REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

IV runda Kia Lotos Race rozegrana!

Subskrybuj nas na Youtube
Kia Lotos Race
Kia Lotos Race
Kia

REKLAMA

REKLAMA

Na słowackim torze Slovakiaring rozegrano IV rundę Wyścigowych Mistrzostw Polski Kia Picanto. Faworyci i liderzy zaliczyli bardzo nieudany weekend, ale ich niepowodzenie dało szansę innym na świętowanie.

Słowacji z pewnością nie będzie miło wspominać Grzegorz Kubat (1), który wywalczył w kwalifikacjach swoje pierwsze pole position. Niestety oba wyścigi zdecydowanie nie ułożyły się po jego myśli i pierwszy z nich, po przebiciu opony kończył na odległym, 17 miejscu, a w drugim nie dotarł do mety.

REKLAMA

Doskonale swoje pozycje startowe wykorzystali natomiast Michał Dobrowolski (5) i Stanisław Kostrzak (15) ruszający z drugiej linii. Ich zacięta, emocjonująca ale czysta walka cieszyła widzów do ostatniego okrążenia. Ostatecznie Dobrowolski utrzymał wywalczone na trzecim okrążeniu prowadzenie do mety, a Kostrzak minął ją za nim ze stratą 0,424 sekundy.

Zobacz też: Technologie przyszłości Forda w fazie testów drogowych

Trzecią pozycję zajął bardzo efektywnie jadący Jakub Sudoł (19).

Kłopoty techniczne dosięgły natomiast Zbigniewa Łacisza (22), któremu Picanto zastrajkowało na starcie i wyruszył do wyścigu z niemal okrążeniem straty. Lider tabeli mistrzostw ukończył ten wyścig dopiero na 16 miejscu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na mecie nie pojawili się natomiast Filip Tokar (14) i Michał Gadomski (20). Ten drugi rozbił auto na pierwszym okrążeniu co wykluczyło go z całej rundy.

W drugim biegu pierwsza dziesiątka z pierwszego wyścigu regulaminowo staje w odwróconej kolejności.

Pole position przypadło zatem Marcinowi Maliszewskiemu (6), który dzielnie bronił się po starcie i robił wszystko by utrzymać prowadzenie. Niestety konkurenci startujący tuż za nim mieli inne plany. Krzysztof Steinhof (11), Konrad Wróbel (10), Bartłomiej Mirecki (4) i Jakub Sudoł (19) szybko rozpoczęli ataki na Maliszewskiego. Udało się pozbawić go prowadzenia, a obejmowali je zmieniając się co chwilę Steinhof z Sudołem, na ich błędy czyhał z kolei Wróbel. Z 17 pozycji do wyścigu ruszał Łacisz, który znów prezentował swój „profesorski” dyplom i w ciągu jednego kółka awansował aż o 10 miejsc.

Zobacz też: Skoda na Sachsen Classic 2012

Od tego momentu już nie było tak łatwo, ale mistrz Polski Kia Picanto z 2008 r potrafi korzystać z błędów konkurentów. Systematycznie awansował o kolejne oczka podążając śladem Michała Dobrowolskiego. Niestety na 3 okrążeniu doszło do kontaktu między nimi na bardzo szybko pokonywanej szykanie. Dobrowolski wypadł z toru. Sędziowie dopatrzyli się winy Łacisza i kierowca Picanto z nr. 22 dostał karę drive trough, co zrzuciło go z 6 pozycji niemal na koniec stawki.

Później doszło do kolejnego błędu na hamowaniu po prostej startowej, przez co poszkodowany został Steinhof, dachując poza torem.

Na czele wyścigu natomiast świetną walkę toczyli Konrad Wróbel i Bartłomiej Mirecki. Uciekał im prowadzący Jakub Sudoł, a usiłował dogonić Stanisław Kostrzak. Na ostatnim okrążeniu wyścig wydawał się być poukładany, ale wówczas do ataku przystąpił Kostrzak, który na ostatnim zakręcie wszedł „pod pachę” Wróbla i minął linię mety z przewagą 26 tysięcznych sekundy.

Ostatecznie zwycięzcą został Sudoł, drugie miejsce zajął Mirecki a trzeci był Kostrzak.

Zobacz też: Debiut nowego kompaktowego Suzuki

REKLAMA

Nie ukończyli niestety wyścigu Dobrowolski, Kubat i Kadlec, co kosztuje ich sporą stratę w tabeli mistrzostw. Powody do radości ma natomiast 16-letni Bartłomiej Mirecki, który dzięki solidnej zdobyczy punktowej objął pierwszą pozycję w tabeli sezonu, wyprzedzając o 5 pkt. Zbigniewa Łacisza. Na trzecie miejsce awansował natomiast Damian Łata (2).

W autach VIP wystartowali tym razem Marek Wicher z Gazety Krakowskiej i Cezary Gutowski z Przeglądu Sportowego. Dziennikarze zaliczyli czyste i udane przejazdy plasując się odpowiednio na 16 i 14 miejscu oraz w drugim biegu na 16 i 13 pozycji.

Przed niedzielnym wyścigiem, komisja techniczna postanowiła dokonać regulaminowej zamiany komputerów sterujących w wyścigowych Kia Picanto. Zwodnicy wystartowali zatem z wylosowanymi wcześniej komputerami, ale ze względu na prace komisji dotyczące kontroli oprogramowania we wszystkich autach, wyniki IV rundy Kia Lotos Race pozostają nieoficjalne.

W najbliższy weekend uczestnicy Wyścigowych Mistrzostw Polski Kia Picanto zawitają do Poznania, gdzie odbędzie się przedostatnia w tym sezonie runda Kia Lotos Race.

Kia Lotos Race
Kia
Kia Lotos Race
Kia
Kia Lotos Race
Kia
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA