REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiana organizacji ruchu na drodze krajowej nr 5

Subskrybuj nas na Youtube
Rozpoczęto prace przy budowie węzła Kryniczno wchodzącego w skład drogi ekspresowej S5.
Rozpoczęto prace przy budowie węzła Kryniczno wchodzącego w skład drogi ekspresowej S5.
GDDKiA

REKLAMA

REKLAMA

Od 28 lipca ruch na drodze krajowej nr 5 na wysokości Kryniczna zostanie zreorganizowany. Kierowcy będą poruszać się w obu kierunkach za pomocą krótkiego objazdu, specjalnie wybudowanego na potrzeby rozpoczęcia prac nad węzłem Kryniczno wchodzącego w skład drogi ekspresowej S5.

Droga ekspresowa S5

REKLAMA

Objazd będzie miał około kilometra długości i prowadzić będzie równolegle do obecnej drogi krajowej nr 5. Dla kierowców jadących od strony Wrocławia zaczynać się będzie tuż za tablicami oznaczającymi wyjazd z Kryniczna (przy dawnej stacji paliw), a kończyć się będzie kilkaset metrów przed miejscowością Ligota Piękna. Polski oddział włoskiej firmy Astaldi S.p.A., wykonawca tego odcinka drogi ekspresowej S5, zadbał o bezpieczeństwo i to, by kierowcy w jak najmniejszym stopniu odczuli wprowadzoną zmianę.

REKLAMA

- Przygotowywaliśmy się do tego etapu od dłuższego czasu, wybudowaliśmy drogę objazdową, która pozwoli utrzymać dotychczasową przepustowość ruchu – podkreśla Tomasz Mołdysz, dyrektor kontraktu z firmy Astaldi. – Jezdnia będzie dwukierunkowa, nie będzie ruchu wahadłowego ani świateł, nie zawęzimy pasów, zachowany będzie ciąg pieszo-rowerowy. Jedyną zmianą dla kierowców będzie konieczność zjechania na objazd, a następnie powrotu na „piątkę”. Mamy nadzieję, że kierowcy podejdą do tej zmiany ze zrozumieniem, bo powstająca droga S5 już wkrótce zdecydowanie usprawni lokalny ruch.

Zobacz też: Budowa obwodnicy Warszawy i trasy S5

REKLAMA

Zgodnie ze zgłoszonym do wszystkich służb oraz GDDKiA projektem nowej organizacji ruchu na przygotowanym objeździe obowiązywać będzie zakaz wyprzedzania oraz ograniczenie prędkości do 50 km/h (dotychczas obowiązywało 70 km/h). Objazd funkcjonować będzie do ukończenia prac związanych z wykonaniem wiaduktu.

Wprowadzenie objazdu jest konieczne w związku z postępującymi pracami na budowie S5 na odcinku od węzła Trzebnica do węzła Wrocław Północ. Firma Astaldi szykuje się do rozpoczęcia robót przy budowie wiaduktów drogowych będących elementami powstającego węzła Kryniczno. Wykonawca stara się prowadzić prace tak, aby nie były odczuwalne dla kierowców czy mieszkańców. Dlatego też spółka Astaldi wybudowała wzdłuż całej trasy drogi technologiczne, którymi przemieszcza się sprzęt i ciężarówki, nie utrudniając ruchu na drodze krajowej nr 5. Przy tak dużej inwestycji ma to kluczowe znaczenie, bo po terenie budowy porusza się wiele maszyn i samochodów dostawczych – wystarczy wspomnieć, że w ciągu tylko jednego dnia transportowanych jest około 2000 – 3000 ton piasku oraz innych kruszyw, a na wszystkie nasypy potrzebne będą w sumie 2 mln m3 ww. materiałów. Wybudowanie dróg technologicznych minimalizuje utrudnienia w ruchu lokalnym, pozwala również na dobrą organizację budowy i zapewnienie systematycznych, terminowych dostaw.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Rozpoczęły się również roboty przy węźle Wrocław Północ (Widawa), który połączy przyszłą S5 z Autostradową Obwodnicą Wrocławia. Roboty palowe i powstawanie podpór obiektów inżynierskich wymusiło wprowadzenie takiej organizacji ruchu, aby z jednej strony móc prowadzić prace budowlane, a z drugiej strony ograniczyć do minimum utrudnienia w ruchu drogowym. Ponieważ w okolicy ronda Obrońców Grodna trwają prace związane z budową fundamentów pod filary wiaduktu WD-43, dlatego należy liczyć się z ruchem ciężarówek wjeżdżających na tamtejszy plac budowy (zlokalizowany wewnątrz ronda) i wyjeżdżających z niego. Tymczasowa organizacja ruchu wiąże się też z wprowadzeniem w obrębie wjazdu i zjazdu z AOW zwężenia do jednego pasa ruchu na odcinku max. 200 m.

Astaldi wybuduje 19-kilometrowy odcinek drogi S5, który jest częścią dolnośląskiego fragmentu trasy Korzeńsko-Wrocław. Jest to ważny szlak komunikacyjny ułatwiający kierowcom dojazd do Poznania, ale także poprawiający płynność ruchu tranzytowego. Poprawi on zdecydowanie również ruch lokalny i zlikwiduje bardzo częste korki od ulicy Żmigrodzkiej do świateł w miejscowości Kryniczno. Gotowy odcinek zostanie oddany do użytku pod koniec 2017 r.

Źródło: materiały prasowe Astaldi S.p.A.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA