REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Narodowy Fundusz Przebudowy Dróg Lokalnych dotcje dla lubelskiego

Subskrybuj nas na Youtube
Narodowy Fundusz Przebudowy Dróg Lokalnych dotcje dla lubelskiego.
Narodowy Fundusz Przebudowy Dróg Lokalnych dotcje dla lubelskiego.
/
ShutterStock

REKLAMA

REKLAMA

Wojewoda lubelski Wojciech Wilk podpisał umowy z siedmioma samorządowcami na dofinansowanie inwestycji drogowych z Narodowego Funduszu Przebudowy Dróg Lokalnych.

Kolejne siedem samorządów woj. lubelskiego otrzymało 4,7 mln zł dotacji na inwestycje drogowe z Narodowego Funduszu Przebudowy Dróg Lokalnych. Planują one modernizację blisko 24 km dróg za niemal 12,3 mln zł.

REKLAMA

W czwartek wojewoda lubelski Wojciech Wilk podpisał z samorządowcami umowy na dofinansowanie inwestycji. Dotacje otrzymały gminy Baranów, Kamień, Trzydnik Duży, Strzyżewice, Siedliszcze, Zwierzyniec i Włodawa.

Dotacje pokryją połowę kosztów inwestycji.

Zobacz też: Budowa trasy S7 Koszwały-Elbląg

REKLAMA

Gmina Kamień otrzyma blisko 1 mln zł dotacji do modernizacji ponad 3-kilometrowego odcinka drogi łączącej miejscowości Kamień i Czerniejów. „To dla nas bardzo ważna droga, leży przy niej szkoła i straż pożarna włączona do krajowego systemu ratunkowego. Biegnie równolegle do drogi wojewódzkiej Chełm – Hrubieszów, w razie wypadku będzie można poprowadzić przez nią wygodny objazd” – powiedział wójt gminy Kamień Roman Kandziora.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

„Znaczna część tej drogi, około 2 km, jest obecnie gruntowa, zostanie utwardzona. Na pozostałym fragmencie będzie wymieniony asfalt, powstanie też chodnik. Cała inwestycja pochłonie około 1,9 mln zł. Bez dotacji nie moglibyśmy przeprowadzić tej inwestycji, cały budżet gminy to około 12 mln zł” – dodał Kandziora.

Zwierzyniec dostanie blisko 1,5 mln zł dotacji na modernizację drogi Obrocz-Kosobudy, długości 6,4 km. „Cieszymy się bardzo, bo ta droga jest w fatalnym stanie i remont jest niezbędny. Po jego zakończeniu będziemy mieli dobry dojazd do Zamościa, wygodniej też będzie mieszkańcom z okolicy dojeżdżać do Zwierzyńca do pracy i dzieciom do szkoły” – powiedział dziennikarzom burmistrz Zwierzyńca Jan Skiba.

Przyznane w czwartek dotacje są możliwe dzięki oszczędnościom po przetargach przeprowadzonych przy wcześniejszych inwestycjach współfinansowanych w ramach Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. Województwo lubelskie z tego programu ma do dyspozycji w 2015 r. łącznie prawie 75 mln zł dotacji.

Zobacz też: Budowa trasy S8 - odkrycia archeologiczne

REKLAMA

„Z dzisiejszymi umowami mamy już 74 samorządy, które w tym roku skorzystają z tego programu. Będzie to łącznie 239 km wyremontowanych dróg. Mamy sygnały, że jeszcze będą kolejne oszczędności” – powiedział wojewoda lubelski Wojciech Wilk.

Przypomniał, że od 1 września rozpocznie się nabór wniosków na przyszły rok. „Samorządy już się powinny przygotowywać, będzie ponad 75 mln zł na dotacje. Jeszcze większy nacisk będzie położony na zapewnienie bezpieczeństwa, tak kierowcom jak i pieszym, dzięki tym inwestycjom. Bezpieczna jezdnia, chodniki, zatoki, oświetlenie – to będzie brane pod uwagę przy ocenie wniosków w największym stopniu” – dodał wojewoda.

Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych cieszy się w Lubelskiem bardzo dużym zainteresowaniem. O tegoroczne dotacje samorządy złożyły 138 wniosków dotyczących przebudowy ponad 380 km dróg. W latach 2009-2014 zostały zrealizowane 393 projekty o łącznej wartości około 641 mln zł. (PAP)

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

REKLAMA