdziecie tutaj.

Źródło: materiały prasowe Michelin

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

Mandaty BALM – jak odwołać się od kar nałożonych przez niemieckie służby kontroli transportu drogowego?

Mandaty od Bundesamt für Logistik und Mobilität (BALM – BAG to poprzednia nazwa) to zmora wielu przewoźników działających w Niemczech. Kary bywają wysokie, a procedury odwoławcze skomplikowane. To sprawia, że wielu przedsiębiorców rezygnuje z walki o swoje prawa. Jest to jednak błąd. Jeśli są podstawy do odwołania, warto je wnieść. Jak to zrobić?

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

REKLAMA

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

REKLAMA