Zmiana organizacji ruchu na drodze krajowej nr 5
REKLAMA
REKLAMA
Droga ekspresowa S5
REKLAMA
Objazd będzie miał około kilometra długości i prowadzić będzie równolegle do obecnej drogi krajowej nr 5. Dla kierowców jadących od strony Wrocławia zaczynać się będzie tuż za tablicami oznaczającymi wyjazd z Kryniczna (przy dawnej stacji paliw), a kończyć się będzie kilkaset metrów przed miejscowością Ligota Piękna. Polski oddział włoskiej firmy Astaldi S.p.A., wykonawca tego odcinka drogi ekspresowej S5, zadbał o bezpieczeństwo i to, by kierowcy w jak najmniejszym stopniu odczuli wprowadzoną zmianę.
REKLAMA
- Przygotowywaliśmy się do tego etapu od dłuższego czasu, wybudowaliśmy drogę objazdową, która pozwoli utrzymać dotychczasową przepustowość ruchu – podkreśla Tomasz Mołdysz, dyrektor kontraktu z firmy Astaldi. – Jezdnia będzie dwukierunkowa, nie będzie ruchu wahadłowego ani świateł, nie zawęzimy pasów, zachowany będzie ciąg pieszo-rowerowy. Jedyną zmianą dla kierowców będzie konieczność zjechania na objazd, a następnie powrotu na „piątkę”. Mamy nadzieję, że kierowcy podejdą do tej zmiany ze zrozumieniem, bo powstająca droga S5 już wkrótce zdecydowanie usprawni lokalny ruch.
Zobacz też: Budowa obwodnicy Warszawy i trasy S5
REKLAMA
Zgodnie ze zgłoszonym do wszystkich służb oraz GDDKiA projektem nowej organizacji ruchu na przygotowanym objeździe obowiązywać będzie zakaz wyprzedzania oraz ograniczenie prędkości do 50 km/h (dotychczas obowiązywało 70 km/h). Objazd funkcjonować będzie do ukończenia prac związanych z wykonaniem wiaduktu.
Wprowadzenie objazdu jest konieczne w związku z postępującymi pracami na budowie S5 na odcinku od węzła Trzebnica do węzła Wrocław Północ. Firma Astaldi szykuje się do rozpoczęcia robót przy budowie wiaduktów drogowych będących elementami powstającego węzła Kryniczno. Wykonawca stara się prowadzić prace tak, aby nie były odczuwalne dla kierowców czy mieszkańców. Dlatego też spółka Astaldi wybudowała wzdłuż całej trasy drogi technologiczne, którymi przemieszcza się sprzęt i ciężarówki, nie utrudniając ruchu na drodze krajowej nr 5. Przy tak dużej inwestycji ma to kluczowe znaczenie, bo po terenie budowy porusza się wiele maszyn i samochodów dostawczych – wystarczy wspomnieć, że w ciągu tylko jednego dnia transportowanych jest około 2000 – 3000 ton piasku oraz innych kruszyw, a na wszystkie nasypy potrzebne będą w sumie 2 mln m3 ww. materiałów. Wybudowanie dróg technologicznych minimalizuje utrudnienia w ruchu lokalnym, pozwala również na dobrą organizację budowy i zapewnienie systematycznych, terminowych dostaw.
Rozpoczęły się również roboty przy węźle Wrocław Północ (Widawa), który połączy przyszłą S5 z Autostradową Obwodnicą Wrocławia. Roboty palowe i powstawanie podpór obiektów inżynierskich wymusiło wprowadzenie takiej organizacji ruchu, aby z jednej strony móc prowadzić prace budowlane, a z drugiej strony ograniczyć do minimum utrudnienia w ruchu drogowym. Ponieważ w okolicy ronda Obrońców Grodna trwają prace związane z budową fundamentów pod filary wiaduktu WD-43, dlatego należy liczyć się z ruchem ciężarówek wjeżdżających na tamtejszy plac budowy (zlokalizowany wewnątrz ronda) i wyjeżdżających z niego. Tymczasowa organizacja ruchu wiąże się też z wprowadzeniem w obrębie wjazdu i zjazdu z AOW zwężenia do jednego pasa ruchu na odcinku max. 200 m.
Astaldi wybuduje 19-kilometrowy odcinek drogi S5, który jest częścią dolnośląskiego fragmentu trasy Korzeńsko-Wrocław. Jest to ważny szlak komunikacyjny ułatwiający kierowcom dojazd do Poznania, ale także poprawiający płynność ruchu tranzytowego. Poprawi on zdecydowanie również ruch lokalny i zlikwiduje bardzo częste korki od ulicy Żmigrodzkiej do świateł w miejscowości Kryniczno. Gotowy odcinek zostanie oddany do użytku pod koniec 2017 r.
Źródło: materiały prasowe Astaldi S.p.A.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.